Τοπικά

Ιστορία του Βόλου από τον φωτογραφικό φακό μαθητών του 13ου Δημοτικού Βόλου

Κρατώντας στα χέρια τους μια φωτογραφική μηχανή οι μαθητές του 13ου Δημοτικού Βόλου κινήθηκαν μέσα στην πόλη και φωτογράφιζαν δημόσια κτίρια, δρόμους, παραδοσιακά σπίτια, ενώ στη συνέχεια αντλώντας πληροφορίες από τα βιβλία και το διαδίκτυο μελέτησαν την πλούσια ιστορία τους.
Το ενδιαφέρον αυτό πρόγραμμα με τίτλο «φωτο-ιστορίες» υλοποιήθηκε φέτος στο 13ο Δημοτικό Βόλου με τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης (Τμήμα 3) και υπεύθυνες την δασκάλα της Τάξης κ. Ευαγγελία Τσαλαβρέτα και τη διευθύντρια του σχολείου κ. Σοφία Παπασταύρου.

 
Στο πλαίσιο του διδακτικού ωραρίου οι μαθητές μετέβησαν σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως στο Δημαρχείο, στο Αρχαιολογικό Μουσείο, αλλά και σε περιοχές γύρω από το πολεοδομικό συγκρότημα μελετώντας την τοπική ιστορία με εργαλείο τον φωτογραφικό φακό.
«Η φωτογραφία, η τέχνη θα λέγαμε ευρύτερα, έγινε το εργαλείο για την μάθηση και την εκπαίδευση των μαθητών μας» ανέφερε η κ. Τσαλαβρέτα και πρόσθεσε πως «προσεγγίσαμε την ιστορία της πόλης και περιοχών, όπως Ανακασιά, Διμήνι, Πορταριά, μέσα από τη φωτογραφία, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές αξιολόγησαν και διασταύρωσαν τις πληροφορίες. Τα παιδιά ανακάλυψαν πως το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον έχει να δώσει πολλά στοιχεία. Οι μαθητές μελέτησαν ακόμη και τα φυτά, τα γλυπτά, φωτογράφισαν ακόμη και σύνθημα στον δρόμο. Γενικά τα παιδιά δημιούργησαν την ιστορική γραμμή του τόπου τους. Μάλιστα θα δημιουργήσουμε και ένα άλμπουμ με φωτογραφίες και μικρά κειμενάκια, που θα μοιραστεί και στους τοπικούς φορείς».

 
Από την πλευρά της η διευθύντρια κ. Παπασταύρου επισήμανε πως τα παιδιά έμαθαν να βρίσκουν πληροφορίες, να τις επεξεργάζονται και να γνωρίζουν την ιστορία της πόλης μέσα από τη φωτογραφία με την οποία ήρθαν όλο και πιο κοντά».
Τα παιδιά έμειναν ιδιαίτερα ενθουσιασμένα με το πρόγραμμα. Ο Αντώνης Ψιλοβίκος ανέφερε πως «μέσα από τα φωτογραφίες ψάχναμε για την ιστορία του κτιρίου, του δρόμου, του γλυπτού, μαθαίνοντας έτσι περισσότερο την πόλη μας».
Η Άννα-Μαρία Σιφνιώτη επισήμανε ότι «τόσο καιρό προσπερνούσαμε κτίρια μέσα στην πόλη χωρίς να γνωρίζουμε την πλούσια ιστορία τους. Μέσα από το πρόγραμμα όμως μάθαμε, πόσο σημαντικά είναι».
Από την πλευρά της η Μαρία Σπίνουλα είπε ότι πριν το πρόγραμμα δεν είχε ασχοληθεί ιδιαίτερα με τη φωτογραφία. Πλέον όμως χρησιμοποιεί περισσότερο τον φωτογραφικό φακό και δίνει μεγαλύτερη σημασία σε κτίρια και δρόμους.
Ο Θοδωρής Δελημήτης ανέφερε πως «συνεργαστήκαμε όλοι οι μαθητές για να βγάλουμε τις φωτογραφίες, να βρούμε το υλικό με τις πληροφορίες».
Η Μαρία Σβερώνη τόνισε πως «μέσα από το πρόγραμμα μάθαμε πληροφορίες για πράγματα που δεν γνωρίζαμε. Πιο μεγάλη εντύπωση μου έκανε το αρχαιολογικό μουσείο και το Δημαρχείο».

 
Τα ονόματα των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, είναι τα εξής: Βαρακλιώτης Ευάγγελος, Βούλγαρη Παρασκευή, Γιάκας Βασίλειος Άγγελος, Γιαουπλλάρι Θεόδωρος, Γρηγορίου Κωνσταντίνα-Δέσποινα, Δελημήτη Αικατερίνα, Δελημήτης Θεόδωρος, Ζαρώνης Ιωάννης, Ζησοπούλου Χριστίνα – Ραφαέλα, Καραγιάννη Αποστολία, Κουκουβίνος Ιωάννης, Κριτσάκη Αντριάνα, Λιάκος Ιωάννης, Μαμπλέκος Σπυρίδων, Μποζίκης Παντελής, Παπαδοπούλου Άννα – Μαρία, Σβερώνη Μαρία, Σιφνιώτη Άννα Μαρία, Σπίνουλα Μαρία – Ειρήνη, Σπίνουλας Σωτήριος – Χρυσοβαλάντης, Τερζίδης Τηλέμαχος-Πολυχρόνης, Ψιλοβίκος Αντώνιος.
Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το