Τοπικά

«Κόκκινη γραμμή» η απουσία εκπαιδευτή από την εξέταση οδήγησης

Προς λύση φαίνεται να οδεύει το θέμα με τις εξετάσεις οδήγησης μετά τη δημοσιοποίηση του νέου νομοσχεδίου του αρμόδιου υπουργείου. Το Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψήφιων Οδηγών Νομού Μαγνησίας είναι σύμφωνο με το νέο νομοσχέδιο, αλλά παραμένει κόκκινη γραμμή η απουσία του εκπαιδευτή από την πρακτική εξέταση, δηλαδή από την εξέταση οδήγησης όπου μέσα στο εκπαιδευτικό όχημα θα είναι μόνο ο εξεταστής και ο εξεταζόμενος.

Σύμφωνο με πολλά κομμάτια του νομοσχεδίου, το οποίο αλλάζει σχεδόν τα πάντα στη διαδικασία των εξετάσεων οδήγησης, είναι το Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψήφιων Οδηγών Νομού Μαγνησίας, ενώ εκφράζονται κάποιοι προβληματισμοί και κάποιες αντιρρήσεις.
Ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Νομού Μαγνησίας, τόνισε ότι «συμφωνούμε με το νομοσχέδιο, αλλά η κόκκινη γραμμή για το Σωματείο είναι πως στην πρώτη φάση της πρακτικής εξέτασης λείπει ο δάσκαλος από το όχημα, δηλαδή θα βρίσκονται στο εκπαιδευτικό όχημα ο εξεταστής και ο υποψήφιος οδηγός».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «κανένα ασφαλιστικό πακέτο δεν καλύπτει αυτή τη διαδικασία. Πώς να εμπιστευτεί ένας εκπαιδευτής την περιουσία του και το εργαλείο της δουλειάς του σε έναν υποψήφιο;».

Όσον αφορά στη δεύτερη φάση, στην οπισθογωνία και το παρκάρισμα, που πάλι οι εκπαιδευτές προβλέπεται να είναι εκτός οχήματος, δεν υπάρχει ουσιαστικά πρόβλημα, αφού ο δρόμος θα είναι κλειστός. «Στην εξέταση της πορείας όμως θα υπάρχει πρόβλημα» επισήμανε ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης.
Ο πρόεδρος του Σωματείου αναφέρθηκε και στην πρόβλεψη του νομοσχεδίου για τους 17άρηδες στο τιμόνι: «Φαίνεται να είναι θετικό. Οι 17άρηδες θα περνούν όλη τη διαδικασία, θα δίνουν εξετάσεις στα σήματα, μαθήματα οδήγησης και εξετάσεις οδήγησης. Μέχρι την ηλικία των 18 πρέπει να έχουν δίπλα τους ως συνοδό ένα άτομο άνω των 30 ετών, να είναι κάτοχος διπλώματος 5 χρόνια τουλάχιστον και να μην έχει τον τελευταίο χρόνο αφαίρεση ούτε ενός βαθμού από το point system».

Ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης σημείωσε πως «συμφωνούμε και στο σύστημα του «Μεγάλου Αδελφού» με την τοποθέτηση στα οχήματα εξέτασης καμερών και μικροφώνων με μοναδικό στόχο την καταπολέμηση του φαινομένου του «λαδώματος», αφού όλα θα καταγράφονται μέσω αυτών».
«Στο νομοσχέδιο αναφέρεται πως σε 20 μήνες θα υπάρχουν πίστες κυκλοφοριακής αγωγής, που είναι λίγο δύσκολο να γίνει αυτό. Δοκιμασίες όπως γωνία, παρκάρισμα κ.ά. αντί να κλείνεται ένας δρόμος, θα γίνονται σε ειδικές πίστες» τόνισε ο ίδιος.
Από την άλλη στη Μαγνησία εκκρεμεί η εξέταση οδήγησης για το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης για πάνω από 2.000 άτομα.
Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί είναι τεράστια και για τους εκπαιδευτές, αλλά και για τον κόσμο. Για παράδειγμα κάποιος που θέλει να βγάλει επαγγελματικό δίπλωμα για δουλειά δεν μπορεί. Όπως επίσης και για αυτούς που έχουν δικαστήριο επειδή τους έπιασαν να οδηγούν χωρίς να έχουν δίπλωμα οδήγησης.
Το πρόβλημα με τη μη πραγματοποίηση εξετάσεων οδήγησης συνεχίζεται, διότι οι εξεταστές δεν έχουν πληρωθεί το επίδομα των 178 ευρώ που δικαιούνται. Από τον Σεπτέμβριο 2018 έως σήμερα δεν πραγματοποιούνται εξετάσεις, λόγω πενθήμερων επαναλαμβανόμενων απεργιών τους, λόγω της μη πληρωμής τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αναμονή για ένα δίπλωμα οδήγησης και στη Μαγνησία.

«Οι εξεταστές είναι αντίθετοι στο νομοσχέδιο για την πρώτη φάση της πρακτικής εξέτασης, δηλαδή να λείπει ο δάσκαλος από το όχημα» τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου.
Σύμφωνα με τον κ. Ιορδάνη Πολατίδη, πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι εξεταστές και με τις εξετάσεις οδήγησης για ανανέωση του διπλώματος για τους άνω των 74 ετών, αφού θα πρέπει να είναι στο αυτοκίνητο του κατόχου που θα δώσει εξετάσεις για ανανέωση, χωρίς δάσκαλο και χωρίς εκπαιδευτικό αυτοκίνητο.
Εδώ και τρία χρόνια δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εξεταστών στη Μαγνησία και δεν πραγματοποιούνται σεμινάρια για να βγουν καινούργιοι. Το νέο ν/σ προβλέπει σώμα εξεταστών και θα απασχολούνται μόνο με τις εξετάσεις οδήγησης.
«Αυτοί που κάνουν τις εξετάσεις στη θεωρία, δεν μπορούν να είναι εξεταστές στην πρακτική. Για την πρακτική με το νέο ν/σ πρέπει να υπάρχουν και εφεδρικοί εξεταστές και ανά 4μηνο ο κύριος εξεταστής θα αλλάζει με τον εφεδρικό. Οπότε χρειάζεται μεγάλος αριθμός εξεταστών» κατέληξε ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το