Τοπικά

Καθηλωμένη στο 20-25% η επιβατική κίνηση στις αστικές συγκοινωνίες του Βόλου

Καθηλωμένη στο 20-25% παραμένει η επιβατική κίνηση στο Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου το οποίο δίνει αγώνα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών μέσα στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας. Από την επιχείρηση εξαρτούν την επιβίωσή τους 150 οικογένειες.
Ουσιαστικά με εξαίρεση κάποιους λίγους μήνες, όπως το καλοκαίρι, οπότε η επιβατική κίνηση είχε αγγίξει και το 55-60%, όλο το υπόλοιπο διάστημα που κυριαρχεί ο κορωνοϊος, η κίνηση δεν υπερβαίνει το 25%. Και φαίνεται πως, αν δεν ανοίξουν συνολικά όλες οι οικονομικές δραστηριότητες και κυρίως η εστίαση, τα πράγματα δύσκολα θα βελτιωθούν. Το Αστικό ΚΤΕΛ έχει σε λειτουργία το 55% των δρομολογίων του σε σχέση με το 2019. Και βέβαια, όπως αναφέρεται από τους αρμόδιους, δεν υπάρχει συνωστισμός και λαμβάνονται όλα τα μέτρα προστασίας.
Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ευαγγελινός μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού» επισήμανε πως «αναφορικά με την επιβατική κίνηση βρισκόμαστε στο 20-25% σε σχέση με το 2019. Με κάποια εξαίρεση ορισμένους μήνες, όπως το καλοκαίρι, που αυξήθηκε στο 55-60%, όλο το υπόλοιπο διάστημα αυτά είναι τα ποσοστά επιβατικής κίνησης η οποία εξαρτάται και από τους ρυθμούς οικονομικής και κοινωνικής ζωής που μέσα στην πανδημία είναι πολύ υποτονικοί».

Επιχειρώντας να καταγράψει τους λόγους που είναι τόσο λίγοι οι επιβάτες ο κ. Ευαγγελινός επισήμανε πως «οι λόγοι γι’ αυτή την κατάσταση είναι πολλοί. Πρώτον, οι ηλικιωμένοι δεν μετακινούνται, δεν βγαίνουν εύκολα από το σπίτι τους, γιατί φοβούνται τον κορωνοϊό. Δεύτερον σημαντικοί κλάδοι της οικονομικής δραστηριότητας είναι κλειστοί ή υπολειτουργούν. Για παράδειγμα η εστίαση είναι κλειστή πέντε μήνες και έτσι ο κόσμος μένει σπίτι του, οπότε δεν θα πάρει το λεωφορείο για να κατέβει στο κέντρο. Τρίτον, λείπουν οι φοιτητές οι οποίοι ως γνωστόν χρησιμοποιούσαν πολύ τα λεωφορεία της αστικής συγκοινωνίας για να μεταβούν στους προορισμούς τους. Τέταρτον, δεν γίνονται διά ζώσης τα μαθήματα, δεν κινούνται τα λεωφορεία για να μεταφέρουν μαθητές στα σχολεία και υπάρχουν και από εκεί απώλειες σε οικονομικό επίπεδο. Επίσης και στα φροντιστήρια τα μαθήματα πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως, οπότε δεν υπάρχει το απόγευμα η κινητικότητα άλλων χρόνων».

Βέβαια, ίσως από σήμερα που ανοίγουν ξανά τα Λύκεια, να υπάρξει μια τόνωση στην κίνηση.
Η πτώση τζίρου το 2020 για το Αστικό ΚΤΕΛ άγγιξε τα δύο εκατομμύρια ευρώ. «Αξιοποιούμε όλες τις οικονομικές βοήθειες του κράτους για να μπορέσουμε να σταθούμε στα πόδια μας» τόνισε ο κ. Ευαγγελινός και πρόσθεσε πως «μην ξεχνάμε πως στο Αστικό ΚΤΕΛ εργάζονται 150 οικογένειες».
Μικρή «ανάσα» γιο το Αστικό ΚΤΕΛ θα αποτελέσει η πληρωμή από το πρόγραμμα της επιδότησης των κενών θέσεων στα λεωφορεία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το