Τοπικά

Καθηγήτριες του 3ου Λυκείου Βόλου στην Ιταλία – Επιμορφώθηκαν για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό

Aπό 27 Σεπτεμβρίου έως 1 Οκτωβρίου τρεις καθηγήτριες του 3ου Γενικού Λυκείου Βόλου και συγκεκριμένα η Σαμαρά Ελένη υποδιευθύντρια του σχολείου, η Βέτσικα Αλεξία και η Ζμα Μαρία, μετέβησαν για επιμόρφωση στο Soverato της Ιταλίας, στο σχολείο Soverato, ITT Malafarina στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, με τίτλο «Bullying Free Minds».


Το θέμα της επιμόρφωσης ήταν ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός. Στη διάρκεια της παραμονής τους οι εκπαιδευτικοί ενημερωθήκαν για τους τρόπους αντιμετώπισης του ηλεκτρονικού εκφοβισμού στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Αρχικά την πρώτη ημέρα, παρουσιάστηκαν και στη συνέχεια αναλύθηκαν τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων που είχαν συμπληρωθεί από τους μαθητές όλων των χωρών του προγράμματος (Τουρκίας, Ελλάδας, Ιταλίας, Ρουμανίας, Πορτογαλίας). Συγκλονιστική κρίθηκε η ομιλία της Teresa Manes, Ιταλίδας συγγραφέως, της οποίας ο γιός αυτοκτόνησε καθώς έπεσε θύμα ηλεκτρονικού εκφοβισμού από τους συμμαθητές του. Η Stella Franco, υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων, ενημέρωσε τους εταίρους για την ιταλική νομοθεσία κατά του φαινομένου και τέλος ο Diego Bouchè, διευθυντής μέσης εκπαίδευσης της Περιφέρειας, παρουσίασε τα προληπτικά μέτρα που λαμβάνουν τα ιταλικά σχολεία για την αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Την επόμενη ημέρα οι εταίροι επισκέφτηκαν την πόλη Tropea που αποτελεί ένα από τα πιο ελκυστικά τουριστικά θέρετρα της περιοχής. Την τελευταία ημέρα της επιμόρφωσης ακολούθησε ενημέρωση για τον τρόπο χρήσης ηλεκτρονικής πλατφόρμας με στόχο τη διάχυση των πληροφοριών και της επικοινωνίας των μαθητών. Oι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την αξιολόγηση της συνάντησης.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη κρίθηκε ιδιαίτερα εποικοδομητική, καθώς έδωσε στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να γνωρίσουν διαφορετικές μεθόδους για την αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, να ανταλλάξουν εμπειρίες και απόψεις για το φαινόμενο αλλά και να μοιραστούν με συναδέλφους άλλων σχολείων εμπειρίες και ιδέες με στόχο την υιοθέτηση και εφαρμογή παρόμοιων καινοτόμων πρακτικών για την αντιμετώπιση και την αποφυγή του φαινομένου στην ελληνική σχολική πραγματικότητα. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλές πρακτικές για τον τρόπο υλοποίησης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην Ιταλία αλλά και να ενημερωθούν και να βιώσουν την κουλτούρα της περιοχής.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το