Τοπικά

Κατέθεσαν τις εμπειρίες τους από τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Τις εμπειρίες τους από τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, παρουσίασαν χθες σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Volos Palace, νηπιαγωγοί και δασκάλες.
Η ημερίδα διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την ΕΛΕΠΑΠ Βόλου.
Ο διευθυντής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργος Πολύζος τόνισε πως «δεν υπάρχει τάξη που να μην έχει έναν μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες. Βέβαια ο όρος των μαθησιακών δυσκολιών περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών διαταραχών, όπου εκεί βρίσκεται και ο αυτισμός. Και έχουμε δεκάδες παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και τα οποία έχουν την παράλληλη στήριξη, ενώ βοηθούν με όπλα τη φιλοτιμία και την εμπειρία τους οι εκπαιδευτικοί της γενικής αγωγής».
«Εμπειρίες από τη συνεκπαίδευση μαθητή με αυτισμό μέσα στην τυπική τάξη» ήταν το θέμα που παρουσίασαν οι δασκάλες 13ου Δημ. Σχολείου Βόλου κ.κ. Λία Τσαλαβρέτα και Θάλεια Αδάμου.

Η κ. Τσαλαβρέτα ανέφερε πως «αρχικά υπήρχε ένα μεγάλο άγχος, παρόλα αυτά ήταν δική μου επιλογή να πάρω το παιδί αυτό στην τάξη για να δω και τις αντοχές μου. Στην πορεία παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες μου άρεσε. Δημιουργήσαμε ένα θετικό κλίμα από τα παιδιά και τους γονείς, κτίσαμε καλή σχέση με τις δασκάλες της παράλληλης στήριξης και όλα πήγαν καλά. Ήταν ένα μάθημα ζωής για μένα και για τα παιδιά που το φρόντισαν, ενώ το παιδί έδειχνε ευτυχισμένο».
«Για τη συνύπαρξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε μία τάξη τυπικής εκπαίδευσης: Η περίπτωση του 24ου Νηπιαγωγείου Βόλου» μίλησε η κ. Ντόρα Γιουρέλη-Νηπιαγωγός 24ου Νηπιαγωγείου Βόλου.

Η ίδια τόνισε πως «στο Νηπιαγωγείο έχουμε 33 παιδιά με δύο τμήματα, όπου βρίσκονται αρκετά παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, νοητική υστέρηση, προβλήματα συμπεριφοράς, διάσπαση προσοχής. Είναι δύσκολη η συνύπαρξη, ειδικά για έναν εκπαιδευτικό γενικής εκπαίδευσης χωρίς εξειδίκευση. Ωστόσο με υπομονή, καλή διάθεση, διαβάζοντας, ανταλλάσσοντας εμπειρίες με άλλους συναδέλφους, συνεχώς επιμορφούμενοι, αλλά και με τη συνεργασία με τους γονείς το παλεύουμε. Και τα παιδιά ανάλογα με την περίπτωση προοδεύουν και εντάσσονται ομαλά στην τάξη ακολουθώντας τους κανόνες και τις οδηγίες, όπως να τρώνε μόνα τους, να αυτοεξυπηρετούνται, να συμμετέχουν σε δραστηριότητες».
Η Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής-Προϊσταμένη ΚΕΣΥ Μαγνησίας κ. Ελένη Λαδοπούλου MΕd – μίλησε για το θέμα «Αναπτυξιακές Διαταραχές: Πρώιμες ενδείξεις στην προσχολική ηλικία».
Ειδικότερα τόνισε πως «υπάρχουν συμπεριφορές παιδιών που δεν είναι οι αναμενόμενες και σχετίζονται με το παιχνίδι, την επικοινωνία, την ανάπτυξη του λόγου, τις γνωστικές τους δεξιότητες και οι οποίες μπορούν να βάλουν σε υποψίες τους εκπαιδευτικούς. Ένα παιδί που παίζει μονίμως μόνο του, δεν εντάσσεται και απομονώνεται, που δεν επικοινωνεί, δεν χαμογελά, είναι ενδείξεις που μπορεί να ανησυχήσουν. Βέβαια μπορούν οι εκπαιδευτικοί να δώσουν λίγο χρόνο και να επαγρυπνούν. Όταν όμως αυτά τα στοιχεία επιμένουν, τότε κινητοποιούμαστε. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνήσουν με το ΚΕΣΥ και μαζί με τον γονέα να βρεθούν παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολείου και εκτός. Το 2% στο σύνολο του μαθητικού δυναμικού έχει αυτισμό, ενώ η τάση είναι αυξητική».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το