Τοπικά

Ηλεκτροκίνηση με ταχύτητες περασμένου αιώνα… στη γραμμή Βόλου- Λάρισας “Θ”

ilektrokinisi

Δεν αυξάνεται η ταχύτητα των αμαξοστοιχιών στη σιδηροδρομική γραμμή Βόλου-Λάρισας, με την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της επιδομής. Αυτό επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, γνώστες του θέματος, που χαρακτηρίζουν «αναχρονιστική» και την πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ, να κατασκευαστεί νέα γραμμή πάνω στην υφιστάμενη μετρική, για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, οι εργασίες της οποίας αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη Α.Σ.ΠΡΟ. (Αγώνας Συνεργασία Προοπτική), «η πρόταση για κατασκευή γραμμής στα ίδια ακριβώς όρια της υπάρχουσας παλαιάς μετρικής είναι αναχρονιστική, επιπόλαια και καταδικαστική για ένα σύγχρονο δίκτυο. Είναι αδιανόητο στην εποχή μας, που τα τρένα αναπτύσσουν ταχύτητες εκατοντάδων χιλιομέτρων, εμείς να κατασκευάσουμε μία γραμμή, που τμήματά της θα έχουν ανωτάτη ταχύτητα 40 χλμ./ώρα και μάλιστα σε εδάφη χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες. Αν τελικά υιοθετηθεί αυτή η πρόταση, τότε εκτός της μεγάλης καθυστέρησης υπάρχει κίνδυνος μη ολοκλήρωσης του έργου και να έχουμε μία νέα περίπτωση σαν του περιφερειακού, στο σιδηρόδρομο. Θα σταματήσει ένα έργο, που έχει περάσει από μύρια κύματα και συνεχείς αναβολές και που τώρα βρίσκεται στη φάση της υλοποίησης, για να σχεδιαστεί ένα τμήμα του ξανά από την αρχή, με μεγάλη προχειρότητα. Πολύ φοβούμαστε ότι η ολοκλήρωση του έργου οδηγείται στις καλένδες».

Όπως τονίζει η συνδικαλιστική παράταξη «ήδη το υπό κατασκευή έργο δεν αποτελεί την πρέπουσα, σύγχρονη και ιδανική λύση για πραγματική αναβάθμιση του σιδηροδρόμου της περιοχής μας. Η ευκαιρία για δημιουργία διπλής γραμμής και με υποδομή για ανάπτυξη μεγαλυτέρων ταχυτήτων απ’ ό,τι μέχρι σήμερα, δυστυχώς χάθηκε, αλλά επ’ ουδενί πρέπει να προκριθεί λύση, που θα υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη σιδηροδρομική μας σύνδεση».

Μέχρι 120 χλμ. ταχύτητα

Η πρώτη φάση του έργου «αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου», που είναι η «αναβάθμιση επιδομής και σταθμών» προχωρεί προς το τέλος της. Αναμένεται η έναρξη της δεύτερης φάσης, που είναι το έργο της ηλεκτροκίνησης, το οποίο έχει ήδη καθυστερήσει σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Όπως επισημαίνει η Α.Σ.ΠΡΟ., «παρά τις σημαντικές εργασίες που έχουν γίνει, ουσιαστικά δεν έχουμε αναβάθμιση της γραμμής, αφού η υποδομή παρέμεινε ίδια και το ανώτατο όριο ταχύτητας εξακολουθεί να είναι, όπως και πριν, στα 120 χλμ./ώρα. Πριν την έναρξη του έργου είχαμε μία γραμμή εγκαταλελειμμένη, αφού δεν γινόταν η επιβεβλημένη συντήρησή της λόγω έλλειψης προσωπικού και πόρων. Το ανώτατο όριο ταχύτητος είχε κατέβει στα 80 χλμ./ώρα, λόγω κατάστασης της γραμμής, ενώ στο τμήμα μεταξύ Βόλου – Λατομείου στα 50χλμ./ώρα, ταχύτητα που εξακολουθεί να ισχύει μέχρι σήμερα, αφού το έργο δεν έχει τελειώσει ακόμα.

Ενώ το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται η έναρξη της επόμενης φάσης, που είναι η ηλεκτροκίνηση, μαθαίνουμε ότι από την κυβέρνηση και την ΕΡΓΟΣΕ εξετάζεται η κατάργηση της κανονικής γραμμής μέσω Μελισσιατίκων και από το Νέο Δέλτα μέχρι Λατομείο η κυκλοφορία θα γίνεται στα ίχνη της παλαιάς μετρικής γραμμής, μετά τη μετατροπή της σε κανονικού εύρους, στην ίδια ακριβώς χάραξη, με περιορισμό της ταχύτητος μέχρι και 40 χλμ./ώρα, λόγω των καμπυλών της γραμμής και της μορφολογίας του εδάφους. Είναι ένα θέμα, που έχει απασχολήσει τον ΟΣΕ, τις εκάστοτε κυβερνήσεις, την τοπική κοινωνία και τους φορείς για αρκετά χρόνια. Στο παρελθόν είχαν γίνει και σχετικές μελέτες, με τμήματα όμως καινούργιας χάραξης, κατασκευή γεφυρών και σήραγγας για αποφυγή των μεγάλων κλήσεων και των καμπυλών. Η λύση αυτή δεν υλοποιήθηκε ποτέ και ένας από τους λόγους ήταν το μεγάλο κόστος κατασκευής νέας γραμμής».

Και καταλήγει η συνδικαλιστική παράταξη: «Η τραγική κατάσταση που επικρατεί, με τις συχνές καθυστερήσεις, τις καταργήσεις δρομολογίων, την έλλειψη τροχαίου υλικού, τις πολλές αφύλακτες διαβάσεις, με το αδιανόητο φαινόμενο να έχουμε περιορισμό ταχύτητας στα 6 χλμ./ώρα σε ανοιχτή γραμμή (ουσιαστικά δίνεται προτεραιότητα στα αγροτικά και στα τρακτέρ), πρέπει να αλλάξει σύντομα, για να είναι πλέον το τρένο στη θέση που του πρέπει, αποτελώντας την αξιόπιστη, άνετη, οικονομική, οικολογική και χαμηλού κόστους λύση μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η σιδηροδρομική υποβάθμιση που άρχισε τα τελευταία χρόνια με την κατάργηση των υπηρεσιών, τη δραματική μείωση του αριθμού των εργαζομένων, τη μείωση δρομολογίων, το κλείσιμο σταθμών, συνεχίζεται σήμερα με την πρόθεση αλλαγής της θέσης του ΟΣΕ για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή του Βελεστίνου και τη μεταφορά του στην περιοχή της Λάρισας. Ο ΟΣΕ, η κυβέρνηση και η Περιφέρεια πρέπει να λάβουν υπόψη τη γεωγραφική θέση της πόλης μας, να αναβαθμίσουν και να αναδείξουν το ρόλο, που μπορεί να διαδραματίσει η περιοχή μας, στις μεταφορές».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το