Ελλάδα

«Καμπάνα» στις εισπρακτικές που «ενοχλούν» ακατάπαυστα τους οφειλέτες

Πρόστιµα συνολικού ύψους άνω των 400.000 ευρώ, για παραβάσεις της νοµοθεσίας που αφορά στην προστασία των καταναλωτών και συγκεκριµένα για τους γενικούς όρους συναλλαγών, τις συµβάσεις εκτός εµπορικού καταστήµατος, την εµπορία από απόσταση προϊόντων και υπηρεσιών, τις αθέµιτες εµπορικές πρακτικές, τις εγγυήσεις, τη λειτουργία των εταιρειών ενηµέρωσης οφειλετών, ειδικότερων τραπεζικών και ασφαλιστικών θεµάτων κ.λπ. επιβλήθηκαν το 2018 από τη Γενική Γραµµατεία Εµπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Η συντριπτική πλειοψηφία των προστίµων αυτών (277.500 ευρώ) επιβλήθηκαν σε εταιρείες ενηµέρωσης οφειλετών και χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα και σχετίζονταν µε τη συχνότητα όχλησης των οφειλετών, τη µη ταυτοποίησή τους, την όχλησή τους στην εργασία και µε περιπτώσεις που οι οφειλές τους βρίσκονται σε ρύθµιση ή διακανονισµό. Ακόµη, χρηµατικά πρόστιµα συνολικού ύψους 85.500 ευρώκαταλογίστηκαν σε επιχειρήσεις λιανικού εµπορίου και ηλεκτρονικά καταστήµατα, για λόγους που σχετίζονται µε:

µη εκπλήρωση της εγγύησης,
είσπραξη ποσών για αγορά αγαθών τα οποία δεν παραδόθηκαν,
µη αναγνώριση του δικαιώµατος της αναιτιολόγητης υπαναχώρησης στην εξ αποστάσεως σύµβαση εντός της ορισµένης χρονικής προθεσµίας των 14 ηµερών,
την παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά µε την τιµή και τη διαθεσιµότητα αγαθού,
την παραπλάνηση των καταναλωτών σε σχέση µε τα δικαιώµατά τους από τη νόµιµη εγγύηση και τις υποχρεώσεις του προµηθευτή ηλεκτρονικού καταστήµατος,
δηµιουργία αναληθούς εντύπωσης ως προς την ταυτότητα του προµηθευτή,
παροχή εσφαλµένων πληροφοριών ως προς τα χαρακτηριστικά του αγαθού και
µη επιστροφή των χρηµάτων που κατέβαλε ο καταναλωτής µετά από ακύρωση σύµβασης αγοράς αγαθού εξ αποστάσεως.
Χρηµατικό πρόστιµο ύψους 39.600 ευρώ επιβλήθηκε σε ινστιτούτο αισθητικήςεπειδή δεν κατήρτισε έντυπες συµβάσεις παροχής υπηρεσιών µε τους καταναλωτές και δεν επέστρεψε τα αχρεωστήτως εισπραχθέντα ποσά.

Ακόµη χρηµατικό πρόστιµο ύψους 2.000 ευρώ καταλογίστηκε σε χρηµατοπιστωτικό ίδρυµα επειδή δεν χορήγησε σε οφειλέτη, εντός του προβλεπόµενου χρονικού ορίου, την αναλυτική κατάσταση οφειλών του, προκειµένου να την καταθέσει στο αρµόδιο Ειρηνοδικείο.
Τέλος, η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε 9 διοικητικές κυρώσεις σύστασης για συµµόρφωση επιχειρήσεων µε τη νοµοθεσία για την προστασία του καταναλωτή.

Πρόστιµα 85.500 ευρώ καταλογίστηκαν και σε επιχειρήσεις λιανικού εµπορίου και ηλεκτρονικά καταστήµατα

Αξίζει να σηµειωθεί ότι την προηγούµενη χρονιά πραγµατοποιήθηκαν παρεµβάσεις από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή µε σκοπό την πληρέστερη ενηµέρωση των καταναλωτών και των προµηθευτών ως προς το νέο διαµορφωθέν θεσµικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών.

Μεταξύ αυτών των παρεµβάσεων ξεχωρίζει η Συνεδρίαση του Εθνικού Συµβούλιου Καταναλωτή & Αγοράς τον περασµένο Μάρτιο όπου συζητήθηκαν η «Νέα Συµφωνία για τους Καταναλωτές», ο νόµος 3758/2009 για τις εταιρείες ενηµέρωσης οφειλετών, η εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, η εφαρµογή του Κώδικα Καταναλωτικής ∆εοντολογίας, ο Κανονισµόςγια τα προσωπικά δεδοµένα, η Οδηγία για τα ∆ικαιώµατα του Καταναλωτή, η εναλλακτική και ηλεκτρονική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, η εκπαιδευτική δράση για ενηµέρωση των ευάλωτων οµάδων – παιδιών, θέµατα ιδιωτικού χρέους, οι διεθνείς εµπορικές συµφωνίες (Ιαπωνία, CETA, MERCOSU κ.λπ.), η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζουν οι καταναλωτές από τον βασικό προµηθευτή και τους εναλλακτικούς προµηθευτές.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το