Τοπικά

Καθημερινές παραβάσεις δικυκλιστών στη Μαγνησία για μη χρήση προστατευτικού κράνους

Απαραίτητο αξεσουάρ για τους αναβάτες δικύκλων αποτελεί το κράνος κατά την οδήγηση. Το κράνος σώζει ζωές, μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά πολλοί είναι αυτοί που δεν το χρησιμοποιούν, δεν το φοράνε και δεν έχουν καταλάβει ακόμα πόσο σημαντικό είναι για την προστασία τους. Αυτό δείχνουν και τα στοιχεία της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας που από το 2016 έως και τον Ιούλιο του 2019 έχουν καταγραφεί 1.706 παραβάσεις για μη χρήση κράνους, δηλαδή πάνω από μία παράβαση ανά ημέρα.

Το έτος 2016 από τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας έχουν καταγραφεί 472 παραβάσεις για τη μη χρήση κράνους, το έτος 2017 486 παραβάσεις, το 2018 476 και το 2019 έως τον Ιούλιο οι παραβάσεις για μη χρήση κράνους ήταν 272. Δηλαδή σε σύνολο 1.307 ημερών (2016-Ιούλιος 2019) οι παραβάσεις για μη χρήση κράνους έφτασαν τις 1.706, που σημαίνει ότι ανά ημέρα έχει καταγραφεί 1,3 παράβαση για μη χρήση κράνους.
Η ποινή που προβλέπεται για τον παραβάτη για τη μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση είναι η αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του δικύκλου (πινακίδες και άδεια) για 2 μήνες. Ο οδηγός ελέγχεται από στοιχεία που κρατούνται στο υπουργείο Μεταφορών και αν στο επόμενο εξάμηνο από την παράβαση, υποπέσει στην ίδια παράβαση, τότε του αφαιρείται η άδεια οδήγησης και πρέπει να ξαναδώσει εξετάσεις για να βγάλει δίπλωμα.

Ο κ. Αργύρης Λεπίδας, πρόεδρος της Μοτοσικλετιστικής Λέσχης Βόλου (ΜΟΤΟΛΕΒ), σημείωσε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να φορά ο αναβάτης το κράνος εντός και εκτός της πόλης, διότι του προσφέρει ασφάλεια καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης.
Οι Βολιώτες στο θέμα της χρήσης του κράνους μάλλον είναι «χωρισμένοι» σε δύο κατηγορίες. «Υπάρχουν κάποιοι οδηγοί που είναι πάρα πολύ τυπικοί και κάποιοι άλλοι που έχουν το κράνος στον αγκώνα τους» επισήμανε ο κ. Λεπίδας.

Ποια είναι όμως η λύση για να γίνει συνήθεια η χρήση του κράνους κατά την οδήγηση; «Είναι θέμα παιδείας, η οποία πρέπει να ξεκινά να μαθαίνεται από τη μικρή ηλικία και το δημοτικό σχολείο ακόμα. Ως ΜΟΤΟΛΕΒ έχουμε κάνει κάποιες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση, ενημερώνοντας τον κόσμο του Βόλου με δράσεις στην παραλία της πόλης, παρουσιάζοντας όλο τον εξοπλισμό που πρέπει να φορά ένας αναβάτης για την προστασία του κι όχι μόνο για το κράνος.
Μπουφάν, παπούτσια, παντελόνι, κράνος και για ποιον λόγο τα φοράμε» τόνισε ο ίδιος.
«Η ΜΟΤΟΛΕΒ και το Ινστιτούτο ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ έχει ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα, μέσω του οποίου μπορούμε να μπούμε στα σχολεία και να ενημερώσουμε τους μαθητές. Όμως πρέπει να προσκαλεστούμε από τα σχολεία για να παρουσιαστεί αυτό το πρόγραμμα» σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Λεπίδα, καλό θα ήταν να υπάρχει ως μάθημα ή να ήταν υποχρεωτικό το πρόγραμμα στα σχολεία, ώστε τα παιδιά από τη μικρή ηλικία να μαθαίνουν τη χρήση του κράνους και την προστασία που αυτό προσφέρει.
Το κράνος δεν προσφέρει μόνο προστασία σε περίπτωση που κάποιος αναβάτης δικύκλου χάσει την ισορροπία του και πέσει, αλλά προστατεύει και από άλλα πράγματα, όπως για παράδειγμα από τον θόρυβο του αέρα, τη βροχή, τα έντομα, αντανακλάσεις του ήλιου κ.λπ., διευκολύνοντας έτσι τον αναβάτη στην οδήγηση και την κίνηση.
Το κράνος είναι ο προστάτης όλων των αναβατών. Έρευνα έχει δείξει ότι το 80% των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων από ατυχήματα δικύκλων οφείλεται στο γεγονός ότι ο αναβάτης δεν φορούσε προστατευτικό κράνος.

Οι τιμές για ένα κράνος δεν είναι απαγορευτικές. Σύμφωνα με έμπορο του Βόλου, οι τιμές για ένα κράνος αρχίζουν από 29 ευρώ και φτάνουν έως κάποιες εκατοντάδες ευρώ, ανάλογα με την ποιότητα και τα υλικά κατασκευής.
Προσφάτως ο πρωθυπουργός κ. Κυρ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι θα φέρει στη Βουλή φορολογικό νομοσχέδιο, με το οποίο θα δοθούν φορολογικά κίνητρα (μείωση του ΦΠΑ στα κράνη των δικυκλιστών, από το 24% που ισχύει σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%), προκειμένου να μειωθεί η τιμή του κράνους και έτσι να δημιουργηθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους μοτοσικλετιστές για να φροντίσουν για την προσωπική τους ασφάλεια.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το