Παραπολιτικά

Ίδια στάση από Ιγνάτιο

Και ενώ ο Αλέξης Τσίπρας έχει δώσει ήδη τα… διαπιστευτήριά του στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, η Μητρόπολη στον Βόλο συνεχίζει να έχει την ίδια στάση απέναντι στο θέμα του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας. Ο μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος δεν έκανε μια ανάπαυλα ούτε την 28η Οκτωβρίου. Στις δηλώσεις του στην παρέλαση στο ίδιο ζήτημα αναφέρθηκε, ένα ζήτημα που δεν αποτελεί προτεραιότητα για κανέναν. Ένα ζήτημα που έχει εκφυλιστεί μοιραία, όταν τα θέματα επιβίωσης των ανθρώπων είναι χιονοστιβάδα.
Το ζήτημα δεν θα αποτελούσε προτεραιότητα ακόμη και αν ήμασταν μια κανονική χώρα, με σοβαρούς θεσμούς, ανεπτυγμένη και προσανατολισμένη στις αρχές του Διαφωτισμού… για λόγους απολύτως ευνόητους.
Η σχέση Κράτους και της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι παλιά όσο και το κράτος που γεννήθηκε μετά την Επανάσταση του 1821. Από τότε το κράτος εναγκαλίστηκε την Εκκλησία και εκείνη ανταπέδωσε τον εναγκαλισμό σε έναν νομοθετικό και πολιτικό δεσμό τόσο ισχυρό, που καμία κυβέρνηση δεν μπόρεσε να θίξει. Κάθε τόσο, από τη συνταγματική αναθεώρηση του ’75 και μετά, κυβερνήσεις μάταια προσπαθούν να αναθεωρήσουν αυτές τις σχέσεις. Η τελευταία προσπάθεια της αριστερής κυβέρνησης έπεσε στο κενό. Θα αρκεστεί σε μια επαναδιατύπωση, αυτών των σχέσεων που ξεκινούν από το Σύνταγμα και φτάνουν μέχρι το να επηρεάζουν την καθημερινότητά μας.
«Πιστεύοντας, όπως κι εσείς, ότι η θρησκεία είναι ένα ζήτημα που αφορά αποκλειστικά τον κάθε άνθρωπο και τον θεό του, ότι κανείς δεν χρωστάει λογαριασμό σε κανέναν για την πίστη ή τη θρησκεία του, ότι οι νομοθετικές εξουσίες της κυβέρνησης μπορούν να αφορούν πράξεις μόνο και όχι απόψεις, σέβομαι απόλυτα την απόφαση ολόκληρου του αμερικανικού λαού, που όρισε ότι οι νομοθέτες του δεν θα φτιάξουν κανέναν νόμο που θα στηρίζει την εγκαθίδρυση κάποιας θρησκείας ή θα απαγορεύει την ελεύθερη άσκησή της, χτίζοντας έτσι ένα τείχος διαχωρισμού ανάμεσα σε Εκκλησία και Κράτος».
Μ’ αυτήν τη φράση από μια επιστολή του προς την Ένωση Βαπτιστών του Ντάνμπουρι, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τόμας Τζέφερσον προσδιόρισε την έννοια του «χωρισμού Εκκλησίας και Κράτους». Αυτά στην Αμερική του 1802. Στην Ελλάδα του 2016 ακόμα το συζητάμε.

*της Κατερίνας Τασσοπούλου

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το