Τοπικά

Και νέα «θύματα» του τουριστικού γραφείου που έβαλε λουκέτο στο Βόλο “Θ”

×ÁÍÉÁ--ÁÍÅËÐÉÓÔÇ ÁÕÎÇÓÇ ÔÏÕ ÔÏÕÑÉÓÌÏÕ ÓÔÇÍ ÐÏËÇ ÔÙÍ ×ÁÍÉÙÍ ÃÉÁ ÔÏÍ ÌÇÍÁ ÌÁÉÏ(×ÑÇÓÔÏÓ ÌÐÏÍÇÓ//EUROKINISSI)

Αυξάνει ημέρα με την ημέρα ο αριθμός των πελατών του τουριστικού γραφείου που έβαλε λουκέτο στο Βόλο την περασμένη εβδομάδα και όπως αποκάλυψε η «Θ», έμειναν «ξεκρέμαστοι», αναζητώντας τα χρήματα που είχαν δώσει για προγραμματισμένες εκδρομές τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από την υπηρεσία του ΕΟΤ Θεσσαλίας, όπου από την Δευτέρα γίνονται οι αναγγελίες των απαιτήσεων των πελατών, που ψάχνουν τα χρήματά τους, αυτά υπολογίζονται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ… Επίσης σε δεκάδες υπολογίζονται οι πελάτες του γραφείου που έβαλε λουκέτο, που αναζητούν τα χρήματά τους.
«Δεχόμαστε πολλά τηλεφωνήματα και είναι πολλοί αυτοί που έρχονται και αναγγέλλουν τις απαιτήσεις τους. Μέχρι τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα έχουμε μια πλήρη εικόνα για τον αριθμό τους, αλλά και για τα ποσά που διεκδικούν την επιστροφή τους», δήλωσε υπάλληλος της περιφερειακής υπηρεσίας του ΕΟΤ Θεσσαλίας στη «Θ».
Παρέμβαση εξάλλου υπήρξε χθες και από το σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Μαγνησίας, μέλος της διοίκησης του οποίου δήλωσε στη «Θ», ότι το συγκεκριμένο γραφείο δεν ανήκε στη δύναμη του σωματείου. «Δεν είναι υποχρεωτικό, όποιος λειτουργεί γραφείο, να ανήκει και στο σωματείο», σημείωσε το μέλος της διοίκησης.
Εκτός από τους φοιτητές που είχαν προγραμματισμένο ταξίδι στην Ισπανία και είχαν δώσει 9.000 ευρώ, αλλά και άλλους φοιτητές που είχαν προγραμματισμένο ταξίδι στην Ινδία και είχαν δώσει 12.000 ευρώ, και άλλοι Βολιώτες αποκαλύπτεται ότι είχαν δώσει χρήματα για προγραμματισμένες εκδρομές, τα οποία και αναζητούν σήμερα.
Χθες Βολιώτης που είχε δώσει 800 ευρώ στο γραφείο που έκλεισε, για να περάσει τις διακοπές του σε ξενοδοχείο της Χαλκιδικής με την οικογένειά του, αποκάλυψε στο Ράδιο Ακρόαμα ότι το γραφείο ελάμβανε όλο το ποσό για τις εκδρομές που προγραμμάτιζε και όχι μόνον προκαταβολές… «Τηλεφώνησα στο ξενοδοχείο της Χαλκιδικής, αν είχε γίνει η κράτηση από το γραφείο και μου απάντησαν πως δεν είχε γίνει… Απευθύνθηκα στο γραφείο και μου απάντησαν ότι θα έπαιρνα πίσω τα χρήματά μου. Υπολογίζω ότι συνολικά τα χρήματα που έχουν δοθεί από πελάτες του γραφείου για εκδρομές, φθάνουν τις 100.000 ευρώ», τόνισε ο πελάτης του τουριστικού γραφείου. «Έκανα καταγγελία στον ΕΟΤ και μου είπαν πως η άδειά του είχε ανακληθεί και παλαιότερα, αλλά το γραφείο λειτούργησε υπό άλλη εταιρία… Πρέπει όσοι έχουν πέσει θύματα, να κάνουν καταγγελία στον ΕΟΤ, που γνωρίζει το θέμα, εδώ και δύο χρόνια», κατέληξε ο βολιώτης.
Άλλη Βολιώτισσα εξάλλου δήλωσε στο Ράδιο Ακρόαμα ότι είχε δώσει 800 ευρώ για ένα πακέτο διακοπών στο Πόρτο Χέλι εδώ και ενάμισι μήνα. «Μου ζήτησαν τηλεφωνικά εξόφληση την ημέρα που έκλεισαν οι τράπεζες. Απάντησα ότι δεν μπορούσα να το κάνω. Τηλεφώνησα κατόπιν και δεν μου απάντησαν. Κατάγγειλα το γεγονός στην Τουριστική Αστυνομία και υπέβαλα μηνύσεις. Στον ΕΟΤ μου είπαν για εγγύηση 5.000 ευρώ που έχει δώσει το γραφείο, αλλά με όσα έχω ακούσει, υπολογίζω σε 25.000 ευρώ τα χρήματα που διεκδικούνται από πελάτες του. Στον ΕΟΤ μου ζήτησαν να κάνω γραπτή καταγγελία», πρόσθεσε η Βολιώτισσα, που ήθελε να ταξιδέψει στο Πόρτο Χέλι…
Μεταξύ των πελατών του γραφείου που αναζητούν τα χρήματά τους και επτά απόφοιτες Λυκείου, που είχαν προγραμματίσει εκδρομή στη Σκιάθο και είχαν δώσει από 130 ευρώ.
Όπως έγραψε η «Θ» το Σάββατο, το τουριστικό γραφείο που έβαλε λουκέτο, είχε καταθέσει από την περασμένη Πέμπτη στην περιφερειακή υπηρεσία του ΕΟΤ Θεσσαλίας αίτηση ανάκλησης της αδείας λειτουργίας του.
Έτσι, όποιος πελάτης του γραφείου έχει απαιτήσεις απ’ αυτό, θα πρέπει να τις γνωστοποιήσει στον ΕΟΤ Θεσσαλίας όσο το δυνατόν συντομότερα.
Σύμφωνα με το νόμο 393/76 (ΦΕΚ 199/Α), κάθε συναλλαγή με τουριστικά γραφεία, πρέπει να συνοδεύεται από έγγραφη ενημέρωση για τους αναλυτικούς όρους της παροχής των συγκεκριμένων κάθε φορά υπηρεσιών. Για τα πακέτα οργανωμένων διακοπών και περιηγήσεων, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 339/96, είναι υποχρεωτική η σύναψη σχετικής σύμβασης (άρθρο 4) μεταξύ της υπηρεσίας και του πελάτη / τουρίστα. Στην σύμβαση αυτή πρέπει να γίνεται αναλυτικά μνεία όλων των όρων των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. τιμή, κατηγορία του καταλύματος, τα μέσα μεταφοράς, τα παρεχόμενα γεύματα, πληροφορίες σχετικά με τα διαβατήρια, προϋποθέσεις ακύρωσης, ξεναγήσεις, εισόδους σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία κτλ). Σε περίπτωση πλημμελούς εκτέλεσης μέρους ή του συνόλου του συμφωνημένου τουριστικού πακέτου ο καταναλωτής / τουρίστας έχει έναντι του αντισυμβαλλόμενου διοργανωτή σειρά δικαιωμάτων ή και αξιώσεων που περιγράφονται στα άρθρα 4 και 5 του προεδρικού διατάγματος 339/96.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το