Τοπικά

Καλύφτηκαν συμβόλαια εκατοντάδων Βολιωτών

Οι φόβοι του περασμένου καλοκαιριού για ηχηρό κανόνι της Enterprise Insurance Company Plc με έδρα το Γιβραλτάρ και ότι αυτή αφήνει «ξεκρέμαστους» 142.000 οδηγούς είχε αίσιο τέλος. Εκατοντάδες Βολιώτες μεταξύ αυτών που είχαν επιλέξει να ασφαλίσουν το όχημά τους στην Enterprise Hellas Ε.Π.Ε. έχουν πλέον καλυφθεί αποδεικνύοντας το πώς λειτουργεί η ασφαλιστική αγορά στο εξωτερικό και ιδίως στην Ευρώπη, αλλά και το πώς λειτούργησε ο αντιπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα.

Οι φόβοι για το ηχηρό κανόνι της Enterpise που θα άφηνε «ξεκρέμαστους» 142.000 οδηγούς και θα προκαλούσε μεγάλη ζημιά στο ήδη ετοιμόρροπο Επικουρικό Κεφάλαιο έλαβε αίσιο τέλος και για εκατοντάδες Βολιώτες ασφαλισμένους της εταιρείας.
Σύμφωνα με ασφαλιστικό πράκτορα του Βόλου, που είχε στην κατοχή του δεκάδες ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων, στην πλειοψηφία τους δικύκλων, όλοι οι οδηγοί δεν αντιμετωπίζουν πλέον πρόβλημα, αφού τα συμβόλαιά τους μεταφέρθηκαν σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία.
Όπως ο ίδιος δηλώνει, σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν περίπου 35 ασφαλιστικές εταιρείες και περίπου 650 ΕΠΥ (Εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών), από τις οποίες οι βασικές είναι περίπου 20, αφού άλλες είτε έχουν κάνει αίτηση και δεν λειτουργούν, ενώ άλλες λειτουργούν ασφαλίζοντας ελάχιστους δικούς τους πελάτες.

 
Οι ΕΠΥ στην Ελλάδα κατέχουν περίπου το 15% της ασφαλιστικής αγοράς, αφού από τα 5,5 εκατομμύρια περίπου ασφαλισμένα οχήματα πρόπερσι είχαν ασφαλίσει περίπου 400.000, ενώ πέρσι 650.000 οχήματα, σημειώνοντας αυξητική τάση και φέτος με το πλεονέκτημά τους να είναι το φθηνότερο ασφάλιστρο. Πριν τις ΕΠΥ ο μέσος όρος ασφάλισης ενός αυτοκινήτου σε ένα ασφαλιστικό γραφείο ήταν περίπου 150-160 ευρώ, ενώ σήμερα είναι περίπου στα 100 ευρώ.

 
Τι είναι οι ΕΠΥ
Οι ΕΠΥ (Εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών), που όπως προαναφέρθηκε κατέχουν στην ασφαλιστική πίτα της Ελλάδας περίπου το 15% των ασφαλιστηρίων συμβολαίων οχημάτων, είναι εταιρείες με έδρα στο εξωτερικό και ανοίγουν υποκαταστήματα στην Ευρώπη για να μπορέσουν να λειτουργήσουν σε χώρες εντός αυτής.
Σύμφωνα με ασφαλιστικό πράκτορα του Βόλου, εκατοντάδες Βολιώτες είχαν επιλέξει να ασφαλιστούν στην Enterprise και ιδίως για δίκυκλα λόγω του πολύ φθηνότερου ασφαλίστρου.

 
Ο ίδιος επισημαίνει ότι το περασμένο καλοκαίρι οι αρχές του Γιβραλτάρ προειδοποίησαν την Τράπεζα της Ελλάδος ότι έχει λάβει μέτρα κατά της εταιρείας Enterprise Insurance Company Plc (απαγόρευση έκδοσης νέων συμβολαίων και την παύση πληρωμών, εν αναμονή της κατάθεσης αίτησης για διορισμό προσωρινού εκκαθαριστή), η οποία έχει ορίσει στη χώρα μας για τον κλάδο υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία χερσαίων αυτοκίνητων οχημάτων, ως ειδικό αντιπρόσωπο την Enterprise Hellas Ε.Π.Ε. (πρόκειται για μεγάλη ΕΠΥ).
Από τα 142.000 ασφαλισμένα οχήματα στην Ελλάδα από το καλοκαίρι έως τέλη Οκτωβρίου είχαν λήξει περίπου 100.000 συμβόλαια και απέμεναν άλλα 40.000, τα οποία μεταφέρθηκαν μέχρι τη λήξη τους σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία χωρίς καμία επιβάρυνση για τους ασφαλισμένους οδηγούς.

 
«Το ευτύχημα για την ασφαλιστική αγορά είναι ότι δεν επιβαρύνθηκε κανείς από αυτήν την ιστορία αποδεικνύοντας το πώς λειτουργεί η ασφαλιστική αγορά στην Ευρώπη και το εξωτερικό με τους μηχανισμούς της, αλλά και το πώς λειτούργησε ο αντιπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα, που ασφάλισε τα υπόλοιπα οχήματα, χωρίς καμία επιβάρυνση στους ασφαλισμένους, σε άλλη εταιρεία και χωρίς να εκθέσει τους συνεργάτες του» επισημαίνει ο ίδιος.
Ο ίδιος προσθέτει ότι «η πληροφόρησή μου είναι πως μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες εκτός Ευρώπης (Αμερική, Κατάρ κ.ά.) είναι έτοιμες να ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ευρώπη για να μπορούν να λειτουργήσουν και στην Ελλάδα».

 
Πάντως το μείζον θέμα που τίθεται επιτακτικά για άλλη μια φορά είναι αυτό της εποπτείας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, είχε δηλώσει το περασμένο καλοκαίρι με αφορμή το θέμα της Enterprise ότι «θα πρέπει να εξετάσουμε άμεσα το θέμα της εποπτείας της ασφαλιστικής αγοράς και της στάσης που θα πρέπει να τηρεί η Τράπεζα της Ελλάδος σε ό,τι αφορά στην ανεξέλεγκτη επέκταση των ΕΠΥ. Οι ζημίες που κινδυνεύει να φορτωθεί το Επικουρικό Κεφάλαιο είναι μεγάλες και αυτό σημαίνει πρόσθετες επιβαρύνσεις για τους Έλληνες πολίτες που δεν ευθύνονται στο παραμικρό».

 
Το ιστορικό
H Επιτροπή Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών του Γιβραλτάρ (Gibraltar Financial Services Commission – GFSC) ενημέρωσε στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού την Τράπεζα της Ελλάδος ότι αποφάσισε να λάβει μέτρα κατά της ασφαλιστικής εταιρείας Enterprise Insurance Company Plc.
Τα μέτρα αφορούν στην απαγόρευση έκδοσης νέων συμβολαίων και την παύση πληρωμών, εν αναμονή της κατάθεσης αίτησης για διορισμό προσωρινού εκκαθαριστή στην εταιρεία, καθώς, όπως αυτή ενημέρωσε την GFSC, δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις φερεγγυότητας και δεν κατάφερε να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση. Η Enterprise Insurance Company Plc εδρεύει στο Γιβραλτάρ και δραστηριοποιείται στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ιρλανδία, τη Νορβηγία και την Ελλάδα.

 
Η GFSC ενημέρωσε επίσης την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (European Insurance and Occupational Pensions Authority – EIOPA), καθώς και τις εποπτικές αρχές όλων των κρατών-μελών της ΕΕ, στις οποίες έχει παρουσία η εταιρεία Enterprise Insurance Company Plc.
Στην Ελλάδα, για τον κλάδο υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία χερσαίων αυτοκίνητων οχημάτων, η εν λόγω ασφαλιστική εταιρεία είχε ορίσει ως ειδικό αντιπρόσωπο την Enterprise Hellas Ε.Π.Ε.
Πάντως αυτές τις ημέρες Βολιώτες κάτοχοι ασφαλιστηρίων συμβολαίων οχημάτων της Enterprise παραλαμβάνουν μέσω Γιβραλτάρ επιστολή στα ελληνικά με τίτλο «Σημαντική κοινοποίηση προς όλους τους κατόχους ασφαλιστηρίων συμβολαίων της Enterprise Insurance Company Plc» όπου ενημερώνονται για τις εξελίξεις και το τι θέλουν αυτοί να κάνουν. Ταυτόχρονα, όμως, από ασφαλιστικά πρακτορεία Βολιώτες ενημερώνονται και παραλαμβάνουν τα νέα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους χωρίς επιβάρυνση σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το