Τοπικά

Καταφύγια γνώσης και ελπίδας τα δύο σχολεία για τον αυτισμό στον Βόλο

Σε πραγματικούς χώρους γνώσης, δημιουργίας και κοινωνικοποίησης έχουν εξελιχθεί πλέον το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) στον Βόλο, όπου οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην εκπαίδευση και την κοινωνία, καταφέρνοντας να αποκτήσουν πνευματικά εφόδια. Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού σήμερα και η «Θ» βρέθηκε στο Κέντρο Στήριξης Αυτιστικών Ατόμων Μαγνησίας (ΚΕΣΑΑΜ), όπου στον μεγάλο χώρο που διαθέτει, στεγάζονται τα δύο σχολεία, με το συνολικό μαθητικό δυναμικό να ανέρχεται στα 18 άτομα.
Από το 2007 λειτουργεί το διθέσιο Νηπιαγωγείο για τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.
Φέτος φοιτούν δύο παιδιά και ο αριθμός κάθε χρόνο αυξομειώνεται, καθώς πέρυσι ήταν έξι. Το Νηπιαγωγείο έχει τις ίδιες ειδικότητες, όπως εργοθεραπευτή, με το συστεγαζόμενο Δημοτικό.
Το σχολείο εκτός από την αίθουσα διδασκαλίας διαθέτει κουζίνα, μπάνιο, χώρους για το παιχνίδι των παιδιών. Το ωράριο λειτουργίας του είναι από τις 8 το πρωί μέχρι τις 12.30 το μεσημέρι.

 
Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου κ. Δήμητρα Χατζή με εμπειρία στον αυτισμό ανέφερε πως «το Νηπιαγωγείο είναι η πρώτη επαφή των παιδιών με το εκπαιδευτικό πλαίσιο και η εκπαίδευση που παρέχεται είναι πολύ βασική. Εμείς δεχόμαστε και προνήπια, δηλαδή παιδιά από την ηλικία των τεσσάρων ετών».
Παράλληλα πρόσθεσε πως «όσο πιο γρήγορα γίνει μια διάγνωση, τόσο το καλύτερο, καθώς τα παιδιά εντάσσονται σε μια σειρά από νωρίς, διαφορετικά χάνεται πολύτιμος χρόνος. Η πρώιμη παρέμβαση είναι το Α και το Ω στο ζήτημα του αυτιστικού φάσματος».
Από το Νηπιαγωγείο έχουν αποφοιτήσει τουλάχιστον 20 νήπια όλα αυτά τα χρόνια.

 

 

Τον κήπο τους δημιούργησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί στον αίθριο χώρο

 

Εξατομικευμένη μάθηση και δράσεις

Στους 16, ηλικίας 7-14 ετών, ανέρχονται οι μαθητές με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, που φοιτούν στο εξαθέσιο ειδικό Δημοτικό ΔΑΔ.
Εκτός από τους έξι δασκάλους, το σχολείο διαθέτει ένα άτομο ως βοηθητικό προσωπικό, έναν ψυχολόγο, έναν κοινωνικό λειτουργό, έναν εργοθεραπευτή, έναν λογοθεραπευτή, δύο γυμναστές και έναν μουσικό. Επίσης και ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός.
Η διευθύντρια του Δημοτικού κ. Αλεξάνδρα Δογκάκη, που διδάσκει σε παιδιά με αυτισμό από το 2001, τόνισε πως «υπάρχει μια ευρύτητα στα παιδιά με το φάσμα. Για παράδειγμα έχουμε και μαθητές, που βγάζουν κανονικά την ύλη του Δημοτικού, αλλά προσαρμοσμένη και εξατομικευμένη στις ανάγκες τους».
Ερωτηθείσα πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευσή τους, μας απάντησε πως «τα παιδιά με αυτισμό έχουν μια δυσκολία στον τομέα της κοινωνικοποίησης. Αλλά υπάρχουν οι τεχνικές και οι επιστήμονες, που μπορούν να το αντιμετωπίσουν, ώστε τα παιδιά αυτά να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή. Επομένως στο σχολείο εκτός από γνώσεις θα λάβουν και τις απαιτούμενες ικανότητες για την κοινωνικοποίησή τους. Θα μάθουν να συναλλάσσονται μέσα στην κοινωνία. Στο σχολείο ακολουθούμε στο κάθε παιδί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα μετά βέβαια από αξιολόγησή του, που έχει προηγηθεί από ειδική επιστημονική ομάδα και πάντοτε σε συνεργασία με τον γονιό, ο οποίος ξέρει πολύ καλά το παιδί του».
Στο Δημοτικό φοιτούν παιδιά από όλη τη Μαγνησία. Τα μαθήματα ξεκινούν στις 8 το πρωί και τελειώνουν στις 12.40.

 

 
Η ενημέρωση των γονέων

Η ενημέρωση των γονέων για τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρουν τα δύο σχολεία ΔΑΔ, είναι πολύτιμη. «Βέβαια οι γονείς, όταν ακούν ειδικό νηπιαγωγείο ή δημοτικό, έχουν αναστολές, επιφυλάξεις, γιατί θεωρούν ότι είναι ένα ίδρυμα, ότι θα έχει ένα στίγμα το παιδί τους. Αλλά τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Υπάρχει μια εξατομικευμένη μάθηση εδώ, με πρόγραμμα και πολλές δράσεις, που βοηθούν ευρύτερα τους μαθητές. Για παράδειγμα λειτουργεί πρόγραμμα θεραπευτικής ιππασίας, ενώ γίνονται και παρεμβάσεις εκτός σχολείου. Επίσης σύντομα θα δραματοποιηθεί βιβλίο συγγραφέα για τη διαφορετικότητα», τόνισαν οι δύο εκπαιδευτικοί.

 
Από το Δημοτικό έχουν αποφοιτήσει πολλοί μαθητές, που συνεχίζουν την εκπαιδευτική τους εξέλιξη στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο, εντασσόμενοι σε διάφορα εργαστήρια, όπως κηπουρικής και έχοντας όλο το μέλλον μπροστά στους για δημιουργία.
Άλλωστε από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό τα παιδιά λαμβάνουν τις πνευματικές και κοινωνικές βάσεις για το όμορφο ταξίδι της ζωής.
Φώτης Σπανός

Share
Ετικέτες: αυτισμόςσχολεία

Πρόσφατα άρθρα

Κούλογλου: Πρόεδρος επιπέδου 15μελους ο Κασσελάκης

Το πολιτικό επίπεδο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Κασσελάκη, σχολίασε ο ανεξάρτητος πλέον ευρωβουλευτής του…

24 Νοεμβρίου 2023

ΚΑΠ

Ο νέος τρόπος κατανομής της τακτικής χρηματοδότησης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) στους Δήμους για…

24 Νοεμβρίου 2023

Έλληνας στη λίστα με τους καλύτερους σκοπευτές της Ευρώπης: «Αγαπάω το όπλο μου – Η υπομονή είναι αρετή»

Ένας Έλληνας βρίσκεται στη λίστα με τους καλύτερους σκοπευτές της Ευρώπης και σε συνέντευξή του…

24 Νοεμβρίου 2023

Αργεντινή: Κατακόρυφη αύξηση των τιμών των τροφίμων μετά την εκλογή του ακραία φιλελεύθερου Μιλέι

«Δεν σταματά», ξεφυσά η Πάολα Μπάσο κολλώντας βιαστικά τη μία ετικέτα πάνω στην άλλη στο…

24 Νοεμβρίου 2023

Χριστουγεννιάτικο Bazaar από την ΕΛΕΠΑΠ στην Εξωραϊστική Λέσχη Βόλου

Η ΕΛΕΠΑΠ διοργανώνει Χριστουγεννιάτικο Bazaar για τη στήριξη του έργου της, την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου,…

24 Νοεμβρίου 2023

Αναφορά του Β. Μεταξά και βουλευτών του ΚΚΕ για ελέγχους και αναγκαίες επισκευές στα σχολικά κτίρια

Οι βουλευτές Δελής Γιάννης, Αμπατιέλος Νίκος, Δάγκα Βιβή, Έξαρχος Νίκος, Καραθανασόπουλος Νίκος, Kομνηνάκα Μαρία, Λαμπρούλης…

24 Νοεμβρίου 2023