Τοπικά

Κόβονται οχήματα για πειραγμένα χιλιόμετρα – Το φαινόμενο εντοπίζεται και στη Μαγνησία

Από τις 27 Σεπτεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία άρχισε να εφαρμόζεται ουσιαστικά η νέα νομοθεσία για τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα οχήματα, κόβονται ημερησίως περίπου το 20% των οχημάτων στα ΚΤΕΟ. Το πρόβλημα θα ενταθεί από τις επόμενες μέρες και για τα επόμενα δύο χρόνια όπου όλα τα μεταχειρισμένα οχήματα θα πρέπει να περάσουν από τεχνικό έλεγχο.

Την υποχρέωση να κόβουν τα οχήματα με πειραγμένα χιλιόμετρα έχουν πλέον οι ιδιοκτήτες των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία.
Όπως σημείωσε ο κ. Αντρέας Τσαμήτας από το ΙΚΤΕΟ Βόλου, «από τις 27 Σεπτεμβρίου άρχισε η εφαρμογή της νέας νομοθεσίας και ελέγχουμε τα οχήματα από μία βάση δεδομένων, στην οποία υπάρχει το ιστορικό του οχήματος. Αν κάποιος περάσει το όχημά του από τεχνικό έλεγχο, είμαστε υποχρεωμένοι να ελέγξουμε αν τα χιλιόμετρα που δείχνει το καντράν είναι περισσότερα από αυτά που έδειχνε τις προηγούμενες φορές που πέρασε από ΚΤΕΟ. Αν τα χιλιόμετρα είναι λιγότερα από προηγούμενους ελέγχους, τότε πρέπει να κοπεί το όχημα και ο ιδιοκτήτης να απευθυνθεί σε ειδικούς για να του γυρίσουν τα χιλιόμετρα».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ο υπολογισμός των χιλιομέτρων γίνεται με έναν τύπο που έχει ορίσει το αρμόδιο υπουργείο και στη συνέχεια ο ιδιοκτήτης μπορεί να περάσει από τεχνικό έλεγχο.
Τα χιλιόμετρα αυτά μπορεί και πάλι να μην είναι τα πραγματικά, αλλά πλέον θα είναι περισσότερα από τον προηγούμενο έλεγχο ΚΤΕΟ και έτσι αυτά θα είναι που θα δηλωθούν στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών.

Υπάρχουν όμως περιπτώσεις για τις οποίες δεν έχει προβλεφθεί η εφαρμογή της νέας νομοθεσίας, όπως είναι τα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής, τα οποία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ποτέ στην Ελλάδα και δεν υπάρχει το ιστορικό τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Μαγνησία τις πρώτες μέρες εφαρμογής της νομοθεσίας ένα 20% περίπου των οχημάτων που προσέρχονται για έλεγχο, κόβεται για γυρισμένα χιλιόμετρα.
Για το ίδιο ποσοστό είχε κάνει λόγο πανελλαδικά και ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας, ο οποίος τόνισε πως σε αρκετές περιπτώσεις, που ίσως φτάνουν τις μισές, αυτό οφείλεται σε λάθος προηγούμενη αναγραφή από τα ΚΤΕΟ.
Σε αυτές τις περιπτώσεις γίνεται επί τόπου διόρθωση στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών από το ΚΤΕΟ σε περιβάλλον online και ο οδηγός εξυπηρετείται επιτυχώς και χωρίς ταλαιπωρία περνά τον έλεγχο όσον αφορά στα χιλιόμετρα.
Όμως αν διαπιστωθεί ότι είναι πειραγμένα τα χιλιόμετρα, ο ιδιοκτήτης πρέπει να απευθυνθεί είτε στον έμπορο που το πούλησε είτε σε πιστοποιημένο τεχνίτη χιλιομετρητών για να γίνουν οι διορθώσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το