Τοπικά

Κόλλησε τον ιό και το λιμάνι του Βόλου – Ισχυρές εταιρείες ζητούν οικονομικές ρυθμίσεις

Έντονη ανησυχία για ισχυρές αναταράξεις στην τοπική οικονομία προκαλεί ο κορωνοϊός. Η MSC με παγκόσμιο ηγετικό ρόλο στο χώρο των κοντεϊνερ κλυδωνίζεται και ζητά οικονομικές ρυθμίσεις από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Ο μοναδικός πελάτης του λιμανιού στον τομέα των κοντεϊνερ βρίσκεται σε κρίση λόγω κορωνοϊού και δεν είναι ο μόνος.

Οι αρρυθμίες στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων έγιναν εμφανείς, καθώς τα μέτρα για τον «περιορισμό» του κορονοϊού, με όλη την Ευρώπη σε καραντίνα δημιούργησαν επιπρόσθετες «φοβίες» για την εξάπλωση της νόσου μέσω των εμπορευμάτων.

Η MSC GREECE S.A. ζητά την «αλλαγή του τρόπου πληρωμής των παρεχόμενων υπηρεσιών και συγκεκριμένα τη χορήγηση δίμηνης πίστωσης, μέχρι την άρση των επιβληθέντων κυβερνητικών μέτρων», που σχετίζονται με την ανάσχεση των μέτρων περιορισμού της πανδημίας. Το αίτημα υποβάλλεται με την επίκληση ότι τα εν λόγω μέτρα θα πλήξουν τη ρευστότητα των επιχειρήσεων και συνεπώς θα πρέπει να υπάρξει η έμπρακτη συμβολή όλων στην αντιμετώπιση του ζητήματος.

H ΟΛΒ θα αποφασίσει να υπάρξει σιωπηρή ανοχή χρονικού διαστήματος δύο μηνών, από το μήνα έκδοσης των σχετικών παραστατικών, για την εξόφλησή τους.

Αίτημα κατέθεσε και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και ζητά προσωρινή αναστολή είσπραξης των λιμενικών τελών επιβατών και οχημάτων, μέχρι και 30/6/2020, επικαλούμενοι τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και των μέτρων που έχουν ληφθεί για την ανάσχεσή της, στον κλάδο.

Δεν διασαφηνίζεται επί του αιτήματος εάν πρόκειται για τη μετάθεση ουσιαστικά του χρόνου πληρωμής, πέραν της 30ης Ιουνίου 2020, των σχετικών ποσών που θα βεβαιωθούν κατά τους μήνες Μάρτιο 2020, Απρίλιο 2020, Μάιο 2020 και Ιούνιο 2020, οπότε ουσιαστικά μιλάμε για παράταση της χρονικής προθεσμίας ταμειακής εξόφλησης των εν λόγω ποσών ή εάν το αίτημα αναφέρεται στη μη καταβολή των τελών γενικώς στους δικαιούχους (Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένος), από τους υπόχρεους φορείς,

Η φύση του εν λόγω τελών, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, είναι εντελώς ανταποδοτική (τα έσοδα αναλώνονται για την κατασκευή, συντήρηση λειτουργία και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων) και επιβάλλεται, υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων (Φ.Δ.Ε.Λ.). Τα τέλη υπολογίζονται ποσοστιαία επί της τιμής του εισιτηρίου ή του ναύλου σε επιβιβαζόμενους-α/αποβιβαζόμενους-α σε πλοία γραμμών εσωτερικού ή εξωτερικού με οιαδήποτε σημαία, εισπράττονται από τους υπόχρεους έκδοσης των εισιτηρίων.

Η διοίκηση της ΟΛΒ θα εισηγηθεί να δώσει το συμβούλιο τη σύμφωνη γνώμη του στο αίτημα μόνον εφόσον το εν λόγω αίτημα αναφέρεται στη μετάθεση, ουσιαστικά, του χρόνου πληρωμής, πέραν της 30ης Ιουνίου 2020, των ποσών των τελών επιβατών και οχημάτων, που θα βεβαιωθούν κατά τους μήνες Μάρτιο 2020, Απρίλιο 2020, Μάιο 2020 & Ιούνιο 2020, οπότε ουσιαστικά μιλάμε για παράταση της χρονικής προθεσμίας ταμειακής εξόφλησης/απόδοσης των εν λόγω ποσών.

Οικονομικό πρόβλημα και με τις αποθήκες

Η εταιρεία με την επωνυμία «ΔΗΜ. Σ. ΓΑΒΡΙΗΛ & ΣΙΑ Ε.Π.Ε.» ζητά την επανεξέταση του τιμολογίου χρήσης των αποθηκευτικών χώρων του λιμένα, που χρησιμοποιεί για τη διακίνηση εμπορευμάτων της (λιπάσματα), ζητώντας να συνεκτιμηθεί η πάροδος δέκα ετών συνεργασίας. Η εταιρεία ζητά μείωση 30%.

Η ΟΛΒ θα αποφασίσει την έγκριση χορήγησης έκπτωσης ποσοστού 10%

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το