Η Κομισιόν, με την ενημερωτική έκδοση «Τα δικαιώματά σας όταν κάνετε πληρωμές στην Ευρώπη» που κοινοποίησε στα μέλη του το ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος, ενημερώνει για όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές.
Αναλυτικά:
Με τους κανόνες της ΕΕ οι ηλεκτρονικές σας πληρωμές γίνονται φθηνότερες, ευκολότερες και ασφαλέστερες. Ας δούμε πώς ακριβώς:
Τα δικαιώματα αυτά υπάρχουν χάρη στην αναθεωρημένη οδηγία της ΕΕ για τις υπηρεσίες πληρωμών (ΟΥΠ2), στην οδηγία για τους λογαριασμούς πληρωμών και σε άλλες νομοθετικές πράξεις της ΕΕ, που έχουν ως στόχο να απολαμβάνετε ασφαλέστερες και πιο εξυπηρετικές πληρωμές.
Ηλεκτρονικές πληρωμές για όλους
Κάθε καταναλωτής που διαμένει νόμιμα στην ΕΕ δικαιούται τουλάχιστον έναν βασικό λογαριασμό πληρωμών δωρεάν ή έναντι εύλογου τέλους (δηλαδή λογαριασμό που συνοδεύεται από χρεωστική κάρτα, καλύπτει τις αναλήψεις μετρητών, την τοποθέτηση χρηματικών ποσών και την εκτέλεση και λήψη πληρωμών).
Πληρωμές σε ευρώ -Ιδιο κόστος με τις εγχώριες πληρωμές
Μεγαλύτερη ασφάλεια, περισσότερη προστασία
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 οι ηλεκτρονικές σας πληρωμές είναι ασφαλέστερες χάρη στην αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη. Αυτό θα γίνεται με συνδυασμό διαφόρων στοιχείων εξακρίβωσης της ταυτότητας, π.χ. το PIN και τα δακτυλικά σας αποτυπώματα. Για περισσότερες πληροφορίες θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών σας.
Η ευθύνη σας σε περίπτωση μη εγκεκριμένης πληρωμής —για παράδειγμα σε περίπτωση κλοπής της πιστωτικής σας κάρτας— περιορίζεται σε ανώτατο ποσό 50 ευρώ (εξαιρούνται οι περιπτώσεις βαριάς αμέλειας). Δεν θα φέρετε ευθύνη για οποιαδήποτε μη εγκεκριμένη πληρωμή που γίνεται αφού έχετε ενημερώσει την τράπεζά σας ή για ηλεκτρονική πληρωμή μέσω διαδικτύου εάν ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών σας ή η τράπεζά σας δεν προβλέπει αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη.
Σε περίπτωση που το ποσό της τελικής πληρωμής με κάρτα δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων (π.χ. ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή έξοδα διαμονής σε ξενοδοχείο), ο έμπορος μπορεί μόνο με τη συγκατάθεσή σας να δεσμεύει ένα συμφωνημένο ποσό στην κάρτα σας.
Με την «άμεση χρέωση» (π.χ. όταν έχετε εξουσιοδοτήσει μια εταιρεία να εισπράττει πληρωμές από τον λογαριασμό σας) έχετε στη διάθεσή σας 8 εβδομάδες για να διεκδικήσετε οποιοδήποτε ποσό χρεώθηκε χωρίς να δικαιολογείται. Το ποσό πρέπει να σας επιστραφεί εντός 10 εργάσιμων ημερών.
Δίκαιη τιμολόγηση
Νέες υπηρεσίες
Χάρη στην πρόσφατη τεχνολογία, έχετε πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε τις νέες, καινοτόμες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες που προσφέρονται από αδειοδοτημένες τράπεζες και άλλους ρυθμιζόμενους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών πέραν της δικής σας τράπεζας. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μπορείτε να παρακολουθείτε τα οικονομικά σας ή να πραγματοποιείτε αγορές μέσω διαδικτύου χωρίς πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Όπως και οι τράπεζες, αυτοί οι νέοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών πρέπει να έχουν λάβει άδεια, να εποπτεύονται και να χειρίζονται τα δεδομένα σας με ασφάλεια.
Οι κανόνες της ΕΕ διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των ηλεκτρονικών σας πληρωμών. Αν όμως υπάρχει πρόβλημα, η τράπεζά σας ή άλλοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών υποχρεούνται να απαντούν στις καταγγελίες εντός 15 εργάσιμων ημερών. Αν ωστόσο δεν μείνετε ικανοποιημένοι, μπορείτε να υποβάλετε την υπόθεσή σας στην αρμόδια εθνική αρχή.
Πηγή: Έθνος
Η πρόεδρος της Ουγγαρίας Καταλίν Νόβακ ανακοίνωσε σήμερα την παραίτησή της μετά τις αυξανόμενες πιέσεις…
Αποκαλυπτικά είναι τα βρετανικά δημοσιεύματα σε Daily Mail, The Sun και Daily Star αναφορικά με…
Με την παραβατικότητα των ανηλίκων και τις αλλαγές στο ποινικό δίκαιο στο επίκεντρο Σε βαρύ…
Με απόφαση του Διευθυντή Αστυνομίας Αθηνών, απαγορεύθηκε η πραγματοποίηση δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης την Κυριακή στις…
Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ταυτοποιήθηκε ανήλικος, ηλικίας 17 ετών, για παράνομη πρόσβαση σε…
Στις φυλακές οδηγείται το πρώην ηγετικό στέλεχος της «Συνομωσίας Πυρήνων της φωτιάς». Το Αυτόφωρο Μονομελές…