Τοπικά

Ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής στο Βόλο θέλουν να πάνε τα σκάφη τους στην Τουρκία “Θ”

Το Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων επιβάλλεται για όλα τα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων σκάφη αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και ναυταθλητικά σκάφη, ανεξάρτητα από τη σημαία τους
Το Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων επιβάλλεται για όλα τα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων σκάφη αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και ναυταθλητικά σκάφη, ανεξάρτητα από τη σημαία τους

Αν ένα πρωινό αντικρίσετε στην παραλία του Βόλου να έχουν εξαφανιστεί τα ιστιοπλοϊκά σκάφη, τότε θα συνειδητοποιήσετε τι θα έχει συμβεί, εφόσον ψηφιστεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, που επιβάλλει Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕΠΑΗ), που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στο νομοσχέδιο «Επιθεωρητές, ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου και άλλες διατάξεις».

Ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής του Βόλου δηλώνουν πως πλέον είναι έτοιμοι να μετεγκατασταθούν σε τουρκικά λιμάνια και μαρίνες, όπου υπάρχουν και υποδομές, καθώς, όπως επισημαίνουν, η επιβάρυνση θα είναι τέτοια, που δεν θα μπορούν να διατηρήσουν τα σκάφη τους.
Το νομοσχέδιο, επισημαίνουν γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα στο λιμάνι, αποτρέπει την έλευση σκαφών στην Ελλάδα και διώχνει και αυτά που επιλέγουν ακόμη τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού.
Η ισχύς του ΤΕΠΑΗ μεσούσης της τουριστικής περιόδου, θα προκαλέσει ακόμη περισσότερη ανασφάλεια και αβεβαιότητα σε Έλληνες και αλλοδαπούς ιδιοκτήτες σκαφών.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων επιβάλλεται για όλα τα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων σκάφη αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και ναυταθλητικά σκάφη, ανεξάρτητα από τη σημαία τους. Ανέρχεται σε μερικές εκατοντάδες ευρώ ανά έτος και επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους ιδιοκτήτες των σκαφών.
«Πολλοί σκέπτονται να μετεγκατασταθούν στην Τουρκία, την Κύπρο ή τη Μάλτα», δηλώνει στη «Θ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής κ. Παν. Πτωχόπουλος, που εκπροσωπεί 49 ιδιοκτήτες στον Βόλο.
«Κάθε δύο χρόνια πληρώνουμε στον Νηογνώμονα 200-300 ευρώ για το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας. Κάθε χρόνο πληρώνουμε για τη σωσίβια λέμβο ανάλογα με τους επιβάτες που μεταφέρει το σκάφος από 150-300 ευρώ, πληρώνουμε κάθε χρόνο 40 ευρώ περίπου για τους πυροσβεστήρες και άλλα 40 για τις επικοινωνίες. Για τον ελλιμενισμό πληρώνουμε στον ΟΛΒ από 280 μέχρι 500 ευρώ ανάλογα με τα μέτρα του σκάφους, καθώς και 600 ώς 1800 ευρώ για την ασφάλιση του σκάφους. Τα πάγια έξοδα κάθε χρόνο φθάνουν τις 2.000 ευρώ και μετά είναι τα έξοδα συντήρησης του σκάφους, η αποκατάσταση ζημιών», προσθέτει ο κ. Πτωχόπουλος. «Τώρα με το ΤΕΠΑΗ και το ηλεκτρονικό ναυλοσύμφωνο που θέλουν να επιβάλουν, θα ξαναπληρώσουμε…».
Σημειώνεται ότι ο ΦΠΑ για τα σκάφη αναψυχής από 6,5% ανέβηκε στο 11,5% και τώρα στο 12%…
«Υποδομές δεν έχουμε, ενώ έχουν χαθεί οι Έλληνες από την κίνηση. Έρχονται ξένοι, έχει ανοίξει η αγορά με Ρουμάνους, Σέρβους, αλλά οι Δυτικοευρωπαίοι δύσκολα έρχονται κι αυτοί, λόγω της διακοπής των πτήσεων μέσω του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου», καταλήγει ο κ. Πτωχόπουλος.

Πώς υπολογίζεται
Το ΤΕΠΑΗ υπολογίζεται ανά τρέχον έτος ή τρέχοντα μήνα από την ημερομηνία πληρωμής και καθορίζεται ως εξής: Για τα ολικού μήκους σκάφη έως και οκτώ μέτρα σε είκοσι ευρώ ανά μήνα. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ μέτρων έως και δέκα μέτρα, σε τριάντα ευρώ ανά μήνα. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα μέτρων και έως και δώδεκα μέτρα σε σαράντα ευρώ ανά μήνα. Για τα ολικού μήκους άνω των 12 μέτρων ανά μήνα δέκα ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι δυνατόν να παρέχεται έκπτωση μέχρι τριάντα τοις εκατό (30%) στα πλοία της περίπτωσης αυτής, εφόσον ελλιμενίζονται μόνιμα στην ελληνική επικράτεια.
Η χρέωση μειώνεται στο ήμισυ για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.
Σε περίπτωση εφάπαξ προπληρωμής του ΤΕ.Π.Α.Η. για χρονικό διάστημα 12 μηνών παρέχεται έκπτωση δέκα τοις εκατό (10%) στο οφειλόμενο ποσό. Η προπληρωμή πραγματοποιείται εντός του Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους για το επόμενο ή εντός του Ιανουαρίου.
Για τον υπολογισμό του ΤΕ.Π.Α.Η. λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του σκάφους, το οποίο αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ή στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ή στο πιστοποιητικό καταμέτρησης ή στην άδεια εκτέλεσης πλόων.
Η πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η. διενεργείται με ηλεκτρονικό τρόπο, με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά ανά μήνα και για κάθε τρέχοντα μήνα που τα σκάφη προτίθενται να παραμείνουν στην ελληνική επικράτεια ή εφάπαξ για το τρέχον έτος και για μέχρι δώδεκα μήνες. Εναλλακτικά, εφόσον δεν είναι δυνατή η έκδοση Κωδικού Πληρωμής ηλεκτρονικά, η πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η. μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. ή Λιμενική Αρχή, ή στην Τελωνειακή Αρχή στην περίπτωση πλοίων αναψυχής υπό σημαία χώρας εκτός ΕΕ, οπότε η τελωνειακή αρχή εκδίδει και το δελτίο κίνησης (transit log). Η απόδειξη καταβολής του ΤΕ.Π.Α.Η. φυλάσσεται μαζί με τα ναυτιλιακά έγγραφα του σκάφους και επιδεικνύεται στις Λιμενικές, Τελωνειακές, Φορολογικές Αρχές, όποτε ζητηθεί. Εάν διαπιστωθεί ότι δεν έχει καταβληθεί το ΤΕ.Π.Α.Η., απαγορεύεται ο απόπλους του σκάφους μέχρι την πληρωμή του Τέλους και του προστίμου που ακολουθεί.
Για τη μη καταβολή του ΤΕ.Π.Α.Η. επιβάλλεται από την αρχή που τη διαπιστώνει πρόστιμο ως εξής: Για τα ολικού μήκους άνω των επτά μέτρων έως και οκτώ μέτρα, διακόσια σαράντα (240) ευρώ. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ μέτρων και έως και δέκα μέτρα, τριακόσια εξήντα (360) ευρώ. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα μέτρων και έως και δώδεκα μέτρα, τετρακόσια ογδόντα (480) ευρώ. Για τα ολικού μήκους άνω των δώδεκα μέτρων, χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το