Τοπικά

Καλές πρακτικές στην περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσα από προγράμματα που υλοποιούνται στα σχολεία

Εκπαιδευτική ημερίδα παρουσίασης εφαρμογής καλών πρακτικών στο πλαίσιο των Προγραμμάτων και θεματικών Δικτύων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου στον χώρο του Μουσείου Τσαλαπάτα από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διά της υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων Σοφίας Κανταράκη σε συνεργασία με τον υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αντώνη Αντωνίου, τη συντονίστρια Αειφορίας του ΠΕ.ΚΕ.Σ. Θεσσαλίας κ. Ξυνοπούλου και την υπεύθυνη του ΚΠΕ Μακρινίτσας Ματούλα Μακέλη.

Στόχος ήταν η ανάδειξη καλών πρακτικών υποστήριξης προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων συναφούς θεματολογίας και αξιοποίησης των παραδοτέων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με απώτερο σκοπό την αλληλεπίδραση μεταξύ σχολικών μονάδων κι εκπαιδευτικών και τη διάχυση της αποκτώμενης εμπειρίας και γνώσης.
Η υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Μαγνησίας Σοφία Κανταράκη, ως ιθύνων νους της διοργάνωσης, δήλωσε ότι τα περιβαλλοντικά προβλήματα στη σύγχρονη εποχή έχουν αποκτήσει σε παγκόσμιο επίπεδο οικονομικές και κοινωνικές διαστάσεις. Η επένδυση, λοιπόν, στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης μέσω των προγραμμάτων στους μαθητές, καθίσταται υψίστης σημασίας. Το όφελος στο σχολείο από μια τέτοια επένδυση θα είναι η διαμόρφωση μόνιμης οικολογικής συμπεριφοράς με έμπρακτη και καθημερινή πλέον εφαρμογή των γνώσεων, των δεξιοτήτων, των αξιών και της στάσης απέναντι στο περιβάλλον.

Συμμετείχαν:
-«Το περιβάλλον μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Π.Ι.Ο.Π.», Κωνσταντίνα Δαμιανάκου, τοπική διαχειρίστρια Μουσείου Πλινθοκεραμοποιίας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα.
-«Σχολείο και μουσείο: Διευρύνοντας τις συνεργασίες και τις εμπειρίες των μαθητών» Χαρά Kανάρη, Θεοδοσία Ράπτου, μουσειοπαιδαγωγοί.
-«Τεχνολογίες ελέγχου με τουβλάκια, λούπες και αισθητήρες με καλές πρακτικές στην εκπαίδευση» Γιώργος Πρώιας, TALOS, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
-«Δημιουργικά μονοπάτια» Αλεξάνδρα Μούρτζη, ΓΕΛ Αγριάς.
-Mια σύγχρονη προσέγγιση στην περιβαλλοντική εκπαίδευση» Ευαγγελία Ανδρεάδου, 3ο Δημοτικό Σχολείο Αισωνίας-Σέσκλου.
-«Ο άνθρωπος και το αλάτι» Ευθύμιος Γεωργούσης, Σπύρος Μόσιος, 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας.
-«Καθαρίζουμε το πάρκο της γειτονιάς μας» Σοφία Τσιγάρα, 6ο Νηπιαγωγείο Βόλου.
-«Βότανα: ιδιότητες και η πάσης φύσεως χρησιμότητά τους» Αγγελική Αδρακτά, ΕΠΑΛ. Βελεστίνου.
-«Ηealthy bodies, healthy minds» Γαρυφαλλιά-Μαρία Φραγκογεώργη, 29ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου.
-«Αειφόρο σχολείο: Μια καλή πρακτική» Νίκη Χατζηκυριάκου, 9ο Γυμνάσιο Βόλου.
-«Βουτιά στη μαγεία: Γνωρίζω την αυτόνομη κατάδυση, μαθαίνω τον βυθό, προστατεύω το περιβάλλον» Βάιος Λιαπόπουλος, ΕΠΑΛ Βελεστίνου.
-«Αειφόρος ανάπτυξη «from SCRATCH»» Κωνσταντίνος Χαρατσής, 23ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το