Τοπικά

Ηλεκτρολόγοι και στη ναυτιλία – Σημαντική ημερίδα χθες στο Πανεπιστήμιο από το ακαδημαϊκό Τμήμα

Η ψηφιοποίηση της ελληνικής ναυτιλίας που κατέχει τον μεγαλύτερο στόλο σε παγκόσμιο επίπεδο, απασχολώντας 56.000 εργαζόμενους στα 5.000 πλοία και τις 600 ναυτιλιακές επιχειρήσεις, αποτελεί ένα νέο σημαντικό πεδίο, που μπορούν να δραστηριοποιηθούν οι απόφοιτοι του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπως τονίστηκε σε χθεσινή ημερίδα στο αμφιθέατρο «Κορδάτος».

Η εκδήλωση είχε τίτλο «Ο δρόμος της ναυτιλίας» και παρευρέθηκαν εκπρόσωποι επιχειρήσεων από τον χώρο της ναυτιλίας, αλλά και άλλοι φορείς, που δραστηριοποιούνται στον ίδιο χώρο.
Διοργανωτές ήταν οι φοιτητές του Τμήματος, με επικεφαλής τους Ιωάννη Χάνδακα και Σωτήρη Μπέσιο, που θέλησαν να ενημερώσουν τους νέους, αλλά και άλλους για τις εργασιακές προοπτικές που προσφέρει η ναυτιλία.
Ο φοιτητής Σωτήρης Μπέσιος ανέφερε πως «η ναυτιλία αποτελεί ένα νέο πεδίο για την εργασιακή απορρόφηση των αποφοίτων του Τμήματος Ηλεκτρολόγων. Η ναυτιλία έχει τεράστια πεδία ανάπτυξης και προοπτικής και δημιουργούνται σημαντικές ευκαιρίες». Μάλιστα στην εκδήλωση μίλησαν και δύο απόφοιτοι του Τμήματος, που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ναυτιλίας.

Σύνθετα εργοστάσια
Ο πρόεδρος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κ. Λευτέρης Τσουκαλάς τόνισε πως «τα πλοία είναι σύνθετα εργοστάσια, που ενσωματώνουν μεγάλο τεχνολογικό περιεχόμενο πλέον, είναι on line, ενώ ένα μεγάλο κύμα ώθησης για τη ναυτιλία είναι η ψηφιοποίηση εργασιών, για την καλύτερη απόδοση και ασφάλεια. Ο ρόλος των αποφοίτων του τμήματός μας είναι να παράξουν νέες τεχνολογίες και να τις δοκιμάσουν στα πλοία. Μπορούν να ηγηθούν αυτής της ανάγκης, για καινοτομία από τη ναυπήγηση μέχρι και τη λειτουργία των πλοίων. Δημιουργείται συνεπώς ένας νέος ρόλος των ηλεκτρολόγων μηχανικών στον μεγάλο χώρο της ναυτιλίας. Άλλωστε η ναυτοσύνη είναι το μέλλον της χώρας μας. Η ελληνική ναυτιλία κυριαρχεί, είναι ο μεγαλύτερος στόλος και τα 5.000 πλοία της οργώνουν τις θαλάσσιες οδούς και ωκεανούς. Όσο μεγαλώνει η παγκοσμιοποίηση, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη για διακίνηση προϊόντων μέσω των θαλασσών.

Η ψηφιοποίηση της ναυτιλίας
Η υπεύθυνη βιωσιμότητας της εταιρείας PWC κ. Έλενα Αθουσσάκη αναφέρθηκε στις τάσεις και προκλήσεις που δημιουργούνται για την ναυτιλία, στο πλαίσιο του επερχόμενου μετασχηματισμού.
Συγκεκριμένα ανέφερε πως «η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο χώρο της ναυτιλίας διεθνώς, που σημαίνει ότι οι εργασιακές προοπτικές είναι θετικές. Οι νέοι μας θα πρέπει να προετοιμάζονται για έναν καινούριο μετασχηματισμό της ναυτιλίας, η οποία ψηφιοποιείται και ανοίγεται ακόμη περισσότερο. Γι’ αυτό και πρέπει να κατέχουν τις απαιτούμενες γνώσεις σε νέες τεχνολογίες, για να υποστηρίξουν τους πλοιοκτήτες. Δημιουργείται συνεπώς μια νέα τάση για επιστημονικό δυναμικό στον χώρο της ψηφιοποίησης της τεχνολογίας. Στο μέλλον θα υπάρχουν αυτόνομα, αυτόματα ή ημιαυτόματα πλοία. Βέβαια η ναυτιλία θα προσπαθήσει να κρατήσει τον παράγοντα άνθρωπο, γιατί χρειάζεται ναυτικούς, μηχανικούς και ένα πολύ καλό συνδυασμό ανθρώπων στη στεριά, που θα βλέπουν τις νέες εξελίξεις και ανθρώπων στη θάλασσα, που θα ακούν τους ανθρώπους στη στεριά και θα εκτελούν αποφάσεις, ώστε τα πλοία να είναι ασφαλή, αξιόπιστα και όσο το δυνατόν περισσότερο βέλτιστα».
Παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα στοιχεία για την ελληνική ναυτιλία σήμερα, τόνισε πως «στην ελληνική ναυτιλία εργάζονται 26.000 ναυτικοί, μηχανικοί και άλλες κατηγορίες εργαζομένων πάνω στα πλοία και 30.000 εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις στη στεριά. Οι ναυτιλιακές εταιρείες ανέρχονται στις 600 και τα πλοία αγγίζουν τα 5.000. Η αξία της ελληνικής ναυτιλίας ανέρχεται τα 105 δισεκατομμύρια δολάρια. Επίσης το συνάλλαγμα που έφερε η ελληνική ναυτιλία το 2017 στη χώρα μας, ήταν 9,14 δισεκατομμύρια ευρώ».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το