Ελλάδα

Καθηγητής – «σκηνοθέτης» κάνει τους μαθητές να λατρέψουν τη Φυσική

mathima

Τι «γυρεύουν» σε μία σχολική τσάντα δύο πολύμετρα, μία μπαταρία πλακέ 4,5 Volt, καλώδια με κροκοδειλάκια, λαμπτήρες πυρακτώσεως, αντιστάτες, ντουί και ένα φις διπολικό αρσενικό;
Την απάντηση δίνει ο φυσικός Γιάννης Γαβαλάς, που από το 2008 άφησε στην «άκρη» τα βιβλία και τη θεωρία της Φυσικής Β’ Λυκείου, διδάσκοντας στους μαθητές του- στο Γενικό Λύκειο Ξυλαγανής νομού Ροδόπης (μέχρι πέρυσι) και στο 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής (φέτος)- πως να εργάζονται ως μικροί ερευνητές και να εξασκούνται στην εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου, μέσα σε μία τάξη- εργαστήριο.
«Μαθητές πρωταγωνιστές με τον δάσκαλο σκηνοθέτη»
Στην εφαρμογή του σχεδίου μαθήματος “Ανακαλυπτική μάθηση στο συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα”, που δημιούργησε ο κ.Γαβαλάς, η τάξη οργανώνεται σε ομάδες εργασίας των 4-5 ατόμων, στις οποίες δίδονται τα υλικά που θα χρειαστούν και φύλλα εργασίας.
«Σε μία σειρά 10 εργαστηριακών μαθημάτων οι μαθητές μαθαίνουν να κατασκευάζουν απλά, αλλά και σύνθετα ηλεκτρικά κυκλώματα, να χρησιμοποιούν πολύμετρα για τη μέτρηση τάσης και έντασης ηλεκτρικού ρεύματος, να επεξεργάζονται κατάλληλα τις μετρήσεις τους και να καταλήγουν σε συμπεράσματα από τα αποτελέσματα των υπολογισμών τους», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Γαβαλάς.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι «κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι αδιάφοροι για το σχολείο μαθητές παρουσίασαν πρωτοφανές ενδιαφέρον, τόσο για την εργαστηριακή πράξη, όσο και για τα επιστημονικά αποτελέσματα, που απορρέουν από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων».
«Ακόμη και οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης παρουσίασαν μία πιο φιλική στάση για το μάθημα της φυσικής», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι «και για μένα η διαδικασία του μαθήματος έγινε πιο ευχάριστη».
«Είναι πιο ευχάριστο για τον διδάσκοντα να βλέπει τους μαθητές του να ανακαλύπτουν τη γνώση, ενώ εκείνος κινεί τα νήματα και δίνει όλο το ερέθισμα, προετοιμάζει το σκηνικό και ως σκηνοθέτης αφήνει να εξελιχθεί το σκηνικό, με τους μαθητές πρωταγωνιστές», λέει χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά στο www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το