Τοπικά

Κάτω από 1,3 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη βενζίνη σε πρατήρια του Βόλου “Θ”

Σ15 Φ1 (9)

Έσπασε προς τα κάτω το όριο του 1,30 ευρώ το λίτρο η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης τις τελευταίες ημέρες στα πρατήρια του Βόλου, ενώ την κατιούσα έχει πάρει και η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης. Ωστόσο η πτώση των τιμών των καυσίμων δεν είναι ανάλογη στην τοπική αγορά της πτώσης της διεθνούς τιμής του πετρελαίου.

Μεταξύ 1,275 και 1,459 ευρώ το λίτρο κυμαινόταν χθες και προχθές η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα πρατήρια του Βόλου, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Πρόκειται για τιμές 2008. Αντίστοιχα και οι τιμές του πετρελαίου κίνησης κυμαίνονταν από 0,945 μέχρι 1,089 ευρώ το λίτρο, ενώ στο πετρέλαιο θέρμανσης οι τιμές ξεκινούσαν από 0,720 και έφθαναν κατά μέσο όρο στα 0,798 ευρώ το λίτρο.
Την ίδια ώρα χθες η διεθνής τιμή του πετρελαίου τύπου Μπρεντ ήταν στα 28 δολάρια το βαρέλι…
Η πτώση στις τιμές των καυσίμων δεν σημαίνει και παράλληλα αύξηση της ζήτησης, όπως επισημαίνουν βενζινοπώλες του Βόλου. Παρά το κρύο εξάλλου και η ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης είναι περιορισμένη και γίνεται σε μικρές ποσότητες, ελλείψει χρημάτων από τα νοικοκυριά. «Η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη παραμονές γιορτών. Σήμερα είναι μειωμένη και αναμένεται να αυξηθεί, όταν πληρωθούν οι συνταξιούχοι τέλη του μήνα», δηλώνει ο πρατηριούχος κ. Στ. Τσαβές.
Η μείωση στις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης συμβάλει και στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού περιορίζεται η καύση καυσόξυλων.
Μειώσεις είχαμε και στις τιμές του υγραερίου κίνησης, που πωλείται στα 0,665 ευρώ το λίτρο, ενώ μειωμένες είναι και οι τιμές του φυσικού αερίου στην κατηγορία Τ2 (οικιακή κατανάλωση που αποτελεί και το 90% των πελατών της ΕΠΑ Θεσσαλίας) αφού από 0,048 ευρώ η κιλοβατώρα πέρυσι, φέτος η τιμή έπεσε στα 0,039 ευρώ (μείωση 19%).
Βασικό πρόβλημα για το ότι οι τιμές των καυσίμων δεν μειώνονται, όσο μειώνονται οι διεθνείς τιμές του μαύρου χρυσού, είναι οι φόροι. Όπως επισημαίνουν βενζινοπώλες, το σύνολο των φόρων και τελών επηρεάζει το 68% της αξίας, που πληρώνει ο καταναλωτής. Για να γίνει πιο αντιληπτό αυτό, στις 8 Ιανουαρίου η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν στα 1,371 ευρώ το λίτρο. Από αυτό το 0,935 ευρώ είναι οι φόροι και τα τέλη. Το μεγαλύτερο μέρος των φόρων αντιπροσωπεύει ο ΕΦΚ, που είναι σταθερός στο 0,670 ευρώ το λίτρο. Από κει και πέρα προστίθενται άλλες χρεώσεις για τα τελωνεία, τη ΡΑΕ και τον ειδικό λογαριασμό πετρελαιοειδών. Αλλά μπαίνει και ο ΦΠΑ 23%, ο οποίος είναι ποσοστιαίος.
Επιπλέον τις τελικές τιμές επηρεάζουν τα υψηλά περιθώρια διύλισης, το μεικτό κέρδος εταιρειών εμπορίας και πρατηρίων, η πτώση της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου, αλλά και η στρεβλή λειτουργία του ανταγωνισμού.
Το αποτέλεσμα είναι οι καταναλωτές να πληροφορούνται μεν για μείωση 64% της τιμής του Μπρεντ από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι σήμερα ή κατά 27% από πέρυσι, ωστόσο τελικά να πληρώνουν την αμόλυβδη βενζίνη φθηνότερα μόλις 19% και 2%, αντίστοιχα…

Τα καυσόξυλα
Μειωμένη, παρά το κρύο, είναι τις τελευταίες ημέρες και η ζήτηση καυσόξυλων στις μάντρες του Βόλου. Επάρκεια καυσόξυλων υπάρχει, γιατί μέχρι σήμερα οι ημέρες με κακοκαιρία ήταν ελάχιστες. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο έμπορος καυσόξυλων κ. Κων. Βλαχάβας, οι καταναλωτές αγοράζουν μικρές ποσότητες, μισό κυβικό, το πολύ ένα. «Έρχονται και παίρνουν με τσουβαλάκια ξύλα και τα ρίχνουν στην μπαγαζιέρα του αυτοκινήτου», δηλώνει ο κ. Βλαχάβας. Η τιμή του κυβικού κυμαίνεται στις μάντρες του Βόλου από 70 μέχρι 90 ευρώ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το