Τοπικά

«Κράσαραν» οι ταχυμεταφορές – «Μάχη» με τον χρόνο για να παραδοθεί ο τεράστιος όγκος δεμάτων

Σε «κρασάρισμα» έχει οδηγηθεί ο κάδος των ταχυμεταφορών στο δεύτερο λουκέτο της εμπορικής αγοράς με τους καταναλωτές να οδηγούνται αναγκαστικά σε αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, των λεγόμενων e-shop. Για το φαινόμενο που παρατηρείται και είναι έντονο, υπάρχουν αίτια και οι εταιρείες παρά το ρίσκο που λαμβάνουν, έχουν επενδύσει σε ανθρώπινο δυναμικό και σε μέσα, όπως οχήματα. Ο όγκος όμως είναι τόσο μεγάλος που οι καθυστερήσεις είναι αναπόφευκτες, αφού η εμπορική αγορά μέχρι πρότινος ήταν κλειστή και όλοι ψώνιζαν μέσω e-shop.

Με την εμπορική αγορά κλειστή την περίοδο πριν την Black Friday και μέχρι πρότινος λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς όλο το βάρος έπεσε στις εταιρείες ταχυμεταφορών, αφού οι καταναλωτές ψώνισαν μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Επιπλέον του γεγονότος ότι οι παραγγελίες-αποστολές έχουν αυξηθεί κατά πολύ, έχει μεγαλώσει και ο όγκος των δεμάτων, με αποτέλεσμα λιγότερες παραδόσεις.
Εταιρείες ταχυμεταφορών πήραν το ρίσκο να επενδύσουν σε προσωπικό και μεταφορικά μέσα, αν και η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου θα εξορθολογιστεί μετά το άνοιγμα των καταστημάτων.

Ο κ. Δημήτρης Δελησταμάτης από τη Speedex Βόλου σημείωσε ότι «ένας από τους λόγους που υπάρχει αυτή η καθυστέρηση, είναι πως συνέβησαν πολλά πράγματα μαζί. Το βασικότερο είναι το lockdown, όπου όλα τα μαγαζιά έκλεισαν και άρα όλοι έπρεπε να ψωνίσουν από το ίντερνετ που ήταν η μόνη εναλλακτική των καταναλωτών» για να προσθέσει: «Ένας ακόμα λόγος ήταν η Black Friday, μία εκπτωτική περίοδος, που την εκμεταλλεύτηκαν πολλοί. Αυτό σημαίνει πολλά ηλεκτρονικά, πολλές τηλεοράσεις και κυρίως μεγάλου όγκου τηλεοράσεις».
Ο ίδιος ανέφερε πως ένας ακόμη σημαντικός λόγος είναι η περίοδος των Χριστουγέννων, που επίσης συνοδεύεται από μεγάλα δέματα (δέντρα και χριστουγεννιάτικες μπάλες, στολίδια σε μεγάλα δέματα ώστε να μη σπάνε).
«Αυτοί είναι ουσιαστικά οι λόγοι για την αύξηση του όγκου των δεμάτων, εκτός από την αύξηση του αριθμού αποστολών» επισήμανε για να συμπληρώσει: «Οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν είναι προσαρμοσμένες να κάνουν δουλειά μεταφορικής. Είναι προσαρμοσμένες να μεταφέρουν και να παραδίδουν μικρά δέματα. Το αποτέλεσμα ήταν όλο αυτό να δημιουργήσει ένα «κρασάρισμα» στην τελική παράδοση, στο τελευταίο κομμάτι των παραδόσεων. Ήταν τόσος μεγάλος ο όγκος των παραγγελιών που «φράκαραν» ακόμα και οι αποθήκες όλων των εταιρειών στα κεντρικά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».
Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Κατσικαδάμος από τη Speedex Βόλου ανέφερε πως «αυτή τη στιγμή στην αγορά υπάρχει μία αύξηση κοντά στο 70% σε σχέση με πέρσι ήδη αυξημένης κίνησης. Η εταιρεία ακόμη κάνει κινήσεις βελτίωσης. Είχε ετοιμαστεί από το πρώτο lockdown, αλλά δεν υπήρχε προειδοποίηση για το δεύτερο. Δεν μπορείς να προετοιμαστείς για ένα δεύτερο lockdown, τη στιγμή που δεν ξέρεις αν θα γίνει. Προετοιμάστηκαν οι εταιρείες ταχυμεταφορών στη λογική της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου και της αύξησης των παραγγελιών, θεωρώντας ότι ένα κομμάτι από αυτό θα μείνει, δηλαδή ο κόσμος έμαθε να παραγγέλνει ηλεκτρονικά και θα παρέμενε σε αυτό το κομμάτι».

Ο ίδιος τόνισε πως «οι εταιρείες, όπως και η δική μας, νοίκιασαν καινούργιες αποθήκες, επένδυσαν σε μεγάλα οχήματα μεταφοράς και σε ανθρώπους στα κέντρα μεταφοράς και διαλογής. Παρόλα αυτά δεν ήταν ικανό όλο αυτό, ώστε να απορροφήσει τόσο μεγάλο όγκο αποστολών. Ο όγκος των αποστολών δημιουργεί επιπρόσθετο πρόβλημα όσον αφορά στη διαχείριση και την τελική, δική μας, παράδοση. Ένα μηχανάκι για παράδειγμα μπορεί να μεταφέρει 30-40 μικρές αποστολές-δέματα και αντίστοιχα μπορεί να μεταφέρει 5 ή 10 κουτιά με παπούτσια».

Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Δημήτρης Δελησταμάτης πρόσθεσε: «Πόσο μάλλον χριστουγεννιάτικα δέντρα ή τηλεοράσεις 55άρες. Το μαγαζί θα γεμίσει με 50 δέματα, δεν θα μπορούμε να βάλουμε παραπάνω. Διακινούμε κάθε μέρα 1.000 δέματα αυτή την περίοδο».
Ο κ. Γιάννης Κατσικαδάμος επισήμανε πως «έχουμε επενδύσει σε ανθρώπινο δυναμικό με 40%-50% αύξηση σε άτομα και ώρες εργασίας. Επενδύσαμε σε επιπλέον όχημα, σε μηχανάκια και τις προσεχείς ημέρες νοικιάζεται ένας καινούργιος χώρος. Το αν θα μπορέσεις να αξιοποιήσεις και να αποσβέσεις τις επενδύσεις αυτές είναι ένα ζήτημα. Το πιθανότερο είναι να μην μπορέσεις κατά τη γνώμη μου. Παρόλα αυτά, επειδή η κατάσταση είναι τέτοια, πρέπει να το κάνεις».

Και ταξί στη μάχη…
Πάντως πολλοί είναι οι Βολιώτες που περιμένουν με τις μέρες την παραλαβή δέματος μετά από αγορά μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, παρά την επισήμανση για άμεση παράδοση εντός λίγων ημερών. Σε κάποιες περιπτώσεις, επειδή τα παράπονα είναι πολλά, e-shop προειδοποιούν ότι θα καθυστερήσει η παράδοση των δεμάτων λόγω μεγάλου όγκου ή στέλνουν μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Στη μάχη των μεταφορών και παραδόσεων δεμάτων έχουν ριχτεί και τα ταξί. Σύμφωνα με Βολιώτη, στις 29 Νοεμβρίου παρήγγειλε μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος ένα μπουφάν και το παρέλαβε στο σπίτι που είχε δηλώσει, στις 15 Δεκεμβρίου από οδηγό ταξί.
Άλλος Βολιώτης σημείωσε πως από τις 2 Δεκεμβρίου έχει κάνει αγορά από γνωστή αλυσίδα ένδυσης και ακόμα δεν έχει παραλάβει το δέμα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το