Τοπικά

Κατακόρυφη αύξηση σε πωλήσεις κλιματιστικών στον Βόλο – Έως τετραπλάσια κέρδη με τον καύσωνα 

Ο φετινός καλοκαιρινός καύσωνας φαίνεται πως έχει αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις κλιματιστικών μηχανημάτων, καθώς η ανυπόφορη ζέστη σπρώχνει ακόμα και τα νοικοκυριά με μειωμένες οικονομικές δυνατότητες στο να λάβουν μέτρα προστασίας. Όπως αναφέρει ο κ. Αχιλλέας Καβούρας, ιδιοκτήτης της ΑΕΝΑΟΣ ΑΕ ΚΑΒΟΥΡΑΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΑΤΕΕ, τεχνικής εταιρείας εμπορίας υδραυλικών ειδών και κλιματιστικών, αυτό το καλοκαίρι τα έντονα καιρικά φαινόμενα και ο καύσωνας ευνόησαν τις πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι «σαφώς υπάρχει αύξηση στις πωλήσεις. Παρά την οικονομική κρίση που επικρατεί, οι καταναλωτές δεδομένου των συνθηκών επιλέγουν να αγοράσουν κλιματιστικά. Ο μεγάλος καύσωνας αναγκάζει τον κόσμο να βγαίνει από το πρόγραμμά του καθώς δεν θα ήθελε να τοποθετήσει φέτος κλιματιστικό μηχάνημα». Από την πλευρά του ο ψυκτικός κ. Βασίλειος Φώτου, ιδιοκτήτης της τεχνικής εμπορικής εταιρείας RENEWAL, η οποία δραστηριοποιείται στην υλοποίηση σύνθετων και εξειδικευμένων τεχνικών έργων κλιματισμού, τονίζει πως «υπάρχει τεράστια αύξηση στις πωλήσεις, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με τα περσινά επίπεδα. Φέτος η κατάσταση θυμίζει την εποχή πριν το 2007. Τα κέρδη δε με τον καύσωνα έχουν τετραπλασιαστεί».

Στην ερώτηση εάν προτιμούν οι καταναλωτές το κλιματιστικό σε σχέση με άλλα μέσα και τι πρέπει να προσέχουν στην επιλογή ενός μηχανήματος ο κ. Α. Καβούρας δηλώνει πως «οι καταναλωτές προτιμούν το κλιματιστικό μηχάνημα σε σχέση με άλλα μέσα όπως οι ανεμιστήρες, διότι παρέχει πραγματική ψύξη. Ο ανεμιστήρας, ο οποίος είναι μια οικονομική επιλογή, δεν δίνει πραγματική λύση στο πρόβλημα, καθώς δεν παρέχει ικανοποιητική και σίγουρη ψύξη του περιβάλλοντος. Η πελατεία που απευθύνεται στην εταιρεία μας στρέφεται στα κλιματιστικά για τα σίγουρα αποτελέσματα που παρέχουν. Υπάρχουν οικονομικές εταιρείες μηχανημάτων από την Κίνα που ξεκινούν από τα 400 ευρώ. Πιο εξελιγμένα και εξειδικευμένα μηχανήματα ξεκινούν από τα 600 ευρώ». Παράλληλα συμπληρώνει πως «σχετικά με το τι πρέπει να προσέχει ο πελάτης στην επιλογή ενός κλιματιστικού μηχανήματος βασικό είναι κάποιος να επιλέξει μια αξιόπιστη τεχνική εταιρεία ή κάποιο πιστοποιημένο αντιπρόσωπο. Η αξιοπιστία μπορεί να εγγυηθεί την απρόσκοπτη, χωρίς βλάβες, λειτουργία του μηχανήματος, τη δυνατότητα του πελάτη να υποστηριχτεί από κατάλληλα εξειδικευμένα συνεργεία, αλλά και στην περίπτωση που δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, την ύπαρξη διαθέσιμων ανταλλακτικών. Το κλιματιστικό μηχάνημα δεν είναι μίας χρήσης».

Από την πλευρά του ο κ. Β. Φώτου υποστηρίζει ότι «πολύ σημαντικό κριτήριο για την επιλογή ενός κλιματιστικού είναι φυσικά και η ενεργειακή του απόδοση, αλλά και η εγγύηση της εταιρείας του. Ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να κοιτάζει μόνο τις τιμές, οι οποίες τα τελευταία χρόνια λόγω στασιμότητας της αγοράς συγκλίνουν, αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προϊόντος».
Οι ιδιοκτήτες τεχνικών εταιρειών μίλησαν και για τη συντήρηση των κλιματιστικών μηχανημάτων. Χαρακτηριστικά ο κ. Βασίλειος Φώτου τονίζει πως «δεν υπάρχει βελτίωση στο ζήτημα της συντήρησης. Μόνο ένα ποσοστό 10% με 20% των πελατών πραγματοποιεί προληπτική συντήρηση. Όλοι οι υπόλοιποι μας καλούν μόνο όταν υπάρχει πραγματικό πρόβλημα απόδοσης ή λειτουργίας. Έτσι βέβαια χάνουν και την εγγύησή τους. Όταν σε ένα κλιματιστικό δεν γίνει σωστή συντήρηση τότε αυτό όχι μόνο υπολειτουργεί, αλλά μυρίζει άσχημα, φέρνει βρώμικο αέρα και αυξάνεται η κατανάλωσή του». Πάνω σε αυτό το θέμα ο κ. Καβούρας αναφέρει ότι «η κρίση ακούμπησε και αυτό το κομμάτι, της συντήρησης. Υπάρχουν κάποιοι ευσυνείδητοι καταναλωτές που κάνουν συντήρηση στα μηχανήματά τους. Με τη συντήρηση ένα μηχάνημα διατηρεί μια εύρυθμη και σωστή λειτουργία, αλλά ταυτόχρονα αποβάλλει το οποιοδήποτε μικροβιακό φορτίο που είχε συγκεντρώσει με τη χρήση του.

Κανονικά η προτεινόμενη συντήρηση πρέπει να πραγματοποιείται κάθε έτος. Αυτό πρέπει να γίνεται και για ακόμη έναν λόγο οι περισσότερες εταιρείες κλιματιστικών παρέχουν εγγύηση στα μηχανήματά τους, η οποία είναι σε ισχύ εφόσον πραγματοποιείται ετήσια συντήρηση από πιστοποιημένο προσωπικό. Σε κάθε άλλη περίπτωση η εγγύηση παύει να ισχύει. Αυτό οι περισσότεροι καταναλωτές δεν το γνωρίζουν. Αν τώρα δεν πραγματοποιηθεί συντήρηση στο κλιματιστικό υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αστοχίας του μηχανήματος, αλλά και κίνδυνοι από τα βακτηρίδια, για τα οποία δεν έχει γίνει απολύμανση. Δυστυχώς κάποιοι καταναλωτές αναβάλλουν την απαραίτητη συντήρηση λόγω και της οικονομικής δυσπραγίας».

Τέλος οι δύο ιδιοκτήτες αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους. Ο κ. Καβούρας υποστηρίζει πως «σαφώς υπάρχουν δυσκολίες όπως και σε όλους τους επαγγελματίες σήμερα. Συχνά οι πελάτες ψάχνουν να βρουν την πιο οικονομική λύση, ενώ αρκετές φορές πληρώνουν σε δόσεις. Ένας άλλος παράγοντας που προκαλεί προβλήματα είναι η ύπαρξη μη πιστοποιημένων ψυκτικών, οι οποίοι πραγματοποιούν εγκαταστάσεις κλιματιστικών. Πολλές φορές δεν ακολουθούν τις αρχές του επαγγέλματος και μια κακή μη πιστοποιημένη εγκατάσταση προκαλεί προβλήματα στο μηχάνημα εις βάρος του πελάτη. Η συντήρηση δε ενός κλιματιστικού από μη πιστοποιημένο προσωπικό ακυρώνει την ισχύ της εγγύησής του». Σχετικά με τα θέματα του κλάδου ο κ. Φώτου δηλώνει ότι «φυσικά τα προβλήματα είναι αρκετά. Υπάρχουν τα φέσια, η υπερφορολόγηση μαζί με τις αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές, τις οποίες αντιμετωπίζουν όλοι οι επαγγελματίες. Ένα βέβαια αρκετά σημαντικό ζήτημα είναι η ύπαρξη κάποιων «ψυκτικών» οι οποίοι δεν παρουσιάζουν την απαραίτητη υπευθυνότητα. Έτσι όταν κάποιες φορές οι πελάτες τους καλούν για να πραγματοποιήσουν για παράδειγμα μια συντήρηση κλιματιστικού ουσιαστικά δεν παρουσιάζεται αισθητή βελτίωση στη λειτουργία του. Ο καταναλωτής θα πρέπει να προτιμάει μόνο πιστοποιημένους επαγγελματίες».

Χαράλαμπος Σοφιάδης

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το