Τοπικά

Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων στο στόχαστρο φοιτητών – Τον καταγγέλλουν για απειλές και σεξιστικά σχόλια 

Ο Σύλλογος φοιτητών του Τμήματος Ηλεκτρολόγων καταγγέλλει καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τραμπουκισμούς σε βάρος φοιτητών, απειλές και στοχοποιήσεις, ακόμη και σεξιστικά σχόλια, που αποσκοπούν στη δημιουργία κλίματος εκφοβισμού. Ο συγκεκριμένος καθηγητής, όπως λένε, δρα με τη συγκάλυψη και την ανοχή συναδέλφων του.
Οι Ηλεκτρολόγοι φοιτητές (ΗΜΜΥ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μετά από 15 ημέρες κατάληψης, αποφάσισαν να γνωστοποιήσουν την κατάσταση την οποία βιώνου. Κατάσταση η οποία διαμορφώνεται, σύμφωνα με ανακοίνωσή τους, κατά κύριο λόγο από το εντατικοποιημένο πρόγραμμα σπουδών τους, την ακραία υποχρηματοδότηση και την «καθηγητική αυθαιρεσία».

Στην ανακοίνωση επισημαίνουν χαρακτηριστικά:
Σαν φοιτητές ερχόμαστε αντιμέτωποι με μία εξαντλητική πραγματικότητα αφού στο πρόγραμμα της σχολής μας υπάρχουν κύκλοι σπουδών (αν δεν περάσεις συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων δεν μπορείς να προχωρήσεις σε επόμενο έτος), αλυσίδες μαθημάτων (πρέπει να περάσεις ορισμένα μαθήματα για να δηλώσεις άλλα), ενώ ταυτόχρονα ο φόρτος εργασίας σε κάθε μάθημα είναι τεράστιος (υποχρεωτικές εργασίες και πρόοδοι, εργαστήρια-διαγωνίσματα, καθημερινά τεστ κ.α.). Όλα αυτά συντελούν σε μια πιεστική και ψυχοφθόρα διαδικασία φοίτησης, στην οποία είναι υπερβολικά δύσκολο έως αδύνατο να ανταποκριθούμε.

Την παραπάνω δυσμενή κατάσταση συμπληρώνει και η ακραία υποχρηματοδότηση του ιδρύματος. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι δεν έχουμε καν δικό μας κτήριο και φιλοξενούμαστε σε χώρους άλλων σχολών. Επιπλέον στριμωχνόμαστε σε μία πολυκατοικία για να παρακολουθήσουμε τα σχεδόν ανύπαρκτα εργαστήρια που υπάρχουν λόγω έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού.
Αν όλα τα προηγούμενα σας φαίνονταν ήδη αρκετά, η ίδια η συμπεριφορά των καθηγητών έρχεται να προσθέσει μια νέα διάσταση στην παρακμή που βρίσκεται το τμήμα. Τραμπουκισμοί φοιτητών, απειλές και στοχοποιήσεις από καθηγητές και γραμματεία καθώς και σεξιστικά σχόλια δημιουργούν ένα κλίμα εκφοβισμού που έχει γίνει πια αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κύριος εκφραστής των παραπάνω πρακτικών και ένοχος για πληθώρα περιστατικών είναι καθηγητής που δρα με την συγκάλυψη και την ανοχή των συναδέλφων του.

Σε αυτή την κατάσταση λοιπόν, ο φοιτητικός σύλλογος αποφάσισε να απαντήσει με μια σειρά από δράσεις, οι οποίες κλιμακώθηκαν με κατάληψη εξαιτίας της αδιαφορίας και της αδιαλλακτικότητας των καθηγητών. Αντί να γίνει οποιαδήποτε κίνηση προς τη λύση των προβλημάτων, οι καθηγητές μας επέλεξαν να κάνουν επίδειξη δύναμης, τρομοκρατώντας τα μέλη του Συλλόγου υπό την απειλή της ακύρωσης του εξαμήνου. Απέφευγαν τη σύγκλιση Γενικής Συνέλευσης Τμήματος για εβδομάδες ενώ ταυτόχρονα χάνονταν εργαστήρια, ορκωμοσίες, μαθήματα κ.α. Οι ίδιοι δείχνοντας πλήρη άγνοια για τα προβλήματα, παρέκαμψαν την τακτική τους συνέλευση και είχαν το θράσος να αναβάλλουν την επίσημα καλεσμένη διαδικασία της Πέμπτης 8/11 η οποία είχε πρωτοκολληθεί. Αρνήθηκαν ενώπιον των πρυτανικών αρχών έγγραπτη και επίσημη διαβεβαίωση για την επόμενη γενική συνέλευση τμήματος. Όταν αυτή έγινε, τα αιτήματα των φοιτητών δεν συζητήθηκαν καθόλου, ίσα ίσα το κέντρο της συζήτησης, από την πλευρά των καθηγητών, ήταν το πώς θα μας τιμωρήσουν. Χαρακτηριστικό της εκδικητικής τους δράσης είναι το γεγονός ότι ψήφισαν να κοπεί μια βδομάδα εξεταστικής για να γίνουν οι αναπληρώσεις των μαθημάτων που χάθηκαν, ενώ προφανώς υπάρχει χρόνος για να αναπληρωθούν όλες οι χαμένες ώρες πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου. Αυτή την πρόταση έκαναν οι εκπρόσωποι των φοιτητών, αλλά δεν έγινε δεκτή, ούτε καν συζητήθηκε.

Συνοψίζοντας, θεωρούμε ότι όλα αυτά τα ζητήματα έχουνε μετατρέψει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Βόλου σε ένα χώρο που θέτει συνεχώς εμπόδια στην πρόοδο, τη ζωή και τις σπουδές των φοιτητών. Κοινώς, σπουδάζουμε σε ένα τμήμα, το οποίο δεν πληροί καμία από τις προϋποθέσεις μιας ελεύθερης και δίκαιης ακαδημαϊκής κοινότητας και ταυτοχρόνως υποθηκεύει την ψυχολογία και το μέλλον μας, δίχως να λογοδοτεί σε κανέναν.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το