Τοπικά

Η Ζέττα Μακρή στην συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας για το #metoo

Από το γραφείο της κ. Ζέττας Μακρή εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή συμμετείχε στην συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με θέμα ημερήσιας διάταξης: «metoo_greece»: Μέτρα για την πρόληψη και καταπολέμηση της ηθικής και σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας στον κόσμο της εκπαίδευσης και του αθλητισμού.
Η κ. Μακρή χαιρέτισε την πρωτοβουλία της Προέδρου της Επιτροπής κ. Καραμανλή για την πρώτη αυτή συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα το κίνημα #metoo και ευχήθηκε να υπάρξει εντατική και στοχευμένη συνέχεια και συνέπεια, την οποία και θα υποστηρίξει θερμά.
Η Υφυπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή της: «Είναι βαθύ το αίσθημα ευθύνης και το ηθικό αλλά, κυρίως, το ουσιαστικό χρέος, που μας φέρνει σήμερα εδώ.
Παγκόσμια μάστιγα και μείζον θέμα, η σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση.
Οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις και οι ραγδαίες εξελίξεις μετά τις δηλώσεις γυναικών, που βρήκαν το θάρρος να βγουν μπροστά και να αποκαλύψουν τις εμπειρίες τους, μας φέρνουν όλες και όλους αντιμέτωπους με μια σκληρή πραγματικότητα.
Και όμως , μπροστά σε όλη αυτή τη βαρβαρότητα, πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και, από τη μια, να φροντίσουμε οι θύτες να αποκαλυφθούν, οι πράξεις τους να ξεσκεπαστούν και να τιμωρηθούν, και, από την άλλη, να υποστηρίξουμε τα θύματα, να ευαισθητοποιήσουμε την κοινωνία, να δυναμώσουμε τη στάση μας απέναντι στην σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση.

Ο χώρος του αθλητισμού, ο χώρος της τέχνης και της ψυχαγωγίας, ο χώρος της πολιτικής, ο χώρος της δημοσιογραφίας, ο χώρος της εκπαίδευσης. Κάθε χώρος ανθρώπινης δραστηριότητας, επαγγελματικής, κοινωνικής.
Κανένας χώρος δεν είναι αλώβητος. Κανένας άνθρωπος δεν εξαιρείται από δυνητικό θύμα, κανένας δυνητικός θύτης δεν είναι υπεράνω υποψίας.
Η σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση «βιάζει» ολόκληρη την κοινωνία, κανένας δε μένει ανεπηρέαστος και δεν πρέπει να μένει αμέτοχος.
Η στάση μας θα κάνει τη διαφορά. Η κοινή καταδίκη και η κοινή κατακραυγή.
MeToo# ένα κίνημα που μας αφορά όλους, μια κίνηση που μας ενώνει όλους.
Η κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη είναι θέμα Παιδείας, είναι ένδειξη πολιτισμού, είναι κορυφή δημοκρατίας.
Το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, με πολλαπλή στόχευση και μέριμνα, τάσσεται με όλες του τις δυνάμεις στον αγώνα της ενημέρωσης και της πρόληψης απέναντι σε φαινόμενα σεξουαλικής κακοποίησης.

Προτάσσουμε την εισαγωγή νέων θεματικών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, μέσω των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», όπως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ο σεβασμός στον άλλον, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και στα ανθρώπινα δικαιώματα. Καλλιεργούμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας δεξιότητες και εφόδια, που θα τους καταστήσουν ισότιμους, υπεύθυνους, δημιουργικούς ανθρώπους, ελεύθερους και αξιοπρεπείς πολίτες του κόσμου.
Δίνουμε παιδαγωγικά εργαλεία στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι, μέσα από την πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μπορούν να εντοπίσουν και να αξιοποιήσουν Οδηγίες, Εγχειρίδια, Ενημερωτικό υλικό για την πρόληψη και την προστασία του παιδιού στα θέματα της γενετήσιας αξιοπρέπειας, της ενδοοικογενειακής βίας, της ευαλωτότητας και εκμετάλλευσης.
Ενδεικτικά, σας αναφέρω εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, που υπάρχουν στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, για τη θεματική της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης: «Δράσεις και Παρεμβάσεις Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας για την Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία» με Φορέα το Υπουργείο Υγείας, «Διαμορφώνοντας υγιείς σχέσεις ανάμεσα στα φύλα» με Φορέα την Αγωγή Υγείας Διεύθυνση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, «Ο κόσμος ανάποδα» με Φορείς το ΚΕΘΙ και τη UNICEF, «Ο κανόνας των εσωρούχων» με φορέα την Καμπάνια «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ» του Συμβουλίου της Ευρώπης για τον τερματισμό της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, «Digital Education for Gender Equality» με Φορέα Το Χαμόγελο του Παιδιού-CONVEY κ.α.

Το Υπουργείο Παιδείας με ευθύνη απέναντι στα παιδιά, τους εφήβους, τις οικογένειες και την κοινωνία αναλαμβάνει, προωθεί και στηρίζει πρωτοβουλίες για την προστασία και ασφάλεια της σωματικής και ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων και την αποκάλυψη περιστατικών κακοποίησης.
Ενισχύουμε τα σχολεία μας με τη δημιουργία 2.800 θέσεις για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, με τη θέσπιση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής και τον διαρκή σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων ενημέρωσης από κοινού με άλλους οργανισμούς, δήμους, φορείς. Είναι απόλυτη προτεραιότητα και μέριμνα του ΥΠΑΙΘ η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, για την πληρέστερη αντιμετώπιση ανάλογων φαινομένων.
Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής οι εγγραφές των εκπαιδευτικών, κατά το διάστημα 30 Μαΐου – 30 Ιουνίου 2021, στα επιμορφωτικά σεμινάρια, ολοκληρώθηκαν και έχουν εγγραφεί επιτυχώς στην επιμόρφωση 42.242 εκπαιδευτικοί, ενώ την ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα «ΟΠΣ επιμόρφωσης» του ΙΕΠ παρακολουθούν ήδη 25.061 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Επίσης, όπως έχει ανακοινωθεί και από την Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, συγκροτήθηκε επιτροπή στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για τη δημιουργία Παιδαγωγικών δράσεων από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, για την ενδυνάμωση της πρόληψης από την έμφυλη βία και την προστασία από την προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας.
Είμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς μας, δίπλα στα παιδιά μας!
Δημιουργούμε την προοπτική ενός καλύτερου κόσμου χωρίς να καθυστερούμε ούτε λεπτό τις συντονισμένες ενέργειές μας για την ευαισθητοποίηση, πρόληψη και πάταξη της σεξουαλικής κακοποίησης.
Και μέσα από τη συζήτησή μας, απευθύνω κάλεσμα για κατάθεση προτάσεων, για διάλογο, ουσιαστική συνεργασία και άμεσες ενέργειες με σκοπό την ενημέρωση της ελληνικής κοινωνίας για την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης.
Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για ένα καλύτερο και ασφαλέστερο μέλλον για τα παιδιά μας.
Είναι δέσμευση, είναι χρέος, είναι ώρα για δράση.
Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι σε όλες και όλους δύναμη και πίστη στο έργο μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το