Τοπικά

Κληροδοτούν τα οχήματά τους λόγω κρίσης – Ρεκόρ αποσύρσεων φέτος στη Μαγνησία “Θ”

aposirsi ix

Πανικός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας στο Πεδίον του Άρεως, αφού εκατοντάδες είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που προσέρχονται καθημερινά, προκειμένου να μεταβιβάσουν οχήματα, να κάνουν διαγραφές ή αποσύρσεις. Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και η αδυναμία συντήρησης των οχημάτων (ΚΤΕΟ, ασφάλιστρα, σέρβις) αναγκάζουν τους ιδιοκτήτες είτε να τα αποσύρουν, είτε να τα μεταβιβάζουν στους κληρονόμους τους…

Άλλωστε από την 1η Ιανουαρίου αναμένεται να ταχυδρομηθούν πρόστιμα σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν τα έχουν ελέγξει από ΚΤΕΟ ή τα κυκλοφορούν ανασφάλιστα, αφού ήδη το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών και το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε σε σχετικές διασταυρώσεις στοιχείων.

Οι αποσύρσεις οχημάτων έσπασαν ρεκόρ φέτος στη Μαγνησία, με στόχο είτε την αγορά καινούργιων, είτε την εξοικονόμηση χρημάτων από τους ιδιοκτήτες τους. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών φέτος μέχρι τις 30 Νοεμβρίου είχαν γίνει 1165 αποσύρσεις οχημάτων προς ανακύκλωση, έναντι 535 πέρυσι όλη τη χρονιά, αύξηση 118% περίπου. Παράλληλα έγιναν 527 οριστικές διαγραφές οχημάτων, κυρίως δικύκλων χωρίς ανακύκλωση, έναντι 523 πέρυσι και 573 ακινησίες φορτηγών ΙΧ και ΔΧ, καθώς και λεωφορείων και ταξί, έναντι 437 πέρυσι όλη τη χρονιά, αύξηση 31% περίπου.

Όπως σημείωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Γιώργος Κανάτας, μέσα στο Δεκέμβριο έγιναν ακόμη 100 περίπου αποσύρσεις και διαγραφές οχημάτων, καθώς και 100 περίπου επιπλέον ακινησίες φορτηγών και λεωφορείων.

Τις τελευταίες ημέρες σχηματίζονται ουρές καθημερινά στα γκισέ της Διεύθυνσης, από ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να προλάβουν τις προθεσμίες, πριν λήξει δηλαδή το έτος.

Μεταβιβάσεις λόγω κόστους

Και φέτος εξάλλου, όπως και πέρυσι, αυξημένος είναι ο αριθμός των μεταβιβάσεων οχημάτων, καθώς πολλοί είτε επιλέγουν να τα πουλήσουν, για να αγοράσουν καινούργια, είτε επιλέγουν να τα μεταβιβάσουν στους κληρονόμους τους, καθώς αδυνατούν να τα συντηρήσουν.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης, τις τελευταίες ημέρες του μήνα παρατηρούνται αυξημένες μεταβιβάσεις λόγω κληρονομιών τόσο ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων, όσο και φορτηγών ΙΧ. Συνολικά μέχρι 30 Νοεμβρίου φέτος οι μεταβιβάσεις ΙΧ επιβατικών είχαν φθάσει τις 2765, έναντι 3057 πέρυσι όλο το έτος (μείωση 10% περίπου), οι μεταβιβάσεις δικύκλων ήταν 1340, έναντι 1400 πέρυσι όλο όμως το έτος (μείωση 4% περίπου), οι μεταβιβάσεις φορτηγών ΙΧ ήταν 813, έναντι 692 πέρυσι όλο το έτος (αύξηση 18% περίπου), ενώ οι μεταβιβάσεις φορτηγών ΔΧ έφθασαν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου τις 30, έναντι 105 πέρυσι όλο το έτος.

Το ελάχιστο προσωπικό της Διεύθυνσης προσπαθεί να εξυπηρετήσει τους εκατοντάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ωστόσο μόνιμη λύση στο πρόβλημα δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και οι ελλείψεις αναμένεται να καλυφθούν προσωρινά με συμβασιούχους πενταμηνίτες…

Παράλληλα συνεχίζονται οι ελλείψεις των πράσινων εντύπων για τις άδειες κυκλοφορίας, ελλείψεις που ξεπερνούν ήδη τα τρία χρόνια…

Η έλευση των πενταμηνιτών αναμένεται να συντομεύσει και το χρόνο έκδοσης των νέων διπλωμάτων οδήγησης, καθυστέρηση που ξεπερνά και το έτος…

Ένα εξάλλου χαρακτηριστικό της κρίσης που έχει πλήξει και τον κλάδο του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα της εκπαίδευσης των νέων οδηγών, είναι ότι σύμφωνα με τον κ. Κανάτα, από όσους λαμβάνουν το δελτίο εκπαίδευσης υποψηφίου οδηγού, μόλις το 30% προσέρχεται για την εξέταση, καθώς το υπόλοιπο ποσοστό είτε μετανιώνει, είτε προσέρχεται για εξέταση στο τέλος της τριετίας που υφίσταται ως προθεσμία ισχύος των δικαιολογητικών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το