Τοπικά

Κρασί, ελιές, σαπούνια αλλαντικά από το 3ο ΕΠΑΛ Βόλου – Παραδοσιακά προϊόντα με το μεράκι των μαθητών

 

Κρασί, ελιές, σαπούνια, αλλά και αλλαντικά, όπως μπέικον, λουκάνικο, καθώς και ζυμαρικά δημιούργησαν μαθητές και καθηγητές της ειδικότητας τεχνικού τροφίμων και ποτών στο 3ο ΕΠΑΛ Βόλου.
Με εφόδια τις γνώσεις των διδασκόντων και τον εξοπλισμό του εργαστηρίου, οι μαθητές μπόρεσαν να συνδυάσουν τη θεωρία με την πράξη. Και η εμπειρία που αποκτούν, είναι πολύτιμη, καθώς στόχος τους είναι να ασχοληθούν επαγγελματικά στον τομέα αυτό είτε ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση είτε δραστηριοποιούμενοι σε βιομηχανίες και εταιρείες.
Τα μεράκι των μαθητών και η δίψα τους για μάθηση αποτυπώνεται στις φετινές δημιουργίες που μάλιστα είναι όμορφα τυποποιημένες σε μπουκαλάκια και βαζάκια.

Συνδύασαν τη θεωρία με την πράξη
Η καθηγήτρια-τεχνολόγος γεωπόνος κ. Εριέττα Ράλλη που διδάσκει στο σχολείο, ανέφερε πως «οι μαθητές ενδιαφέρονται πάρα πολύ να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες του εργαστηρίου και είναι συνειδητή η επιλογή τους που βρίσκονται στο 3ο ΕΠΑΛ Βόλου. Επίσης αυτό που κινητοποιεί τους μαθητές, είναι πως γίνεται εφαρμογή της θεωρίας στο εργαστήριο.
Από την πλευρά του ο τεχνολόγος γεωπόνος κ. Μανώλης Κεφαληνός σημείωσε πως «φέτος κάναμε αρκετές δημιουργίες στο εργαστήριο. Οι μαθητές είχαν την έμπνευση και τη διάθεση να δημιουργήσουν διάφορα παραδοσιακά προϊόντα, όπως ελιές από διάφορους τύπους. Επίσης παρήγαμε κρασί με τον παραδοσιακό τρόπο. Οι μαθητές γνώρισαν όλη τη διαδικασία από την παραγωγή εμφιάλωση και διάθεση των προϊόντων. Επίσης δημιουργήσαμε παραδοσιακό χειροποίητο σαπούνι, χωρίς πρόσθετα, αλλά με αγνά υλικά από αρώματα και χρώματα. Μάλιστα το σαπούνι το ονομάζουμε και καλλυντικό σαπούνι. Επίσης δημιουργήθηκαν ζυμαρικά, αλλά και προϊόντα κρέατος, όπως λουκάνικα, σαλαμάκια, παριζάκια, μπέικον.
Η διευθύντρια του 3ου ΕΠΑΛ κ. Αγάπη Κουτσοκώστα επισήμανε πως «αρωγός στις προσπάθειες των εργαστηρίων του σχολείου μας, είναι το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Βόλου το οποίο μας υποστηρίζει υλικοτεχνικά. Μάλιστα διαπιστώνουμε πως το ενδιαφέρον των παιδιών είναι πολύ μεγαλύτερο στα εργαστήρια παρά στα θεωρητικά μαθήματα, καθώς εδώ συνδέεται η θεωρία με την πράξη».

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με την παραγωγή προϊόντων
Στη «Θ» μίλησαν μαθητές που παρακολουθούν την ειδικότητα «τεχνικός τροφίμων και ποτών»
Οι μαθητές αναφέρθηκαν στις προσπάθειες των καθηγητών να τους προσφέρουν πολύτιμες γνώσεις αλλά και να εξασφαλίζουν την προμήθεια των εργαστηρίων με πρώτες ύλες.
Η Ξένια Χατζηιωάννου μας ανέφερε πως «μου άρεσε πολύ η δραστηριότητά μας με το σαπούνι, γιατί ήταν μια διαδικασία που δεν είχαμε δει ξανά. Μάλιστα το δοκίμασα και ήταν πολύ καλό, αφού ταιριάζει τόσο στα χέρια όσο και στο πρόσωπο».
Από την πλευρά της η Άννα Μυρμίγκου μας ανέφερε πως «όλα όσα κάνουμε στο εργαστήριο, ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία. Χαίρομαι, γιατί επέλεξα να ασχοληθώ με κάτι που με ενδιαφέρει».
Παίρνοντας τον λόγο η Φωτεινή Ακριβού μας είπε πως «είναι πολύ σημαντικό να συνδυάζεται η θεωρία με την πράξη, γιατί έτσι βοηθιούνται όλοι οι μαθητές. Ακόμη και αν δεν έχεις καταλάβει κάτι την ώρα της θεωρίας, θα το κατανοήσεις στο εργαστήριο. Και οι καθηγητές μας βοηθούν πάρα πολύ σε αυτό».
Ο Νίκος Ξυφάρης μας είπε πως «η αγαπημένη μου παρασκευή προϊόντος ήταν το κρασί. Και με τη βοήθεια των καθηγητών μας νομίζω ότι κάναμε φοβερή δουλειά. Περιμέναμε την ωρίμανση του κρασιού, ενώ με ακριβείς μετρήσεις που κάναμε, δημιουργήθηκε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».
Στην όμορφη τυποποίηση των προϊόντων αναφέρθηκε η Εύα Χρόνη λέγοντας πως της άρεσαν πολύ τα χειροποίητα ζυμαρικά, όπου χρησιμοποιήθηκαν διάφορα υλικά. «Κάναμε διαφορετικές γεύσεις για κάθε σακουλάκι, τις δοκιμάσαμε και ήταν καταπληκτικά».
Η Μαρία Καπουρνιώτη επισήμανε πως «στόχος μου είναι να εισαχθώ σε τμήμα τεχνολογίας τροφίμων στη Θεσσαλονίκη και μετά να εργαστώ σε κάποια βιομηχανία, εταιρεία ή βιοτεχνία. Είναι κάτι που μου αρέσει πολύ».

Οικογενειακή παράδοση
Ο μαθητής Γιώργος Στέλλος ανέφερε πως «επέλεξα τον τομέα της γεωπονίας και την ειδικότητα της τεχνολογίας τροφίμων, γιατί θέλω να εξειδικευτώ πάνω στα τρόφιμα. Επίσης και οι γονείς μου δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα και εκεί θα ήθελα και εγώ να ασχοληθώ».
Ο Δημήτρης Ζαφρακόπουλος μας είπε πως ότι η οικογένειά του διαθέτει επιχείρηση, ειδικότερα ελαιοτριβείο, και θα ήθελε να αξιοποιήσει τις γνώσεις του ως τεχνολόγος τροφίμων. Μάλιστα σπουδάζει μαγειρική που συνδυάζεται με την ειδικότητα του σχολείου. «Μου αρέσει να ασχολούμαι με διάφορες παρασκευές και να μαθαίνω καινούρια πράγματα» ανέφερε.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το