Ελλάδα

Κεραμέως: Το νομοσχέδιο για την Παιδεία απαντά στις 5 παθογένειες των Πανεπιστημίων

Στην αναβάθμιση του επιπέδου των πανεπιστημίων και των σπουδών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στοχεύει το νομοσχέδιο για την Παιδεία, τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, από το βήμα της Βουλής.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, «στόχος του νομοσχεδίου είναι να αφήσουμε οριστικά πίσω πέντε παθογένειες δεκαετιών, να δώσουμε στα παιδιά μας, στους καθηγητές μας, σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα το Πανεπιστήμιο που τους αξίζει. Πέντε παθογένειες που ελπίζω να μην απασχολήσουν ποτέ ξανά την κοινοβουλευτική διαδικασία, πέντε παθογένειες για τις οποίες θεωρούμε ήδη παράδοξο το γεγονός ότι, εν έτει 2021, υφίστανται και συζητούνται ακόμη».

Στη συνέχεια η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε διεξοδικά στις 5 παθογένειες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που η κυβέρνηση επιδιώκει να εξαλείψει με το νομοσχέδιο που έχει τίτλο «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

  1. Παθογένεια πρώτη: Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια χωρίς ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, με βαθμούς 1, 2 και 3 στα 20. Η απάντησή μας: Ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
  2. Παθογένεια δεύτερη: Εισαγωγή υποψηφίων σε τμήματα που έχουν δηλώσει τυχαία, πχ ως 100ή, ως 200ή επιλογή τους. Η απάντησή μας: Συνειδητές, στοχευμένες επιλογές νέων, για να εισάγονται περισσότεροι νέοι σε τμήματα υψηλά στις προτιμήσεις τους,
  3. Παθογένεια τρίτη: Πάνω από το 40% των φοιτητών μας έχει ξεπεράσει τα Ν+2 έτη σπουδών. Η απάντησή μας: Σπουδές με χρονικό όριο φοίτησης, όπως κάθε εκπαιδευτική διαδικασία,
  4. Παθογένεια τέταρτη: Στρεβλή αντίληψη ότι ο μόνος δρόμος εκπαιδευτικής ανέλιξης είναι ο πανεπιστημιακός. Η απάντησή μας: Παράλληλοι εκπαιδευτικοί δρόμοι, ποιοτικές εναλλακτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τους νέους μας,
  5. Παθογένεια πέμπτη: Συστημικές εστίες παραβατικότητας σε ορισμένα ΑΕΙ της χώρας. Φόβος, τραυματισμοί, αξιόποινες πράξεις, καταστροφές. Η απάντησή μας: Ασφαλές περιβάλλον φοίτησης, ελευθερία έκφρασης, διδασκαλίας και έρευνας.
Για τις εστίες παραβατικότητας σε ορισμένα ΑΕΙ, η υπουργός σημείωσε ότι δύο είναι οι βασικές εναλλακτικές:
  1. Να αφήσουμε το θέμα αποκλειστικά στα Πανεπιστήμια. Μια λύση που εφαρμόζεται δεκαετίες ολόκληρες, μια λύση που έχει αποτύχει. Αλλιώς δεν θα ήμασταν εδώ σήμερα εν έτει 2021 να συζητάμε για το αν είναι φυσιολογικό να διαπομπεύεται Πρύτανης, να του κρεμάνε ταμπέλα από τον λαιμό,
  2. και η λύση που προτείνουμε: για θέματα φύλαξης αρμόδια βεβαίως τα Πανεπιστήμια. Αλλά για θέματα αξιόποινων πράξεων, προφανώς και δεν μπορεί κανείς άλλος να έχει αρμοδιότητα από την ΕΛΑΣ. Και δεν έχει αρμοδιότητα ο Πρύτανης να κυνηγάει αυτόν που κάνει εμπόριο ναρκωτικών, αυτόν που πετάει καδρόνια, αυτόν που κατασκευάζει μολότοφ, και δεν πρέπει να ασχολείται με αυτό.
Γιατί χρειάζεται δημιουργία ειδικής αστυνομικής ομάδας
Οπως σημείωσε η υπουργός Παιδείας «προτείνουμε επίσης τη δημιουργία Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Γιατί χρειάζεται μία ειδική ομάδα; Για τρεις λόγους»:

• Γιατί είναι σημαντικό να λαμβάνει ειδική εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στον ιδιαίτερο χώρο του Πανεπιστημίου.

• Για να μπορεί να έχει άμεση επικοινωνία με άλλα σώματα της Ελληνικής Αστυνομίας, τα οποία θα μπορούν να παρέμβουν αν παραστεί ανάγκη».

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το