Τοπικά

«Καίει» τους αρτοποιούς της Μαγνησίας το κόστος πρώτων υλών 

Μετά τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες οι αρτοποιοί είναι πλέον αντιμέτωποι και με τις αυξήσεις στα μεταφορικά των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε ακόμη πιο δύσκολη θέση, όταν μάλιστα έχουν να αντιμετωπίσουν μείωση της επισκεψιμότητας στα αρτοποιεία κατά 50%, αλλά και μεγάλη πτώση του τζίρου που ξεπερνά το 60%.
«Προσπαθούμε με νύχια και με δόντια για να μην μετακυλήσουμε το κόστος από τις σημαντικές αυξήσεις στις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά στα προϊόντα μας και τους καταναλωτές» τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Βόλου κ. Κώστας Τσουράπας.

Ο ίδιος μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού» περιέγραψε την υπάρχουσα κατάσταση λέγοντας πως «τα πράγματα είναι δύσκολα για τα αρτοποιεία. Να αναφέρουμε μόνο πως το τελευταίο επτάμηνο του 2020 έκλεισαν στον Δήμο Βόλου οκτώ αρτοποιεία, όσα δηλαδή είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία. Πλέον σε όλο τον νομό τα αρτοποιεία αριθμούν 192».
Και πρόσθεσε πως «εδώ και λίγους μήνες οι αρτοποιοί είναι αντιμέτωποι με μεγάλες αυξήσεις στις πρώτες ύλες που φτάνουν ακόμη και το 15%. Για παράδειγμα, τώρα ενόψει των πασχαλινών τσουρεκιών πρέπει να προμηθευτούμε το μαχλέπι και άλλα μυρωδικά και το κόστος τους από τα 28 -30 ευρώ τα κιλό έφτασε στα 45 ευρώ. Επίσης, έχουν αυξηθεί κατά 15% οι τιμές στο λάδι, τη μαργαρίνη, το βούτυρο λόγω της αύξησης των μεταφορικών τον τελευταίο μήνα».

Εκτός, όμως από τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες οι αρτοποιοί έχουν να αντιμετωπίσουν και τις αυξήσεις στα μεταφορικά.
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος των αρτοποιών Μαγνησίας «το κόστος για τα μεταφορικά των πρώτων υλών έχει εκτιναχτεί, όπως για παράδειγμα τα κοντέινερ που μεταφέρουν σουσάμι από την Ινδία».
Και συμπλήρωσε πως «οι αρτοποιοί έχουν απορροφήσει τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά και κάνουν μεγάλο αγώνα για να μην μεταφερθούν στους καταναλωτές. Οι τιμές στα ψωμιά παραμένουν σταθερές από το 2009 και δεν ξέρουμε, πόσο θα αντέξουμε ακόμη χωρίς να τις αυξήσουμε. Επίσης, ακόμη και το κόστος με τις σακούλες έχει αυξηθεί».
Ερωτηθείς κατά πόσο έχει επηρεαστεί ο τζίρος των αρτοποιείων, απάντησε πως «είναι μειωμένος κατά 60%. Και αυτό, γιατί η εστίαση είναι κλειστή, όπως και τα ξενοδοχεία δεν λειτουργούν. Παράλληλα διαπιστώνουμε και μια μείωση στην επισκεψιμότητα που αγγίζει το 50%. Δηλαδή μέχρι πριν την πανδημία οι καταναλωτές επισκέπτονταν τα αρτοποιεία πέντε και έξι φορές την εβδομάδα, ενώ τώρα τα επισκέπτονται δύο ή τρεις φορές. Και μπορεί να αγοράζουν τις ίδιες ποσότητες σε ψωμιά στο σύνολο της εβδομάδας, αλλά οι αρτοποιοί δεν γνωρίζουν πότε θα έρθουν να ψωνίσουν, άρα δεν μπορούν να κάνουν και εύκολο προγραμματισμό».
Ο κ. Τσουράπας υπογράμμισε πως «παρά τις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουν οι φούρνοι της γειτονιάς, εξασφαλίζουν για τους καταναλωτές φρέσκο μυρωδάτο ψωμί, από φρέσκια ζύμη, με αγάπη και μεράκι φτιαγμένο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το