Τοπικά

Κτίριο «φάντασμα» το τέρμιναλ στο λιμάνι του Βόλου “Θ”

Σ17 Φ1 (2)

Κτίριο «φάντασμα» για την πόλη του Βόλου κινδυνεύει να γίνει ο επιβατικός σταθμός (τέρμιναλ) «Ιάσων» στο λιμάνι, που αν και ολοκληρώθηκε, ακόμη δεν έχει αρχίσει η αξιοποίησή του. Μάλιστα, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, δεν υφίσταται ενδιαφέρον από επιχειρηματίες να αναλάβουν την εκμετάλλευση των 19 καταστημάτων και των δύο μεγάλων συνεδριακών χώρων που υπάρχουν στο σταθμό…
Άλλο ένα έργο που κόστισε πάνω από 6.000.000 ευρώ στους Έλληνες πολίτες, κινδυνεύει να μείνει ανεκμετάλλευτο και «κουφάρι» στην πόλη του Βόλου. Πρόκειται για τον επιβατικό σταθμό «Ιάσων» στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού, που αν και ολοκληρώθηκε μετά από 14 χρόνια(!) δεν ελκύει το ενδιαφέρον επενδυτών να αναλάβουν τους χώρους του.
Φαίνεται πως μετά την υπερτοπική αγορά «Ιάσων» στην περιοχή του Πεδίου του Άρεως, άλλο ένα κτίριο με την ίδια ονομασία μένει στην αχρησία.
Στον επιβατικό σταθμό επρόκειτο να φιλοξενούνται οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών γραμμών Βόλου-Βορείων Σποράδων, καθώς και οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, που προσεγγίζουν το λιμάνι του Βόλου. Ωστόσο απαιτούνται έργα εκβάθυνσης της θάλασσας, στα οποία δεν έχει προχωρήσει ακόμη ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου και άλλα, προκειμένου να «δένουν» κρουαζιερόπλοια στην κεντρική προβλήτα.
Οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων θέλουν, εφόσον δεν κατεβαίνουν από το πλοίο για μια εκδρομή ή περιήγηση στην πόλη, να έχουν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο επιβατικό σταθμό, με εστιατόριο, καφετέρια, ιατρείο, χώρους ψυχαγωγίας και εμπορικά καταστήματα. Στα πρότυπα αυτά εξάλλου λειτουργούν οι επιβατικοί σταθμοί όλων των μεγάλων λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Μέχρι να δοθεί προς χρήση ο επιβατικός σταθμός, η υποδοχή των επιβατών γίνεται σε ένα προκατασκευασμένο κτίριο, στην προβλήτα 2… Η προβλήτα που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, είναι αυτή όπου εναποτίθενται το σκραπ και τα κοντέινερ…
Για τα 19 καταστήματα που βρίσκονται εντός του σταθμού δεν υφίσταται ενδιαφέρον από ιδιώτες να τα αναλάβουν. Άλλωστε και ποιος να τα διαφημίσει; Το κόστος εκμίσθωσής τους κυμαίνεται με βάση απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΒ από 350 μέχρι 550 ευρώ το μήνα, ανάλογα με τα τετραγωνικά του κάθε καταστήματος και τη θέση του. Ωστόσο υπάρχουν προβλήματα με την εκμετάλλευση των καταστημάτων, καθώς υπάρχει κεντρικό σύστημα κλιματισμού, οπότε η χρήση του είναι ενεργοβόρα, ενώ δεν υπάρχουν και μετρητές ρεύματος ανά κατάστημα, όπως και υδρομετρητές… Όλοι οι μετρητές είναι κεντρικοί, με συνέπεια να απαιτείται επιμερισμός της κατανάλωσης κάθε φορά…
Επίσης δεν υφίσταται ενδιαφέρον για τις δύο μεγάλες συνεδριακές αίθουσες του άνω ορόφου του σταθμού, που είναι σύγχρονος, μπορεί να εξυπηρετεί εκατοντάδες επιβάτες και αποτελεί στολίδι για το λιμάνι και την πόλη, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει συνέδρια και εικαστικές εκδηλώσεις.
Δυστυχώς ο «Ιάσων» κινδυνεύει να έχει την τύχη του άλλου «Ιάσονα», του κτιρίου της υπερτοπικής αγοράς, που έχει καταστεί χωματερή…

Κόστισε 6.300.000 ευρώ…

Ο επιβατικός σταθμός είναι διώροφο κτίριο, συνολικής δόμησης 5.500 τετραγωνικών μέτρων και κάλυψης 2752 τ.μ. και αποτελείται από τρία τμήματα, τόσο στο ισόγειο, όσο και στον όροφο. Στο ισόγειο έχει δημιουργηθεί σύγχρονος σταθμός επιβατών διεθνών πλόων, που περιλαμβάνει αίθουσες αφίξεων-αναχωρήσεων, χώρους αναμονής, γραφεία αρχών (Τελωνείο, έλεγχος Διαβατηρίων, Λιμενική Αστυνομία), ιατρείο, αίθουσα VIPS, κατάστημα αφορολογήτων ειδών, χώρους υγιεινής, χώρο φύλαξης αποσκευών, γραφείο παροχής πληροφοριών κ.λπ. Επίσης στο ισόγειο υπάρχουν μικρός εκθεσιακός χώρος, χώρος στέγασης ταχυδρομείου, ο επιβατικός σταθμός ακτοπλοΐας και εμπορικό κέντρο, χώροι αναμονής, εκδοτήρια εισιτηρίων, αναψυκτήριο, κατάστημα ημερήσιου και περιοδικού Τύπου. Το εμπορικό κέντρο αποτελείται από 17 καταστήματα διαφόρων χρήσεων.
Στον όροφο ο επιβατικός σταθμός περιλαμβάνει δυο μεγάλες αίθουσες 1133 τ.μ. εκάστη, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συνεδριακοί χώροι και να φιλοξενήσουν εικαστικές εκδηλώσεις, συνέδρια, συγκεντρώσεις, ακόμη και κινηματογραφικές προβολές ή θεατρικές παραστάσεις. Η κάθε αίθουσα έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας 500 ατόμων. Συνολικά ο επιβατικός σταθμός, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2001, κόστισε 6.300.000 ευρώ περίπου (μαζί με το κόστος της μελέτης). Χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 120.000.000 δρχ., η μελέτη είχε αμοιβή 352.164 ευρώ, ενώ η κατασκευή του έργου χρηματοδοτήθηκε με το ποσό των 2.936.000 ευρώ από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα «οδικοί άξονες-λιμάνια-αστική ανάπτυξη» και με το ποσό του 1.760.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Ελλάδα 2004». Επίσης χρηματοδοτήθηκε με συμπληρωματικό ποσό 1.250.000 ευρώ από το ΥΠΕΧΩΔΕ για την ολοκλήρωσή του.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το