Τοπικά

Κάθε χρόνο και χειρότερα για τους εμπόρους του Βόλου – Αποκαλυπτικά τα στοιχεία έρευνας για την κίνηση στην αγορά

Σε αδιέξοδο έχουν περιέλθει οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του Βόλου, καθώς ο τζίρος τους μειώνεται διαρκώς, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που διενήργησε και παρουσίασε σήμερα η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου. Όσον αφορά την περίοδο των Χριστουγέννων, το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε πως είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται, ενώ στον αντίποδα μόλις το 17% δήλωσε ή ότι δεν υπήρξε μείωση ή ότι υπήρξε αύξηση. Επίσης, το 62% δήλωσε πως η περίοδος του 2016 ήταν χειρότερη από το 2015 ενώ μόλις το 10% δήλωσε ότι ήταν καλύτερα από πέρυσι.

Η παρουσίαση έγινε στο Επιμελητήριο Μαγνησίας και σ’ αυτή είχαν προσκληθεί να παραστούν βουλευτές και εκπρόσωποι των τοπικών φορέων. Ωστόσο, κανείς από τους βουλευτές του Νομού δεν έδωσε το «παρών», γεγονός που προκάλεσε την οργή του Εμπορικού Συλλόγου.
«Θα τους στείλουμε την έρευνα να την μελετήσουν, όχι όμως όπως μελέτησαν τα μνημόνια που κατέστρεψαν τη χώρα», διαμαρτυρήθηκαν τα στελέχη του Συλλόγου. «Θέλουν να μας κλείσουν και αυτό φαίνεται από την παρουσία τους εδώ μέσα. Να πάρουν το μήνυμα ότι είμαστε οικογενειάρχες με παιδιά», τόνισαν.
Σημειώνεται ότι στην εκδήλωση παρουσίασης της έρευνας παρέστη εκπρόσωπος του Χρ. Μπουκώρου, ενώ ο Αλ. Μεϊκόπουλος είχε στείλει τηλεγράφημα.

Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 1/1/17 έως 31/01/17, στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της πόλης του Βόλου με τη χρήση ερωτηματολογίου 10 ερωτήσεων.
Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι να αναδειχθεί το μέγεθος του αδιεξόδου που έχουν περιέλθει οι έμποροι που εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται στην αγορά του Βόλου.

Στην έρευνα συμμετείχαν 170 επιχειρήσεις από τους εξής κλάδους:
• Ένδυση/Υπόδηση
• Είδη Δώρων
• Καλλυντικά
• Βιβλιοπωλεία
• Ανθοπωλεία
• Είδη Σπιτιού
• Ηλεκτρικά Είδη
• Χρυσοχοεία

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα και αναφορικά με την 1η ερώτηση που αφορούσε τις πωλήσεις την περίοδο των Χριστουγέννων του 2016 σε σχέση με το 2015, το 77% των ερωτηθέντων, δηλαδή 3 στους 4, δήλωσε πως παρουσίασε χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς. Το 22% των ερωτηθέντων (περίπου 1 στους 4) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών, ενώ μόλις το 2% σημείωσε τζίρο μεγαλύτερο από
την περσινή περίοδο.


Τα στοιχεία αποκτούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον όταν οι ερωτηθέντες καλούνται να αποτυπώσουν με ποσοστό τη μείωση των πωλήσεων τους.
Το 25% που αποτελεί την πλειοψηφία των ερωτηθέντων, δήλωσε πως η μείωση στο επίπεδο των πωλήσεων την περίοδο των Χριστουγέννων ανέρχεται σε ποσοστό 21-30%. Όπως ήταν αναμενόμενο το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε πως είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται, ενώ στον αντίποδα μόλις το 17% δήλωσε ή ότι δεν υπήρξε μείωση ή ότι υπήρξε αύξηση. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόλις το 2% εμφάνισε αύξηση στο τζίρο του.

Συνοψίζοντας, 4 στις 5 επιχειρήσεις σημείωσαν μείωση των πωλήσεων τους, ενώ 1 στις 5
διατήρησαν ή αύξησαν τον τζίρο τους.


Να σημειωθεί οτι οι όποιες αρνητικές μεταβολές έρχονται να προστεθούν στις μειώσεις των προηγούμενων ετών.

Σύγκριση με το 2015
Στην ερώτηση αναφορικά με την πορεία των πωλήσεων το έτος 2016 σε σχέση με το 2015, το 62% δήλωσε πως η περίοδος του 2016 ήταν χειρότερη από το 2015 ενώ μόλις το 10% δήλωσε ότι ήταν καλύτερα από πέρυσι. Το 28% των ερωτηθέντων ανέφερε πως ο τζίρος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα.


Όσον αφορά τα ποσοστά μείωσης των πωλήσεων του έτους 2016 σε σχέση με το 2015, το 38% των ερωτηθέντων δήλωσε πως η μείωση ανέρχεται σε ένα εύρος μεταξύ 11% και 30%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 74% (περίπου 3 στους 4) δήλωσε πτώση στις πωλήσεις του για το έτος 2016 σε σχέση με το 2015. Το 20% δήλωσε πως οι πωλήσεις του παρέμειναν αμετάβλητες ενώ μόλις το 6% έκανε λόγο για αύξηση των πωλήσεων του.

 

Στην ερώτηση “Πόσο αισιόδοξοι είστε για την πορεία της επιχείρησής σας το 2017”, αισιόδοξο εμφανίστηκε μόνο το 7% των ερωτηθέντων. Η πλειοψηφία ήτοι το 93% δήλωσε πως είναι λίγο έως καθόλου αισιόδοξο για το έτος 2017.


Το απαισιόδοξο κλίμα ενισχύεται από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων εμπόρων στο κατά πόσο μπορούν να αντεπεξέλθουν στις φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις που απορρέουν από τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους.

Θετική απάντηση έδωσε μόλις το 12%, ενώ η πλειοψηφία (62%) δήλωσε πως δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός οτι το 25% (1 στους 4) αδυνατεί να ανταπεξέλθει.

Απαισιόδοξοι εμφανίζεται η πλειοψηφία των εμπόρων στην ερώτηση “Θεωρείτε πιθανό ή όχι το ενδεχόμενο η επιχείρησή σας να έχει σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας το επόμενο διάστημα σε βαθμό που να κινδυνεύει να κλείσει;”, αφού το 46% θεωρεί αρκετά ή πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να συμβεί κάτι τέτοιο. Το 40% απάντησε με επιφύλαξη (Ελάχιστα Πιθανό), ενώ σίγουρο για την θετική πορεία της επιχείρησης του είναι το 13%.

Η επόμενη ερώτηση που τέθηκε στους εμπόρους αφορούσε το αν υπήρξαν ή όχι καθυστερημένες οφειλές αλλά και που. Στο ερωτηματολόγιο υπήρχαν προκαθορισμένες απαντήσεις που αφορούσαν τον ΟΑΕΕ, τις ΔΕΚΟ, το Ενοικίο του καταστήματος, το ΙΚΑ αλλά και η επιλογή “Δεν είχα Καθυστερούμενες Οφειλές”. Δεν συμπεριλάβαμε τις
καθυστερήσεις στην Εφορία καθώς ετέθη σε προηγούμενη ερώτηση.

Το 71% (3 στους 4) είχε καθυστερούμενες οφειλές με το μεγαλύτερο ποσοστό να εντοπίζεται στις καθυστερήσεις προς τον ΟΑΕΕ. Μόλις 1 στους 3 δήλωσε πως δεν είχε καθυστερήσεις στα προαναφερόμενα.

Στο διάγραμμα που ακολουθεί και βασίζεται στην ερώτηση “Ποιό θεωρείτε το ποιό επείγον και σημαντικό μέτρο-προτεραιότητα που πρέπει να λάβει η Κυβέρνηση σχετικά με τις μικρές επιχειρήσεις;”, οι έμποροι κατέστησαν εμφανές το ότι η δεδομένη φορολογία λειτουργεί ανασταλτικά στην επιχειρηματικότητα και στην ανάπτυξη. Η πλειοψηφία των εμπόρων (33%) θεωρεί οτι θα πρέπει να επέλθει μείωση στην φορολογία των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων χωρίς όμως να υποβαθμίζεται η σημαντικότητα των άλλων μέτρων. Επίσης μέτρα για ανάπτυξη και ρύθμιση των Φορολογικών και Ασφαλιστικών εισφορών αποτελούν σημαντική προτεραιότητα.

Η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου & Νέας Ιωνίας, έρχεται να επισφραγίσει την αδιέξοδη κατάσταση που βιώνουν οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και μέτρα για την ενίσχυση των επιχειρήσεων θα έπρεπε να έχουν ληφθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό. Για το λόγο αυτό χρειάζονται συγκεκριμένες και
ουσιαστικές προτάσεις και όχι γενικόλογες εξαγγελίες και υποσχέσεις, όπως τονίστηκε στην εκδήλωση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το