Τοπικά

Καθηλωμένο σε «χαμηλές πτήσεις» το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου

Το «προφίλ» του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου που με στοιχεία και αριθμούς παρουσιάζεται σε μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας του τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας για τις συνδυασμένες, αποδεικνύει τις αστοχίες στους χειρισμούς διαχείρισης – όπως η εκδίωξη της Ryanair – που το καθήλωσαν σε «χαμηλές πτήσεις». Μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία έχουν χαθεί, οι εισερχόμενοι τουρίστες είναι συνταξιούχοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία και το αεροδρόμιο λειτουργεί με ωράριο… Θα μπορούσε – αλλά δεν είναι ανταγωνιστικό – απέναντι στα αεροδρόμια «Μακεδονία» και «Ελ. Βενιζέλος» γιατί ενώ καλύπτει μια μεγάλη ακτίνα της ηπειρωτικής χώρας πολλοί προορισμοί δεν έχουν αναδειχθεί ώστε να αποτελούν επιλογή για τουρισμό.

Η συζήτηση που άνοιξε για την αξιοποίηση του αεροδρομίου από τους… τοπικούς φορείς δεν έλαβε υπόψη της τα στοιχεία της μελέτης που αποδεικνύουν πως τα εμπόδια είναι ανυπέρβλητα χωρίς σύγχρονο μάνατζμεντ, γεγονός που όχι μόνο αποδείχθηκε στην πράξη το 2015 αλλά η εικόνα του αεροδρομίου επιδεινώθηκε τα επόμενα χρόνια, παρότι θεωρείται από άποψη υποδομών το πλέον σύγχρονο.

Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί πολύ συγκεκριμένους προορισμούς και δεν εξυπηρετεί περιοχές που παρουσιάζουν αυξημένη επισκεψιμότητα όπως είναι τα Μετέωρα, ενώ στην κρουαζιέρα που καταφθάνει στο λιμάνι του Βόλου, τα Μετέωρα αποτελούν βασικό προορισμό. Επίσης, δεν φαίνεται να εξυπηρετεί κάποια περιοχή εκτός της Περιφέρειας Θεσσαλίας με εξαίρεση τη Βόρεια Εύβοια και συγκεκριμένα το ClubMed – δηλαδή, με πτήσεις charter για τους τουρίστες που κλείνουν πακέτα all inclusive στη συγκεκριμένη αλυσίδα ξενοδοχείων. Επίσης, δεν εξυπηρετεί τα νησιά των Σποράδων καθώς υπάρχει το αεροδρόμιο της Σκιάθου. Η Αγχίαλος εξυπηρετεί κυρίως επιβάτες των ανώτερων ηλικιακών ομάδων, καθώς δεν αποτελεί ο Νομός περίοδο σχολικών διακοπών στις χώρες που εξυπηρετούνται από τις συγκεκριμένες πτήσεις. Επίσης, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατών προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο καθώς είναι η μόνη χώρα που εξυπηρετείται από τρεις πτήσεις την εβδομάδα.
Οι αφίξεις κυμαίνονται κατά μέσο όρο στις 75.493 με αισθητά χαμηλότερη τιμή το έτος 2014 και σχεδόν τετραπλάσια τιμή την αμέσως επόμενη χρονιά (2015) με 112.985 αφίξεις. Η μεγάλη πτώση το 2014 παρατηρείται και στον αριθμό αφίξεων που καταγράφηκαν στο σύνολο της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Γεγονός, πάντως, που δεν μπορεί να συνδεθεί με τις αφίξεις και αναχωρήσεις από τον αερολιμένα της Ν. Αγχιάλου, καθώς την ίδια χρονιά ο αριθμός πτήσεων βρίσκεται σε υψηλά σχετικά επίπεδα. Αντίθετα για το έτος 2015 παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση των αλλοδαπών τουριστών στη Μαγνησία, αλλά στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Μετά το έτος 2015 οι αφίξεις στα καταλύματα της περιοχής φαίνεται να κινούνται σε επίπεδα χαμηλότερα του μέσου όρου όπως και οι αφίξεις/αναχωρήσεις από το αεροδρόμιο.

Λειτουργεί με… ωράριο
Ο Κρατικός Αερολιμένας Νέας Αγχιάλου αποτελεί τον μοναδικό αερολιμένα της ευρύτερης ηπειρωτικής περιοχής της Κεντρικής Ελλάδας και αποτελεί την πύλη της Μαγνησίας, αλλά της Περιφέρειας Θεσσαλίας συνολικά, από και προς τον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο. Ξεκίνησε τη λειτουργία του ως αποκλειστικά στρατιωτικός αερολιμένας και μετατράπηκε σε πολιτικό, αφού πραγματοποιήθηκαν οι απαραίτητες επεμβάσεις. Πραγματοποιήθηκε η κατασκευή του νέου αεροσταθμού, του περιβάλλοντα χώρου και του αμαξοστασίου και δημιουργήθηκαν χώροι στάθμευσης αεροσκαφών και οι οδικές προσβάσεις.
Η λειτουργία του δεν είναι 24ωρη. Το ωράριό του για το έτος 2019 διαμορφώνεται ως εξής: Κυριακή-Τρίτη: 08.30-14.00, Τετάρτη: 08.30-11.30 & 14.30-18.00, Παρασκευή: 09.00-21.30, Σάββατο: 08.30-13.30. Κάθε Πέμπτη ο αερολιμένας αργεί, ενώ μέσα στη θερινή περίοδο υπάρχουν συγκεκριμένες φορές που το ωράριο λειτουργίας του μεταβάλλεται, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών.

Το μόνο σημαντικό ζήτημα που προκαλεί δυσκολίες στη λειτουργία του αεροδρομίου αποτελεί η μη καθιέρωσή του ως διεθνή αερολιμένα, δηλαδή δεν αποτελεί θεσμοθετημένο σημείο εισόδου-εξόδου της χώρας, λειτουργεί με προσωρινές αποφάσεις του υπουργού Δημοσίας Τάξεως και Προστασίας του Πολίτη ή και με κατ’ εξαίρεση εγκρίσεις συγκεκριμένων πτήσεων από το υπουργείο Εσωτερικών. Σχετικά με τη βασική του λειτουργία, δηλαδή την εξυπηρέτηση των πτήσεων, ενώ ο ΚΑΝΑ βρίσκεται σε λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, οι τακτικές πτήσεις που εξυπηρετούνται παρουσιάζουν εποχικότητα. Οι πτήσεις αυτές πραγματοποιούνται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Απρίλιος-Οκτώβριος). Οι αεροπορικές εταιρείες που επιχειρούν στον ΚΑΝΑ με προγραμματισμένες πτήσεις κατά το 2019, είναι οι: Austrian Airlines -αεροπορική σύνδεση με τη Βιέννη (VIE) με μια εβδομαδιαία πτήση κάθε Σάββατο από τις 8/6 μέχρι τις 21/9, για το έτος 2019.
Condor Ο γερμανικός αερομεταφορέας επιχειρεί από το Ντίσελντορφ (DUS) και το Μόναχο (MUC) με μία εβδομαδιαία πτήση κάθε Σάββατο, από 4/5 μέχρι 25/10, για το έτος 2019. easyJet 116 Η εταιρεία πραγματοποιεί τη σύνδεση ΚΑΝΑ – Λονδίνου Gatwick (LGW) κάθε Τετάρτη και Σάββατο από 5/6 μέχρι 11/9 για το έτος 2019.
Η Transavia Εκτελεί το δρομολόγιο ΚΑΝΑ – Άμστερνταμ (AMS) κάθε Παρασκευή με μια πτήση και ενδιάμεσο σταθμό την Κεφαλονιά (EFL), από τις 26/4 μέχρι 4/10 για το έτος 2019 Η Transavia France πραγματοποιεί τη σύνδεση του ΚΑΝΑ με το Παρίσι (ORY) κάθε Σάββατο με δύο συχνότητες. Η μία καλύπτει την περίοδο 13/4-28/9, ενώ η δεύτερη εκτελείται κατά την υψηλή τουριστική περίοδο από τις 6/7 μέχρι τις 31/8, για το έτος 2019.
EnterAir Η εν λόγω εταιρεία συνδέει τον ΚΑΝΑ με το Λονδίνο (LGW) μέσω Σκιάθου (JSI) από τις 17/5 μέχρι τις 18/10, κάθε Παρασκευή, για το έτος 2019.
Εξαιρώντας την easyJet, οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν σειρές θέσεων (allotments) σε πράκτορες και tour operators, οι οποίες δεσμεύονται και αποτελούν μέρος ενός ταξιδιωτικού πακέτου που περιλαμβάνει επιπλέον τουριστικές υπηρεσίες πέραν τις μεταφοράς. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε συμπεράσματα για τον τύπο των τουριστών που αφικνούνται στον KANA. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και θέσεις για μεμονωμένους ταξιδιώτες που προσφέρονται στα αεροσκάφη των αεροπορικών εταιρειών που επιχειρούν εκεί.

Η «εκδίωξη» της Ryan και τα «μερίδια» της αγοράς
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με την αεροπορική κίνηση και κατά συνέπεια, με την τουριστική κίνηση σε όρους χωρών προέλευσης, όγκου επισκεπτών και εποχικότητας. Σύμφωνα με τον εν λόγω δείκτη, η εποχικότητα είναι ιδιαίτερα υψηλή καθώς το 71% της συνολικής ετήσιας αεροπορικής κίνησης συγκεντρώνεται από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο.
Ο νέος αεροσταθμός κατασκευάστηκε και δόθηκε προς χρήση το 2010 και «απογειώθηκε» η κίνηση. Σε αυτήν την αύξηση συνέβαλε σημαντικά η είσοδος της Ryanair, η οποία εκτελούσε πτήσεις προς Μιλάνο Bergamo (BGY) και Φρανκφούρτη Hahn (HHN). Το 2011 η Ryanair αυξάνει τις συχνότητές της προς τους εν λόγω προορισμούς και προσθέτει πτήση προς Ρώμη Ciampino (CIA), γι’ αυτό και η κίνηση γνωρίζει τα υψηλότερα επίπεδα της δεκαετίας. Το 2012, η Ryanair εισάγει πτήσεις προς Βρυξέλλες Charleroi (CRL), ενώ την ίδια στιγμή η οικονομική ύφεση πλήττει την Ελλάδα και όχι μόνο, με συνέπεια ορισμένοι αερομεταφορείς να εγκαταλείψουν τον ΚΑΝΑ λόγω μεγάλης μείωσης της εξερχόμενης από αυτόν κίνησης. Παρόλα αυτά, η Ryanair με τις υψηλές πληρότητες στα αεροσκάφη της διατηρεί σε ικανοποιητικά επίπεδα τον όγκο των επιβατών-χρηστών του αερολιμένα.
Με την κορύφωση της κρίσης η Περιφέρεια αρνείται να συνεχίσει τη συνεργασία με την αεροπορική και οδηγεί την εταιρεία στην αποχώρηση μετά το τέλος της θερινής περιόδου ανεπιστρεπτί. Αυτός είναι και ο λόγος που το 2015 παρατηρείται μεγάλη πτώση της αεροπορικής κίνησης, η οποία δύσκολα επανακτάται μέχρι το 2018, οπότε και παρατηρείται μια σχετική ανάκαμψη, καθώς εισέρχεται στον ΚΑΝΑ η easyJet με δύο εβδομαδιαίες πτήσεις προς Λονδίνο τις οποίες διατηρεί μέχρι και σήμερα.

Οι χώρες προέλευσης των επιβατών είναι σταθερά: Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Βέλγιο, Ιταλία, Αυστρία και Ολλανδία, ενώ λιγότερο σταθερά εμφανίζεται το Ισραήλ. Υπάρχουν αεροπορικές εταιρείες που έχουν εξέλθει από την αγορά του ΚΑΝΑ, οι οποίες όμως κάλυπταν τις χώρες προέλευσης που εμφανίζονται σταθερά. Τέτοιες είναι η Monarch (ΜΑΝ, LGW), η AirBerlin (DUS) και 118 η JetAirFly (BRU). Οι δύο πρώτες δεν επιχειρούν πλέον σε κανέναν προορισμό καθώς έχουν χρεοκοπήσει.
Ερμηνεύοντας συνδυαστικά τα στοιχεία, μπορεί κανείς να συμπεράνει και αριθμητικά πια τη σημασία της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Ryanair, καθώς φαίνεται να ορίζει την εξέλιξη στα μερίδια αγοράς τόσο των άλλων εταιρειών, όσο και των χωρών που εμφανίστηκαν με την έλευσή της και εξαφανίστηκαν με την αποχώρησή της. Αυτές οι χώρες είναι η Ιταλία και το Βέλγιο. Η μείωση στα μερίδια της Γερμανίας οφείλεται στην ενίσχυση των δύο αυτών χωρών, στα χρόνια που επιχειρούσε η Ryanair στη Νέα Αγχίαλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μειώθηκε ο αριθμός των επιβατών από την εν λόγω χώρα.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη Γαλλία (Transavia France), της οποίας το μερίδιο ενισχύθηκε σημαντικά με την αποχώρηση της εν λόγω αεροπορικής εταιρείας από τον αερολιμένα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η ζήτηση που δημιούργησε η Ryanair από Βέλγιο και Γερμανία, αλλά και η κατάρρευση της Air Berlin / Fly Nikki, άφησε χώρο σε νέους αερομεταφορείς να εισέλθουν στον ΚΑΝΑ. Παρατηρείται λοιπόν, ότι η γερμανική Condor καλύπτει το κενό στην αγορά της Γερμανίας, ενώ η easyJet και η Jet Air Fly, την αγορά του Βελγίου. Η χώρα που δεν κατέχει πλέον καθόλου μερίδιο αγοράς, ενώ είχε ισχυρή παρουσία στο παρελθόν, είναι η Ιταλία. Μια επιπλέον διευκρίνιση αφορά στην αεροπορική εταιρεία Dobrolet, η οποία επιχειρεί από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τον ΚΑΝΑ. Η εταιρεία αυτή δεν εκτελεί προγραμματισμένες πτήσεις αλλά ούτε και ναυλωμένες. Η εμφάνισή της στα αρχεία της ΥΠΑ, αφορά μάλλον σε βραχυχρόνια μίσθωση (ACMI) των αεροσκαφών της από άλλη αεροπορική εταιρεία, η οποία δεν αναφέρεται στα εν λόγω αρχεία. Από την άλλη πλευρά, η κίνηση εσωτερικού που παρατηρείται κάποιες χρονιές στον ΚΑΝΑ αφορά σε ναυλωμένες πτήσεις χειμερινών διακοπών, όπου το Πήλιο έχει ισχυρή παρουσία. Παρόλα αυτά, μέσα στη δεκαετία 2009-2018, παρατηρούνται προσπάθειες από ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Sky Express να συνδέσουν τον Βόλο με νησιωτικές πόλεις, όπως είναι η Μυτιλήνη και το Ηράκλειο, χωρίς ωστόσο να παρατηρείται διάρκεια, άρα τα εν λόγω δρομολόγια δεν επέδειξαν δυνατότητες βιωσιμότητας. Επιπλέον, αξιοσημείωτη είναι και η κίνηση της Γενικής Αεροπορίας, όπως φαίνεται από τα νηολόγια και τους τύπους αεροσκαφών που έχουν καταγραφεί σχετικά αρχεία που παραχωρήθηκαν από την ΥΠΑ. Η εν λόγω κίνηση υποστηρίζεται από την Αερολέσχη που εδρεύει στον αερολιμένα.

Κυρίαρχοι οι Άγγλοι συνταξιούχοι
Με σκοπό τη διερεύνηση του προφίλ και τον τόπο προορισμού των επιβατών που χρησιμοποιούν τον ΚΑΝΑ συντάχθηκαν ερωτηματολόγια κλειστού τύπου, τα οποία διανεμήθηκαν στον χώρο του αερολιμένα. Η διαδικασία της συλλογής των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2019. Συμπληρώθηκαν συνολικά 143 ερωτηματολόγια και υπάρχει ένα δείγμα από όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις που πραγματοποιούνται στον εν λόγω αερολιμένα με εξαίρεση την πτήση από και προς Άμστερνταμ της αεροπορικής εταιρείας Transavia.
Σχετικά με την ηλικιακή ομάδα το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατών είναι άνω των 60 ετών φτάνοντας σχεδόν το 40%. Ενώ αμέσως μετά ακολουθούν οι ηλικιακές ομάδες 41-50 με ποσοστό 21%, 51-60 με ποσοστό 14,7% και 31-40 με ποσοστό 12,6%. Το ποσοστό των νεότερων ηλικιακών ομάδων δεν ξεπερνούν το 10%.
Οι επιβάτες ηλικίας άνω των 60 ετών υπερισχύουν κατά πολύ των άλλων ηλικιακών ομάδων. Αποδεικνύεται ότι ο συγκεκριμένος αερολιμένας εξυπηρετεί κυρίως επιβάτες μεγάλης και μέσης ηλικίας.

Σχετικά με τον τόπο μόνιμης κατοικίας, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατών, που φτάνει σχεδόν το 50%, δηλώνουν ως μόνιμη κατοικία το Ηνωμένο Βασίλειο. Το γεγονός αυτό οφείλεται στον αριθμό πτήσεων από και προς Λονδίνο. Πραγματοποιούνται τρεις προγραμματισμένες πτήσεις την εβδομάδα από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, μία από την αεροπορική εταιρεία EnterAir και δύο από την easyJet. Η Γερμανία (21,4%) και η Αυστρία (24,3%) παρουσιάζουν περίπου ίσα ποσοστά, ενώ οι επιβάτες που έχουν ως μόνιμη κατοικία την Ελλάδα παρουσιάζουν ιδιαίτερα μειωμένο ποσοστό. Το γεγονός αυτό εξηγεί και την εποχικότητα των πτήσεων, δηλαδή την προσφορά πτήσεων μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή των επιβατών ως προς τον τελικό προορισμό τους στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι, αρκετοί δήλωσαν περισσότερους από έναν προορισμούς, με αποτέλεσμα το σύνολο των απαντήσεων να ξεπερνάει το σύνολο των ερωτηματολογίων.
Το μεγαλύτερο ποσοστό, το οποίο ξεπερνάει το 50% των επιβατών του Αερολιμένα της Ν. Αγχιάλου, έχουν ως τελικό προορισμό το Πήλιο. Συνεχίζοντας κατά φθίνουσα σειρά στα ποσοστά, το 14,9% δήλωσε ως τελικό προορισμό τον Βόλο, το 9,6% άλλον προορισμό, το 7,4% τη Σκόπελο, το 6,9% τη Σκιάθο και 4,3% τη Βόρεια Εύβοια.

Υπάρχει ένας μικρός αριθμός επιβατών που κατέφθασε στον ΚΑΝΑ με προορισμό τις θεσσαλικές πρωτεύουσες Νομών και με σκοπό είτε την επιστροφή στον τόπο κατοικίας, είτε την επίσκεψη στον τόπο καταγωγής. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει και η ερώτηση σχετικά με τα μέρη που επισκέφτηκαν οι επιβάτες κατά τη διαμονή τους στην Ελλάδα. Όπως φαίνεται, η πλειονότητα των ερωτηθέντων παραμένει στο Πήλιο και επισκέπτεται τον Βόλο καθώς σε αυτή την ερώτηση διπλασιάζεται το ποσοστό του. Είναι γεγονός ότι, ένα μεγάλο ποσοστό περνώντας από τον Βόλο για να φτάσει στον τελικό προορισμό του κάπου στο Πήλιο, κάνει μια στάση. Τα υπόλοιπα ποσοστά παραμένουν στα ίδια επίπεδα, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι ερωτηθέντες δεν μετακινούνται ιδιαίτερα αλλά παραμένουν καθ΄ όλη τη διάρκεια της διαμονής στον τόπο διακοπών.
Από τις απαντήσεις που δόθηκαν φαίνεται ότι οι περισσότεροι ερωτηθέντες μένουν 7 ή 14 μέρες, καθώς επιστρέφουν με την ίδια πτήση που πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα με εξαίρεση την easyJet.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων για τη διαμονή του στην Ελλάδα προτίμησε ξενοδοχείο και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα σε ποσοστό 33,3% και 30,4% αντίστοιχα. Αυξημένο ποσοστό παρουσιάζουν επίσης οι ερωτηθέντες που φιλοξενούνται από φίλους και συγγενείς (13,8%) αλλά και αυτοί που φαίνεται να έχουν παραθεριστική κατοικία στην περιοχή (9,4%).
Οι επιβάτες της πτήσης από Λονδίνο με την εταιρεία EnterAir στο σύνολό τους επιλέγουν για τη διαμονή τους την ευρύτερη περιοχή του Πηλίου. Ιδιαίτερα αυξημένα ποσοστά για Πήλιο παρουσιάζουν και οι πτήσεις από Λονδίνο (EasyJet) και από Μόναχο (Condor). Αντίθετα, στους επιβάτες της πτήσης της αεροπορικής εταιρείας Austrian Airlines από Βιέννη φαίνεται να υπερισχύει το Πήλιο αλλά υπάρχει και μια σημαντική διασπορά σε άλλες περιοχές.

Δεν είναι ανταγωνιστικό
Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου βρίσκεται μεταξύ των δύο βασικών αερολιμένων της ηπειρωτικής Ελλάδας, δηλαδή τον Διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τον Κρατικό Αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτό έχει ως συνέπεια η περιοχή επιρροής του αεροδρομίου να περιορίζεται στην Κεντρική Ελλάδα. Το γεγονός της απόστασης από τους δύο μεγάλους αερολιμένες της χώρας και η εποχικότητα των πτήσεων δεν επιτρέπουν στον ΚΑΝΑ να τους ανταγωνιστεί ευθέως.
Τα βασικά αστικά κέντρα που περιλαμβάνονται σε χρονοαπόσταση μιας ώρας είναι ο Βόλος, η Λάρισα και η Λαμία. Η περιοχή αυτή περιλαμβάνει επίσης, ένα μέρος του Πηλίου και όλες τις ακτές που βρίσκονται από τον Αερολιμένα μέχρι τις εκβολές του Σπερχειού (νότια) και την Άφησσο του Πηλίου (ανατολικά). Αντίστοιχα, η περιοχή που βρίσκεται σε χρονοαπόσταση δύο ωρών καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της Περιφέρειας Θεσσαλίας, περιλαμβάνοντας και όλες τις θεσσαλικές πρωτεύουσες Νομών. Η περιοχή αυτή επεκτείνεται βόρεια έως τα όρια του Νομού της Θεσσαλονίκης και νότια έως το Γαλαξίδι και τη Λειβαδιά. Περιέχει την παράκτια ζώνη των Νομών Πιερίας, Λάρισας, Μαγνησίας, της Βόρειας Εύβοιας και της Φθιώτιδας. Ενώ περιλαμβάνει και πολύ σημαντικά τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας που παρουσιάζουν αρχαιολογικό ενδιαφέρον όπως οι Δελφοί και το Δίον, αλλά και σημεία φυσικού κάλλους όπως είναι ο Εθνικός Δρυμός του Ολύμπου, το Δέλτα του Αξιού και τα Μετέωρα. Στην περιοχή επιρροής του ΚΑΝΑ σε χρονοαπόσταση 3 ωρών περιλαμβάνονται τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ελλάδας, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκονται οι βασικοί αερολιμένες που εξυπηρετούν την ηπειρωτική χώρα. Εκτιμάται ότι σε ακτίνα τριών ωρών ο βαθμός επιρροής του ΚΑΝΑ μειώνεται κατά πολύ καθώς δεν μπορεί να καταστεί ανταγωνιστικός απέναντι στους αερολιμένες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Συμπερασματικά, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι ο ΚΑΝΑ αποτελεί έναν σύγχρονο και λειτουργικό αερολιμένα που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει πολλαπλάσιο αριθμό επιβατών από αυτόν που παρουσιάζει σήμερα. Επίσης, όπως φαίνεται από τις περιοχές επιρροής που υπολογίστηκαν φαίνεται ότι υπάρχει ένα μεγάλο εύρος τουριστικών προορισμών που δεν έχουν αξιοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελέσουν τουριστικό προϊόν που θα προσφέρεται με αφετηρία την περιοχή μελέτης. Επιπλέον, υπάρχουν χώρες-αγορές, που καθώς φαίνεται από την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης, έχουν χάσει τα μερίδια τους στην αγορά του ΚΑΝΑ και συνεπώς της Μαγνησίας, εξαιτίας της παύσης των πτήσεων των αεροπορικών εταιρειών. Πρόκειται για σημαντικό αριθμό επιβατών – τουριστών που έχει χαθεί. Με τις κατάλληλες προωθητικές και διαπραγματευτικές ενέργειες, μπορεί να επιτευχθεί ενίσχυση ή ακόμα και επανεμφάνιση των χωρών αυτών, π.χ. Ιταλία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το