Τοπικά

Η κτιριακή αναβάθμιση και οι συμπράξεις με σχολεία στους στόχους του 4ου ΓΕΛ Βόλου

Η ολοκλήρωση της κτιριακής αναβάθμισης του σχολείου, η ενίσχυση των διεθνών συμπράξεων και το μεγαλύτερο άνοιγμα στην κοινωνία, είναι μεταξύ άλλων οι στόχοι της διεύθυνσης του 4ου ΓΕΛ Βόλου για την νέα σχολική χρονιά.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Νίκος Ιωαννίδης ανέφερε πως «Ξεκινώ την τρίτη θητεία μου στο 4ο Λύκειο Βόλου. Ουσιαστικό και κυρίαρχο κριτήριο για την επιλογή μου δεν ήταν ευτυχώς η κεντρικότητα της μονάδας ούτε η χιλιομετρική της απόσταση, αλλά η σύμπλευση με ένα σύλλογο που στην συντριπτική του πλειοψηφία λειτουργεί τίμια, δημοκρατικά και μαθητοκεντρικά. Μια γραφειοκρατική αυστηρή αντίληψη αποκτούσε χαρακτήρα στο παρελθόν και ανταποκρίνονταν σε περιβάλλοντα άκαμπτα, συστήματα χωρίς εξέλιξη. Στις απαιτήσεις της κοινωνίας, όπου οι αλλαγές είναι ραγδαίες, υπάρχει το ζήτημα της οριοθέτησης και της εξέλιξης των δομών οπότε η διοίκηση πρέπει να επαναπροσδιορίζεται, διαμορφώνοντας συνθήκες ουσιαστικής παιδείας και μόρφωσης. Αποτελεσματικό σχολείο είναι εκείνο που αντιλαμβάνεται τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί και προσπαθεί με το μικρότερο κόστος να πετύχει τα μέγιστα αποτελέσματα. Υπάρχει μια βασική διαφοροποίηση ανάμεσα στο σχολείο που έχει απαιτήσεις και αυστηρά χαρακτηριστικά, και σε ένα δημοκρατικό σχολείο που σέβεται τις διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, υπολογίζει τη «γεωγραφικότητα» που το αφορά, οσφραίνεται τις οικονομικές αντιθέσεις του μαθητικού πληθυσμού, δίνει δημιουργική διέξοδο στις συγκρούσεις παιδαγωγικών αντιλήψεων των εκπαιδευτικών του, σέβεται την πολυπολιτισμικότητα και ενισχύει την προσπάθεια κοινωνικοποίησης των μαθητών του.


Ο κ. Ιωαννίδης υπογράμμισε μεταξύ άλλων πως «στην λογική της αυστηρότητας ενυπάρχει συχνά το ζήτημα για το πόσο οι εργαζόμενοι αγαπούν την δουλειά τους κι αν τελικά έχουν ανάγκη από ιεραρχική καθοδήγηση. Όταν φτάνεις με τρόπο θετικό να τους κάνεις να πιστέψουν ότι είναι προς το συμφέρον τους να επιτελέσουν κάτι, τότε ίσως μιλάμε για ικανότητα παρακίνησης. Ευελπιστώ να ανταποκριθώ κυρίως σ’ αυτό τον στόχο, και πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια η μονάδα, μέσα από την ενότητα του έμψυχου δυναμικού της, θα ολοκληρώσει την κτιριακή της αναβάθμιση, θα συνεχίσει με τρόπο ουσιαστικό να επενδύει στις παράλληλες δημιουργικές δράσεις, την σύνδεση με την κοινωνία, το άνοιγμα σε διεθνείς συμπράξεις με τις επιτυχίες να μην αλλοιώνουν τον χαρακτήρα και τις ευαισθησίες των μαθητών της».

Συνεργασίες με σχολεία

Επίσης ανέφερε πως «ήδη ξεκίνησαν έργα αξιοποίησης και αναδόμησης των παράλληλων χώρων του γυμναστηρίου που είχαν πληγεί από την περυσινή θεομηνία σε συνέχεια της περυσινής καθοριστικής παρέμβασης στο χώρο, ώστε να μπορούν οι μαθητές να ασκούνται με όργανα και επιτραπέζια παιχνίδια. Ολοκληρώνεται η μετακίνηση του ΚΕΔΔΥ του οποίου οι χώροι με την συνεργασία του Γυμνασίου θα αξιοποιηθούν όχι μόνο ως αίθουσες διδασκαλίας αλλά και παράλληλων δράσεων και εκδηλώσεων. Είμαστε σε αναμονή έγκρισης προτάσεων στο πρόγραμμα Εrasmus, ευελπιστούμε ταυτόχρονα με τις ανταλλαγές μαθητών και τις κοινές δράσεις μέσω της πλατφόρμας etwinning, (με υποψήφια τη φετινή χρονιά σχολική μονάδα στα προάστια της Ρώμης με την οποία ήδη έχουμε επικοινωνία) να υλοποιηθεί η πρόταση μερίδας του συλλόγου που ξεκίνησε πέρυσι από κοινού με καθηγητές του 1ου Λυκείου Ξάνθης για ανταλλαγή μαθητών και καθηγητών οι οποίοι στα πλαίσια κοινού προγράμματος θα έχουν τη δυνατότητα να κάτσουν στα θρανία, να διδάξουν και να διδαχθούν σε ένα άλλο σχολείο της Επικράτειας. Εύχομαι να υπάρχει άοκνη η διάθεση για την υλοποίηση όλων αυτών αλλά κυρίως ενότητα και θετική ενέργεια».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το