Ελλάδα

Joker: Οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. και η ΕΔΕ της Μενδώνη προκαλούν πολιτική θύελλα

Την ώρα που παγκοσμίως επικρατεί πανζουρλισμός για την ταινία «Joker», στην Ελλάδα επικρατεί πανικός με το θέμα να παίρνει και πολιτική διάσταση. Όλα ξεκίνησαν όταν δύο υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού ενημέρωσαν τον εισαγγελέα πως τo κινηματογραφικό έργο παρακολουθούν ανήλικοι. Έτσι κινητοποιήθηκε η ΕΛ.ΑΣ., που διεξήγε έρευνες σε κινηματογράφους.

Αμέσως η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, που ανακοίνωσε ότι αρχίζει ΕΔΕ, με ανακοίνωσή της ξεκαθάρισε ότι οι δύο κυρίες-υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού ενημέρωσαν τον εισαγγελέα αυτοβούλως. «Καταδικαζουμε απερίφραστα τον χειρισμό της υπόθεσης. Με ενοχλεί η εικόνα να δημιουργούνται προβλήματα από δυνάμεις ασφαλείας σε παιδιά και τις οικογένειές τους» τόνισε η κυρία Μενδώνη, συμπληρώνοντας πως ενημερώθηκε για την υπόθεση αργά το βράδυ της Κυριακής και αμέσως επικοινώνησε με τον διευθυντή και τον γενικό γραμματέα σύγχρονου Πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ, οι οποίοι της απάντησαν ότι δεν γνώριζαν το παραμικρό».

Από την πλευρά του, πάντως, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, πήρε θέση για το θέμα που έχει προκύψει με την προβολή της ταινίας «Joker» στις κινηματογραφικές αίθουσες και την καταλληλότητα θέασής της από ανήλικους, ενημερώνοντας υπουργείο Πολιτισμού και Αστυνομία ότι θα πάει να δει την ταινία με τον 15χρονο γιο του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης, με το συγκεκριμένο «τιτίβισμά» του, διαφωνεί για τον τρόπο με τον οποίο παιδιά οδηγήθηκαν εκτός αίθουσας από αστυνομικούς που κλήθηκαν -έπειτα από εισαγγελική εντολή- να επέμβουν.

Μάλιστα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη άσκησε κριτική και στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος τοποθετήθηκε για το θέμα. Συγκεκριμένα, ο κ. Τσίπρας σχολίασε την εισβολή των αστυνομικών σε κινηματογράφο, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι παρακολούθησε την ταινία.

«Βγαίνοντας από τον κινηματογράφο, είχα την αίσθηση ότι μετά από πολύ καιρό το Hollywood φτιάχνει, ίσως άθελά του, μια δυνατή ταινία με έντονο κοινωνικό αλλά και ευρύτερα πολιτικό περιεχόμενο. Χωρίς, όμως, ταυτόχρονα να το κραυγάζει, χωρίς να σε παίρνει από το χέρι για να σου υποδείξει το μήνυμα.

Πού να φανταστώ ότι μια εβδομάδα αργότερα η νέα “προοδευτική” κυβέρνηση της ΝΔ, με εντολή μάλιστα λειτουργών του υπουργείου Πολιτισμού, θα έβαζε την ΕΛ.ΑΣ. να αποκαταστήσει την τάξη; Και να μας επιστρέψει αισίως στη δεκαετία του ’60, ίσως και ακόμη πιο πίσω… Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κ. Χρυσοχοΐδης. Όχι, παίζουμε».

View this post on Instagram

Το περασμένο Σάββατο πήγα σινεμά, ευτυχώς στον κινηματογράφο Αθήναιον και όχι στο ΑΕΛΛΩ. Σε μια κατάμεστη αίθουσα, κυρίως από νέα παιδιά, παρακολούθησα την ταινία που σπάει ταμεία σε Ευρώπη και Αμερική, το "Τζόκερ". Στο τέλος της ταινίας αυθόρμητα η αίθουσα ξέσπασε σε χειροκροτήματα, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για κινηματογραφικό θέαμα. Πέραν της μοναδικής ερμηνείας του Χοακίν Φίνιξ, η ταινία καταπιάνεται με δυο πολύ καυτά κοινωνικά ζητήματα. Την ψυχική νόσο και το μπούλινγκ απέναντι στους ασθενείς και ταυτόχρονα τη συστημική ταξική αδικία. Την αδικία που γεννά το ταξικό μίσος και κάποια στιγμή την εξέγερση των από κάτω, σε ένα καλοδουλεμένο κοινωνικό οικονομικό και μιντιακό σύστημα, που παρά τη συντονισμένη προσπάθειά του να παράξει κοινωνικό αυτοματισμό και συγκρούσεις μεταξύ των κοινωνικών ομάδων που ελέγχει, κάποια στιγμή χάνει τον έλεγχο. Βγαίνοντας από τον κινηματογράφο, είχα την αίσθηση ότι μετά από πολύ καιρό το Hollywood φτιάχνει, ίσως άθελά του, μια δυνατή ταινία με έντονο κοινωνικό αλλά και ευρύτερα πολιτικό περιεχόμενο. Χωρίς όμως ταυτόχρονα να το κραυγάζει, χωρίς να σε παίρνει από το χέρι για να σου υποδείξει το μήνυμα. Που να φανταστώ ότι μια εβδομάδα αργότερα η νέα «προοδευτική» κυβέρνηση της ΝΔ, με εντολή μάλιστα λειτουργών του Υπουργείου Πολιτισμού, θα έβαζε την ΕΛ.ΑΣ να αποκαταστήσει την τάξη; Και να μας επιστρέψει αισίως στη δεκαετία του '60, ίσως και ακόμη πιο πίσω… Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κος Χρυσοχοίδης. Όχι παίζουμε. ΥΓ: Η φωτογραφία προφανώς αποτελεί φωτομοντάζ των δημιουργών του διαδικτύου. Εμπνευσμένη θα έλεγα…#joker

A post shared by Alexis Tsipras, Αλέξης Τσίπρας (@alexistsipras) on

Με αφορμή τις αναφορές του Αλέξη Τσίπρα στο πρόσωπό του, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη καταλόγισε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ «φτηνό πολιτικό χειρισμό της υπόθεσης». Συγκεκριμένα, έγραψε, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή του: «Ο Αλέξης Τσίπρας επέλεξε, για άλλη μια φορά, να κάνει επίδειξη φτήνιας πολιτικής και ψεύτικης ευαισθησίας. Ξεσκεπάζεται η ψεύτικη η ευαισθησία από τα ίδια του τα τελευταία λόγια, μιας και μόνο ο δικός μου στιγματισμός τον ενδιαφέρει. Είναι φτηνό, ενδεικτικό της αισθητικής και πολιτικής του ρηχότητας να συνοδεύει την ανάρτηση με δική μου φωτογραφία μονταρισμένη ως διώκτη του Τζόκερ. Από ό,τι έχω ακούσει και διαβάσει τη δολοφονία χαρακτήρων, ανάμεσα σε άλλα, καταδικάζει την ταινία. Την είδε και πάλι δεν κατάλαβε ο Αλέξης Τσίπρας».

Η επέμβαση αστυνομικών στους κινηματογράφους
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ethnos.gr, η υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού περιέγραψε στις Αρχές τη διαδοχή των γεγονότων. Όπως υποστήριξε, όλα ξεκίνησαν όταν πολίτες κατήγγειλαν ότι ανήλικοι παρακολουθούν σε διάφορα σινεμά την ταινία Τζόκερ, της οποίας η προβολή απαγορεύεται σε παιδιά.

Στη συνέχεια, όπως υποστήριξε η υπάλληλος, το Τμήμα στο οποίο ανήκει ήρθε σε επικοινωνία με τον αρμόδιο εισαγγελέα, ο οποίος έδωσε το «πράσινο φως» για να γίνουν έλεγχοι. Μάλιστα, όλα έγιναν σε συνεννόηση με την προϊσταμένη της.

Έτσι, η ίδια αποφάσισε να πάει σε δύο κινηματογράφους, στο Μαρούσι και στα Πατήσια, και να κάνει ελέγχους. Αρχικά πήγε στο The Mall του Αμαρουσίου και διαπίστωσε ότι ανήλικοι αγοράζουν εισιτήρια για τον «Τζόκερ». Ειδοποίησε, λοιπόν, την Αστυνομία, αφού πρώτα ο εισαγγελέας είχε δώσει τη σχετική προφορική εντολή. Περιπολικό του τοπικού Τμήματος -και όχι πάνοπλοι άντρες όπως αναφέρθηκε- έφτασε στο σινεμά.Άνοιξαν τα φώτα της αίθουσας και προσήχθησαν στο Τοπικό Τμήμα επτά ασυνόδευτα ανήλικα, αλλά και ο υπεύθυνος του κινηματογράφου. Η Αστυνομία σχημάτισε δικογραφία για τους γονείς των ανηλίκων αλλά και για τον υπεύθυνο του σινεμά.

Πληροφορίες του ethnos.gr αναφέρουν ότι η υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού, η οποία ανήκει στην Επιτροπή Γνωμοδοτικών Επιτροπών για την καταλληλότητα των κινηματογραφικών έργων, μετέβη και η ίδια στο Τοπικό Τμήμα μαζί με τους προσαχθέντες, γεγονός που δείχνει ότι η διαδικασία ήταν οργανωμένη και κατόπιν συντονισμένων ενεργειών του τμήματός της και του εισαγγελέα.

Την επόμενη ημέρα υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού μετέβη σε σινεμά στα Πατήσια και κίνησε ξανά την ίδια διαδικασία. Στα Πατήσια βρέθηκαν οκτώ ασυνόδευτα ανήλικα και ακόμα τέσσερα, τα οποία παρακολουθούσαν την ταινία με τους γονείς τους. Και σε αυτή την περίπτωση αστυνομικοί του τοπικού Τμήματος έφτασαν στην αίθουσα, μόνο που αυτήν τη φορά δεν έγιναν προσαγωγές, αλλά απλή καταγραφή.

Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει μια εμφανής διαφοροποίηση σε σχέση με τη θέση του υπουργείου Πολιτισμού, που υποστηρίζει ότι το υπουργείο δεν γνώριζε για τις συγκεκριμένες ενέργειες στα σινεμά.

Ανταγωνιστική εταιρεία «κάρφωσε» τους ανήλικους
Μετά την τροπή που πήραν τα γεγονότα και τον σάλο που ξέσπασε, ο γενικός διευθυντής Σύγχρονου Πολιτισμού του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μάριος Κωστάκης, προχώρησε σε μια αποκάλυψη-βόμβα. Συγκεκριμένα, ο ίδιος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο ΥΠΠΟΑ, ανέφερε: «Η καταγγελία για την παρουσία ανηλίκων σε αίθουσες όπου παιζόταν το “Joker” έγινε από άνθρωπο εταιρείας διανομής ταινιών απευθείας στην υπάλληλο της γνωμοδοτικης επιτροπής που ειδοποίησε την Αστυνομία».

Πηγή: Έθνος

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το