Ελλάδα

ΚΤΕΟ: Σχεδόν 3 εκ. ανέλεγκτα οχήματα – Αλλάζουν όλα για επιχειρήσεις και ιδιοκτήτες με διασταυρώσεις και πρόστιμα

Σε 2,8 εκατομμύρια υπολογίζονται τα ανέλεγκτα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους, τα οποία δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ τα τελευταία χρόνια είτε λόγω αμέλειας των ιδιοκτητών είτε εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων.

Ερωτήματα για την αξιοπιστία του θεσμού
Την ίδια στιγμή και από τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο στα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, η συντριπτική πλειοψηφία περνά επιτυχώς τον έλεγχο με τα ποσοστά απόρριψης να αγγίζουν μόλις το 4,5%! Έχουν καταγραφεί μάλιστα περιπτώσεις επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν 0% απορρίψεις, κάτι που σημαίνει πως το σύνολο των οχημάτων που πέρασε τεχνικό έλεγχο σε αυτές κρίθηκε κατάλληλο για κυκλοφορία. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό τα δεδομένα αυτά προκαλούν εύλογα ερωτηματικά για τη λειτουργία του θεσμού στην Ελλάδα και την αξιοπιστία των ελέγχων που διεξάγονται.

Και όλα αυτά τη στιγμή που η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη μέση ηλικία των οχημάτων να έχει πλέον φτάσει τα 17 έτη. Ωστόσο, στη χώρα μας το ποσοστό απορρίψεων κινείται στο 4,5%, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι περίπου 15% και στη Γερμανία, η οποία διαθέτει έναν πολύ νεότερο στόλο οχημάτων φτάνει έως και το 35%.

Τι ισχύει με δίκυκλα και κάρτα καυσαερίων

Χειρότερη είναι η κατάσταση με τα δίκυκλα, τα οποία πρέπει επίσης να περνούν από τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο, εκτιμάται από το σύνολο των περίπου 1,2 εκ. δικύκλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, το κατώφλι των ΚΤΕΟ δεν περνά πάνω από το 1/3.

Ακόμα δυσμενέστερα είναι τα στοιχεία για την επίσης υποχρεωτική κατά τα άλλα Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, το κόστος της οποίας κυμαίνεται μεταξύ 12 και 15 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία των επιχειρήσεων ΚΤΕΟ, από τα περίπου 9 εκ. οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, πάνω από 6 εκ. δε διαθέτουν έγκυρη ΚΕΚ με εκπροσώπους του κλάδου να σημειώνουν ότι κι από αυτά που διαθέτουν, τα περισσότερα την έχουν επειδή είναι υποχρεωτική η έκδοσή της κάθε φορά που ένα όχημα περνά από τεχνικό έλεγχο.

Τόσο το φλέγον ζήτημα των ανέλεγκτων οχημάτων όσο και ο χαμηλός μέσος όρος απορρίψεων από τα ΚΤΕΟ είναι γνωστά στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εδώ και χρόνια, χωρίς ωστόσο να έχει επιλυθεί έως τώρα τίποτα από τα δύο.

Πηγή:ethnos

Share

Πρόσφατα άρθρα

Πυροβολισμοί στο Γκάζι: Εξιτήριο για τον 34χρονο Δημήτρη

Θετικά είναι τα νέα από την Νευροχειρουργική Κλινική του νοσοκομείου «Γεννηματας» για την πορεία της…

21 Ιανουαρίου 2024

Έχασε 1-5 από τον ΠΑΟΚ ο Βόλος που έχει παράπονα για τη διαιτησία

Βαριά ήττα με 1-5 γνώρισε ο Βόλος στο Πανθεσσαλικό από τον ΠΑΟΚ, ο οποίος παρέμεινε…

21 Ιανουαρίου 2024

Χρυσές Σφαίρες: Το λάθος μήνυμα που έστειλε ο Ρομπ Λόου στον Μπράντλεϊ Κούπερ όταν έχασε το βραβείο

Ο Αμερικανός ηθοποιός Ρομπ Λόου (Rob Lowe) καλεσμένος στο τηλεοπτικό σόου «Jimmy Kimmel Live!» αποκάλυψε…

21 Ιανουαρίου 2024

Γυναίκα τραυματίστηκε μετά από παράσυρση από μηχανή

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες εντός του λιμανιού στο Ρέθυμνο με αποτέλεσμα τον…

21 Ιανουαρίου 2024

Έκλεβε τραπεζικές κάρτες και έκανε ανέπαφες συναλλαγές

Λίγη ώρα μετά την εισβολή του στο ανασφάλιστο όχημα μιας γυναίκας στην Καλαμάτα, από το…

21 Ιανουαρίου 2024

Κατέρρευσε οροφή μέσα σε κλινική του νοσοκομείου Ρίου – Ξεκόλλησαν και αλουμινένια στηρίγματα

Τμήμα της οροφής στη Β’ Ορθοπεδική Κλινική του νοσοκομείου Ρίου κατέρρευσε, σύμφωνα με ρεπορτάζ από…

21 Ιανουαρίου 2024