Άρθρα

Κάτι «τρέχει» στα σχολεία!

Της Σοφίας Κανταράκη,
εκπαιδευτικού, συγγραφέα

«Εκπαιδευτικά νέα» ή «τα νέα των σχολείων» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της νέας στήλης της εφημερίδας που θα αφορά εφεξής σε ό,τι συμβαίνει στην εκπαιδευτική κοινότητα, είτε πολιτιστικό είτε περιβαλλοντικό είτε εξωδιδακτικές δράσεις δουλεμένες με μεράκι και προπάντων αγάπη από εκπαιδευτικούς και μαθητές των σχολείων της περιφέρειάς μας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί επιδίδονται κάθε σχολική χρονιά σε έναν φρενήρη μαθησιακό αγώνα. Η διαδρομή είναι δύσκολη, συχνά κοπιώδης, αλλά, όταν η συνεργασία των δυο είναι υγιής, εποικοδομητική και γόνιμη το αποτέλεσμα δικαιώνει την προσπάθεια. Ας μη γελιόμαστε, είναι στο χέρι του εκπαιδευτικού η υπέρβαση, όπως είναι και η αδιαφορία. Το να αφήνει τους μαθητές του να αναλαμβάνουν τα ηνία, όποτε είναι δυνατόν, είναι μια αλλαγή νοοτροπίας και πλεύσης παρά ο,τιδήποτε άλλο. Έτσι, όταν οι μαθητές φεύγουν από το σχολείο, αναμένεται να είναι ανεξάρτητοι στοχαστές και υπεύθυνοι για τη λήψη αποφάσεων. Αν ο εκπαιδευτικός δεν δώσει, λοιπόν, στους μαθητές του την ευκαιρία να πάρουν αποφάσεις σε ένα ασφαλές, σχολικό περιβάλλον, δεν θα έχουν αποκομίσει καμία πρακτική, όταν θα εισέλθουν στον πραγματικό κόσμο και θα πρέπει μόνοι τους να πάρουν αποφάσεις. Οι εξωδιδακτικές δραστηριότητες εκεί αποσκοπούν. Να αφήσουν τον μαθητή να «αναπνεύσει» καλλιεργώντας τα ταλέντα και ανακαλύπτοντας τις κλίσεις του. Από την άλλη ο εμπνευσμένος εκπαιδευτικός γνωρίζει πώς θα επενδύσει τον ελεύθερο χρόνο του οργανώνοντας μετά το σχόλασμα, και παρά τις οποίες δυσχέρειες, το πρόγραμμά του, δηλαδή μια θεατρική ομάδα, μια μουσική συναυλία, μια πολιτισμική δράση. Εκπαιδευτικοί όμιλοι, τεχνολογικές εξελίξεις, σχολεία – εργαστήρια, σχολεία που συνεργάζονται με άλλα σχολεία, διαγωνισμοί, σχολικές δράσεις, σχολικές εφημερίδες, εξωστρέφεια των σχολείων και ανάδειξη των ικανοτήτων των μαθητικών κοινοτήτων, όλα αυτά συνθέτουν το σύγχρονο εκπαιδευτικό μωσαϊκό, το οποίο αποδεικνύει ότι σκοπός του σχολείου δεν είναι αποκλειστικά η «πόρτα» ενός πανεπιστημιακού ιδρύματος, αλλά το πολύπλευρο ταξίδι στα μονοπάτια, αν όχι στις λεωφόρους, της γνώσης. Στη διάχυση, λοιπόν, όλων αυτών των δράσεων στοχεύουμε, με την ευχή να γίνουμε όλοι συνοδοιπόροι των μαθητικών ονείρων!

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το