Τοπικά

Κάνουν πρακτική άσκηση από το 2o έτος oι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης

Πιο γρήγορα διεισδύουν στην εκπαιδευτική διαδικασία οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κάνοντας την πρακτική τους άσκηση όχι στο τέταρτο έτος, αλλά από το δεύτερο έτος πλέον. Μάλιστα ήδη εντάχθηκαν μέσα στα Νηπιαγωγεία καταγράφοντας τα δεδομένα.
Στόχος είναι να μπορέσουν να αποκτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες εμπειρίες από το πραγματικό περιβάλλον ενός Νηπιαγωγείου και να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες εκπαιδευτικών.
Άλλωστε μπορεί οι μόνιμοι διορισμοί στα νηπιαγωγεία να είναι ελάχιστοι αλλά υπάρχουν οι προοπτικές της εργασίας ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, της αποκατάστασης σε βρεφικούς και Παιδικούς Σταθμούς, στα ΚΔΑΠ και σε άλλες δομές προσχολικής αγωγής των Δήμων και του Κράτους.

Ο πρόεδρος του Τμήματος κ. Απόστολος Μαγουλιώτης τόνισε πως «οι φοιτητές μας είναι οι αυριανοί νηπιαγωγοί και θα πρέπει να γνωρίζουν τι γίνεται μέσα στο Νηπιαγωγείο. Άρα πρέπει να αποκτήσουν μια εμπειρία, κάνοντας μια μικρή πρακτική άσκηση. Οι φοιτητές κάνουν την πρακτική τους άσκηση πλέον από το δεύτερο έτος και την ολοκληρώνουν στα 7ο και 8ο εξάμηνα. Επίσης στείλαμε τους φοιτητές μας στα νηπιαγωγεία να συζητήσουν με τις νηπιαγωγούς, να γνωρίσουν τις συνθήκες, να καταγράψουν τις ικανότητες των νηπίων και να σχεδιάσουν. Και τώρα είμαστε σε μια περίοδο που οι φοιτητές σχεδιάζουν τις δραστηριότητες τις οποίες θα υλοποιήσουν τέλη Μαρτίου για τα μαθηματικά, το παραμύθι, τη μουσική, τα εικαστικά. Η πρακτική άσκηση είναι το παν, η κορύφωση των σπουδών. Προσπαθούμε συνεχώς να αναβαθμίζουμε συνεχώς τις σπουδές στο προπτυχιακό πρόγραμμα. Συνολικά οι προπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος αγγίζουν τους 800».
Ενθουσιασμένες με την πρακτική άσκηση δήλωσαν οι φοιτήτριες που συμμετέχουν σε δράσεις στα Νηπιαγωγεία. Γνωρίζουν τους χώρους που θα εργαστούν μελλοντικά, επικοινωνούν με τις νηπιαγωγούς και μυούνται στα γλυκά μυστικά που τους αποκαλύπτουν με τις συμπεριφορές τα νήπια και τα προνήπια.
Η φοιτήτρια Ειρήνη Χρυσικού από τη Λάρισα ανέφερε πως «είναι σημαντική η πρακτική άσκηση, καθώς ερχόμαστε σε άμεση επαφή και στην πράξη με το επιστημονικό αντικείμενο που σπουδάζουμε».

Από την πλευρά της η φοιτήτρια Ευαγγελία Δαβίλλα από τη Θεσσαλονίκη τόνισε πως η θεωρία είναι πολύ διαφορετική από την πράξη και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό που αυξήθηκαν τα εξάμηνα της πρακτικής άσκησης η οποία σε βοηθάει να διαχειριστείς από τώρα δυσκολίες που μπορείς να αντιμετωπίσεις και να γίνεις μια καλύτερη νηπιαγωγός στην πορεία».
Η φοιτήτρια Αλίκη-Βασιλική Γιαμούρογλου από τον Βόλο ανέφερε πως μία νηπιαγωγός χρειάζεται να αγαπά τα παιδιά, να διαθέτει υπομονή και κατανόηση, αφού σε αυτή την ηλικία τα παιδιά διαθέτουν τρομερή ενέργεια. Επίσης χρειάζεται δημιουργικότητα. Προσωπικά ήταν στις πρώτες μου επιλογές το τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ελπίζω ότι για την εύρεση εργασίας υπάρχουν επιλογές ακόμη και με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το