Τοπικά

Κάθε πέρσι και καλύτερα για τους εμπόρους – Πολύς κόσμος χθες στην αγορά, αλλά και μείωση κατανάλωσης 15%

«Ανάσα» ήταν για την αγορά η χθεσινή μέρα παραμονή Πρωτοχρονιάς, καθώς πολλοί καταναλωτές κατέβηκαν στο κέντρο, όπου έκαναν τη βόλτα τους στα καταστήματα προχωρώντας και σε αγορές για τους ίδιους και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

«Σύμμαχος» τόσο για τους εμπόρους, όσο και τους καταναλωτές ήταν ο πολύ καλός καιρός που επέτρεπε σε όλους να έχουν μια χαρούμενη παραμονή πρωτοχρονιάς.

Μάλιστα το κλείσιμο των καταστημάτων χθες συνδυάστηκε και με την αναβίωση του εθίμου στην Ερμού, όπου έμποροι μοίρασαν χαρτοπόλεμο, καραμούζες και μπαλόνι στους διερχόμενους και η κεντρική εμπορική οδός μετατράπηκε σε μια μεγάλη εστία χαράς και όμορφων εκπλήξεων.

Ωστόσο, όπως ανέφερε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος, «αν συγκρίνουμε τη φετινή με την περυσινή αγοραστική κίνηση στην αγορά αυτήν την περίοδο, φαίνεται να προκύπτει μια μείωση στην κατανάλωση τουλάχιστον 15%, αν και πιο ξεκάθαρη εικόνα θα έχουμε όταν ολοκληρωθεί η έρευνα μετά τις γιορτές. Πάντως και χθες παραμονή Πρωτοχρονιάς ο κόσμος βγήκε στην αγορά έκανε αγορές, πιο περιορισμένες βέβαια σε σύγκριση με την παραμονή Χριστουγέννων, και έτσι δόθηκε μια «ανάσα» στους εμπόρους ενόψει των πολλών ανοικτών μετώπων που έχουν».

Στο μεταξύ σύμφωνα με το in.gr «με το 15% να μην έχουν καταφέρει λόγο οικονομικής δυσκολίας να αγοράσουν φέτος δώρα για τις γιορτές, αλλά με το σύνολο της αγοράς να καταγράφει έστω και μικρή αύξηση στις πώλησης, της τάξης του 2,5%, αποχαιρέτησε η αγορά το 2017.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ η αγορά τις ημέρες των Χριστουγέννων κινήθηκε θετικά με τον συνολικό τζίρο να παρουσιάζεται αυξημένος κατά 2,5% οι μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα εμφάνισαν αύξηση κατά μέσο όρο 5%-6% ενώ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις η αύξηση κινήθηκε και σε διψήφια νούμερα. Ειδικότερα συμφωνά με τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ η διαπίστωση είναι ότι η αγορά κινήθηκε σε γενικές γραμμές θετικά. Υπήρξαν όμως διαφοροποιήσεις μεταξύ τύπου καταστημάτων, περιοχών, είδους προϊόντων και food και non-food αγαθών.

Μάλιστα σε ορισμένες «κατηγορίες» ειδών όπως π.χ. λευκές συσκευές η αύξηση ήταν ίσως μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, όπως και σε είδη με πολύ χαμηλές τιμές, καθώς και τα παιχνίδια και βιβλία.

Η πρώτη προτίμηση για δώρα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ήταν για άλλη μία χρονιά τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, η δεύτερη το φαγητό και το ποτό και η τρίτη κατηγορία κατά σειρά επιλογής ήταν τα βιβλία και τα παιχνίδια, ενώ ακολούθησαν τα καλλυντικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το