Τοπικά

Κάθετα αντίθετη η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων στη ζωντανή μετάδοση του σχολικού μαθήματος

Τις αντιρρήσεις της και τις θέσεις της για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας έχει αποστείλει στους αρμόδιους φορείς η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου. Αναφορικά με την με την επανέναρξη των σχολείων, η Ένωση δηλώνει προβληματισμένη και ανήσυχη για μια σειρά θεμάτων, που αφορούν μεταξύ άλλων στην πιστή εφαρμογή αλλά και επάρκεια των όσων αποφασίστηκαν, όπως την καθαριότητα, τη διαδικασία εκπαίδευσης, τη μετακίνηση, τον τρόπο λειτουργίας και έναρξης των σχολείων, τους κινδύνους που υπάρχουν, αλλά και τις πρακτικές δυσκολίες που αφορούν στην ασφαλή παρουσία και παραμονή στα σχολεία των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών. Τονίζει επίσης πως είναι κάθετα αντίθετη στο ζήτημα της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος. Στην ανακοίνωσή της η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Διακρίναμε στο νομοσχέδιο, πέραν σίγουρα κάποιων βελτιωτικών κινήσεων και υλοποίηση παράλληλα ορισμένων αιτημάτων, αρκετά στοιχεία που προκαλούν δικαίως αντιδράσεις. Περισσότερα παιδιά στην τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο! Πρωτεύουσας και δευτερεύουσας σημασίας μαθήματα Γυμνασίου που κατηγοριοποιούν την μόρφωση σε χρήσιμη και μη χρήσιμη. «Τράπεζα Θεμάτων» και συνεχείς εξετάσεις που ίσως επιφέρουν το αντίθετο από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, ερωτήματα για την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, αφού κατά προτεραιότητα θα καλύπτονται οι θέσεις μόνο στα Ειδικά Σχολεία, ηλικιακό όριο τα 17 χρόνια για την εγγραφή σε ΕΠΑΛ (!), έναν διακρινόμενο τιμωρητικό χαρακτήρα, αβέβαιου παιδαγωγικού αποτελέσματος κ.α.»
Επίσης, διαπιστώνουμε ότι το “μπαλάκι” ευθύνης για τη συμμετοχή των παιδιών στα μαθήματα, πετάγεται … στους γονείς. Θα πρέπει να διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές, αντίστοιχα.
Η επίλυση αρκετών προβλημάτων που ανακύπτουν ή γίνεται προσπάθεια αντιμετώπισής τους άλλωστε, ήταν πάντα μέσα στα αιτήματά μας, όπως η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κλπ.
Πρέπει να διαμορφωθεί κατάλληλη κτιριακή υποδομή και να υπάρχει επαρκές, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, να διατίθεται μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, να χορηγούνται δωρεάν μάσκες και γάντια, αν και όποτε υπάρχει λόγος.

Πρέπει να τηρηθούν συγκεκριμένοι όροι και με δεδομένο ότι (σύμφωνα με τους επιδημιολόγους), θα υπάρξει και δεύτερο «κύμα έξαρσης» του ιού, ζητάμε να προετοιμαστούν τα σχολεία από τώρα σε μια σωστή βάση , ώστε να μη βρεθούμε μπροστά σε τραγικές καταστάσεις, αλλά και να υπάρξει σχεδιασμός της νέας σχολικής χρονιάς με εναλλακτικά σενάρια λειτουργίας.
Για το διάστημα που θα μείνουν ανοικτά τα σχολεία, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει ενημέρωση από το σύλλογο διδασκόντων προς τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών του κάθε σχολείου, που θα τους ενημερώνει για όλα τα προβλήματα που εντοπίστηκαν. Επίσης, να αποσταλεί επιστολή στη ΔΔΕ με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις που αφορούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, απευθύνοντάς τους επίσημο ερώτημα για το αν και με ποιο τρόπο θα συνεχιστεί η λειτουργία του σχολείου τους ή με ποιον τρόπο θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.
Ιδιαίτερη είναι η ανησυχία και ο προβληματισμός μας, γεγονός που μας καθιστά αρνητικούς και αντίθετους, σχετικά με το ζήτημα της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος. Η τροπολογία του Υπ. Παιδείας, που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη, προκαλεί προβληματισμούς και ανησυχία σε όλους μας για τα όσα αφορούν στα προσωπικά δεδομένα, όπως και πολλά ακόμη ερωτήματα, όπως για το εάν υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στη προστασία και την ιδιωτικότητα της ζωής των παιδιών. Υπήρξε διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα; Πώς προστατεύεται η διδασκαλία από κάποιον τρίτο να την παρακολουθεί ή να την καταγράφει, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό; Εξετάστηκε η παιδαγωγική της χρησιμότητα; και μια σειρά ακόμη ερωτημάτων».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το