Τοπικά

Καφετέριες και καταστήματα εστίασης 2 στις 10 επιχειρήσεις που ανοίγουν στη Μαγνησία

Δομικά χαρακτηριστικά που διαμορφώθηκαν στα χρόνια της κρίσης κυριαρχούν στο επιχειρείν της Μαγνησίας, όπου τον τόνο τον δίνουν οι καφετέριες, τα ταχυφαγεία και οι επιχειρήσεις εστίασης που ανοίγουν, αλλά η εμπειρία δείχνει να μην έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα στην οικονομική τους επιβίωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, για το πρώτο ενδεκάμηνο του 2019 από τις 488 επιχειρήσεις που εγγράφηκαν στον κλάδο των υπηρεσιών, οι 188 προέρχονται από τους τομείς της εστίασης και του καφέ. Ουσιαστικά πρόκειται για το 40% των επιχειρήσεων που έκαναν εγγραφή. Αν δούμε μάλιστα το γενικό σύνολο, τότε θα διαπιστώσουμε πως από τις 900 επιχειρήσεις που άνοιξαν στους πρώτους έντεκα μήνες του 2019, το 20% αφορά στην παροχή υπηρεσίας στον καφέ και στην εστίαση, ενώ το υπόλοιπο 80% απλώνεται σε άλλους κλάδους των υπηρεσιών, της μεταποίησης, του εμπορίου και του τουρισμού.
«Οι τομείς του καφέ και της εστίασης συνεχίζουν να κυριαρχούν ως μορφές δραστηριοποίησης για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και το 2019» τόνισε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης και πρόσθεσε πως «αυτό που ξεκίνησε στις αρχές της κρίσης, δηλαδή να ανοίγουν κυρίως καταστήματα για τον καφέ και το φαγητό, συνεχίζεται ακόμη και τώρα».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Επιμελητηρίου, στο πρώτο ενδεκάμηνο του 2019 άνοιξαν 188 καταστήματα και επιχειρήσεις από τον χώρο του καφέ και της εστίασης και έκλεισαν 142.
Πιο αναλυτικά ανάμεσα στις επιχειρήσεις καφέ και φαγητού άνοιξαν μεταξύ άλλων δώδεκα επιχειρήσεις για παροχή γευμάτων με πλήρη εξυπηρέτηση εστιατορίου, 24 με παροχή γευμάτων από εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, ψησταριά, εννιά για παροχή γευμάτων από ψητοπωλείο-σουβλατζίδικο, δώδεκα για παροχή γευμάτων και ποτών από ουζερί, μεζεδοπωλείο, τσιπουράδικο, πέντε για παροχή γευμάτων και ποτών από σνακ μπαρ με παροχή σερβιρίσματος, πέντε για παροχή γευμάτων σε εστιατόρια αυτοεξυπηρέτησης (φαστ φουντ), 18 για υπηρεσίες που παρέχονται από αναψυκτήριο, 18 για υπηρεσίες που παρέχονται από καφέ μπαρ, 27 για υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια, 4 για υπηρεσίες από καφετέριες με διάθεση πρόσβασης στο διαδίκτυο, 9 για υπηρεσίες που παρέχονται από παραδοσιακό καφενείο.

Ο κ. Μπασδάνης τόνισε πως «ο λόγος που πολλοί επιλέγουν να ανοίξουν ένα καφέ ή κατάστημα με διάθεση φαγητού είναι το μικρό συνήθως κόστος, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 10.000-20.000 ευρώ. Το αρχικό κεφάλαιο που απαιτείται δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό, ενώ υπάρχουν και επιδοτούμενα προγράμματα που βοηθούν. Επίσης κάποια χρήματα επενδύονται από την αποζημίωση που έλαβε κάποιος από την προηγούμενη εργασία του ή από το εφάπαξ του γονέα που συνταξιοδοτήθηκε. Όμως λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού που υπάρχει πλέον στον χώρο του καφέ, τα καταστήματα που ανοίγουν δεν έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα και συνήθως μετά από δύο χρόνια αρκετά από αυτά που ανοίγουν κλείνουν. Επίσης μπορεί να μην απαιτούν μεγάλο αρχικό κεφάλαιο, με το που θα ανοίξουν όμως τα έξοδα τρέχουν, όπως ΟΑΕΕ, μισθός υπαλλήλου, λειτουργικά, με συνέπεια τα πράγματα να δυσκολεύουν. Ο χρόνος βιωσιμότητας για τα καταστήματα με διάθεση φαγητού είναι μεγαλύτερος».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το