Ελλάδα

Κορονοϊός: Προτεραιότητα για την κυβέρνηση το άνοιγμα των σχολείων – Αντιδράσεις από τους επιστήμονες

Σε «θολό τοπίο» κινείται η κυβέρνηση, όσον αφορά στο άνοιγμα των σχολείων με δεδομένο ότι οι απόψεις των ειδικών μέχρι αυτή τη στιγμή διίστανται. Επιθυμία είναι να ανοίξουν όλα τα σχολεία μέσα στον Δεκέμβριο και πάντως πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων, αλλά αυτή τη στιγμή κάτι τέτοιο δεν είναι μοιάζει εφικτό καθώς μεγάλη μερίδα επιστημόνων επισημαίνει προς την κυβέρνηση ότι η επιδημιολογική «εικόνα» της χώρας σε αυτό το δεύτερο κύμα του κορονοϊού δεν το επιτρέπει.

Η οριστική απόφαση δεν πρόκειται να παρθεί πριν από την επόμενη εβδομάδα, όπως υποστηρίζει και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως η οποία τονίζει ότι οι αποφάσεις θα «παρθούν τις επόμενες εβδομάδες και θα εξαρτηθούν από το επιδημιολογικό φορτίο και τις εισηγήσεις που θα κάνουν οι επιστήμονες». Για την κυβέρνηση, όπως είπε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αποτελεί προτεραιότητα το άνοιγμα των σχολείων.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις μικρών μαθητών, ο πρωθυπουργός τους δήλωσε ότι «το κλείσιμο των σχολείων θα κρατήσει για λίγο, θα επιστρέψετε στο σχολείο σύντομα – θέλω να πιστεύω. Θα ανοίξουμε τα σχολεία όποτε μας το επιτρέψουν οι ειδικοί και οι επιστήμονες, οι οποίοι παρακολουθούν την πορεία της επιδημίας. Και θα μας επιτρέψουν να ανοίξουμε τα σχολεία όποτε αισθάνονται ότι θα είμαστε ασφαλείς να το κάνουμε».

Και από τις δηλώσεις του κ. Στέλιου Πέτσα προκύπτει ότι την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσουν να εξετάζονται εκ νέου τα σενάρια για την άρση του lockdown και για το άνοιγμα των σχολείων. Συγκεκριμένα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε πως στον σχεδιασμό για τον σταδιακό τερματισμό της καραντίνας θα συμπεριληφθεί και το τι θα γίνει με τις σχολικές μονάδες δηλαδή τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια.

Πάντως θα πρέπει να επισημανθεί ότι στην επιστημονική επιτροπή υπάρχουν και «φωνές», οι οποίες, προτείνουν τουλάχιστον όσον αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να μην ανοίξουν καθόλου οι σχολικές μονάδες, πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Συνεπώς, η σταδιακή λειτουργία των σχολείων είναι το επικρατέστερο σενάριο (δηλαδή να ανοίξουν πρώτα οι μονάδες της πρωτοβάθμιας) και μετά ανάλογα με την κατάσταση τα γυμνάσια και λύκεια).

Μερίδα των λοιμωξιολόγων επιμένει πως τα παιδιά δεν μεταδίδουν τη νόσο, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι το ιικό φορτίο στα σχολεία δεν είναι υψηλό. Στις δηλώσεις του για τον κορονοϊό στα σχολεία και ο κ. Πέτσας, ανέφερε πως οι μέχρι τώρα ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα πως τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του ιού, ενώ τα κρούσματα που καταγράφονται στις σχολικές μονάδες είναι «εισαγόμενα» από το εξωσχολικό περιβάλλον.

Ο ίδιος έχει παραδεχτεί όμως, πως «υπάρχει ανησυχία για τους μαθητές των μεγαλύτερων βαθμίδων», λόγω των συναναστροφών τους εκτός σχολικού περιβάλλοντος, ενώ ανακοίνωσε πως με την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων θα γίνουν «δειγματοληπτικοί έλεγχοι στα παιδιά όλων των βαθμίδων» ώστε να διαπιστωθεί εάν υπάρχει «σχέση της θετικότητας των μαθητών των σχολείων σε σχέση με την υπόλοιπη κοινότητα».

Όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα πάντως μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει ληφθεί κάποια σχετική απόφαση, από υπουργείου Υγείας. Το θέμα των σχολείων είναι ένα από τα σοβαρότερα, που έχει ν΄ αντιμετωπίσει η κυβέρνηση, διότι παρά το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση αυτή τη στιγμή λειτουργεί χωρίς σοβαρά προβλήματα, όλοι γνωρίζουν ότι δεν μπορεί ν΄ αντικαταστήσει τη «δια ζώσης» διδασκαλία και ότι εξαιτίας αυτού θα δημιουργηθούν σοβαρά θέματα τους επόμενους μήνες και κυρίως για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι έχουν μπροστά τους τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που το υπουργείο Παιδείας, από τώρα κάνει σκέψεις και προετοιμάζεται να προσαρμοστεί σε αυτά τα δεδομένα, όπως έγινε και πέρυσι, όπου αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μείωση της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές, αλλά και να διατηρήσει ίδιο αριθμό εισακτέων στα πανεπιστήμια με την προηγούμενη χρονιά (2019).Όπως δείχνουν λοιπόν τα πράγματα και φέτος το υπουργείο Παιδείας δεν θα μπορέσει να προχωρήσει σε αλλαγές, σχετικά με τις Πανελλαδικές εξετάσεις προκειμένου να μη διαταραχθεί η ηρεμία των μαθητών αλλά και των οικογενειών τους καθώς ήδη αυτή τη στιγμή μέσα σε χιλιάδες σπίτια υπάρχουν τραγικές καταστάσεις (θάνατοι, ανεργία, οικονομικά προβλήματα κ.α.).

Αυτό, εξάλλου, το παραδέχεται και η υπουργός Παιδείας η οποία δηλώνει όσον αφορά στη τηλεκπαίδευση, ότι τα περισσότερα «προβλήματα στο δίκτυο έχουν ξεπεραστεί και πλέον γίνονται κανονικά τα μαθήματα. Όμως τίποτα δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία όμως όταν υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες η τεχνολογία προσφέρει πολύτιμα πράγματα».

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το