Τοπικά

Η Ζ. Μακρή με Αδ. Γεωργιάδη και Κ. Χατζηδάκη στην εκδήλωση της Γραμματείας Ατόμων με Αναπηρία της Νέας Δημοκρατίας και του ευρωβουλευτή Στ. Κυμπουρόπουλου

Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μ. Μακρή μαζί με υπουργούς και υφυπουργούς της Κυβέρνησης και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας τίμησαν την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και στήριξαν με την παρουσία και τις τοποθετήσεις τους την ανοιχτή εκδήλωση της Γραμματείας Ατόμων με Αναπηρία της Νέας Δημοκρατίας και του Ευρωβουλευτή Στέλιου Κυμπουρόπουλου με κεντρικό θέμα “Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Εργασιακή απασχόληση των ατόμων με αναπηρία”, που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, με βιντεοσκοπημένο μήνυμα, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, η υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου, ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργος Σταμάτης, ο Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής Ν.Δ.Παύλος Μαρινάκης, ο Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Γιάννης Βαρδακαστάνης και ο Γραμματέας Ατόμων με Αναπηρία Ν.Δ. Κωνσταντίνος Λολίτσας απέδειξαν την δέσμευσή τους στην διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία και ανέπτυξαν, καθένας από τη θέση ευθύνης του, την κυβερνητική πολιτική της Νέας Δημοκρατίας.

Στη συζήτηση, που ακολούθησε και συμμετείχαν, επίσης, στο πάνελ εκπρόσωπος γονέων και εκπρόσωπος εκπαιδευτικών, η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια και για την ειδική αγωγή, παρουσίασε την στόχευση και το έργο του Υπουργείου Παιδείας για τους μαθητές με αναπηρία: “Για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, είναι σαφές ότι κάθε νέα και νέος πρέπει να έχει πρόσβαση σε μια ποιοτική εκπαίδευση με αντίκρισμα, που να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και στόχους του καθενός.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία μας καλεί να δεσμευτούμε, προσωπικά και συλλογικά, στην προαγωγή της ενταξιακής/ συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαιδευτικό αγαθό.

Το Υπουργείο Παιδείας, για πρώτη φορά οργανωμένα και μεθοδικά, έχει διαμορφώσει και υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης, το οποίο αποτελεί, επί της ουσίας, περαιτέρω εξειδίκευση του 12 ου Στόχου του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία «Εκπαίδευση και Κατάρτιση για όλους».

Ενδεικτικά, σας αναφέρω τις νομοθετικές ρυθμίσεις με ενταξιακό πρόσημο που ενδυναμώνουν τις υποστηρικτικές δομές εκπαίδευσης και ενισχύουν θεσμούς όπως η πρώιμη εκπαιδευτική παρέμβαση, τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, τους πρώτους στην ιστορία της ειδικής αγωγής, τη σύσταση 1100 οργανικών θέσεων Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών για τη στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης, την
ολοκλήρωση του Οδηγού Ενταξιακής Εκπαίδευσης, τη σύσταση επιτροπών για την Ψηφιακή και Φυσική Προσβασιμότητα, με συμμετοχή του Υ.ΠΑΙ.Θ., συναρμόδιων υπουργείων και φορέων, εμπειρογνωμόνων και της ΕΣΑμεΑ, τη σύσταση «Δικτύου Επικοινωνίας και Συνεργασίας» ανάμεσα στο ΥΠΑΙΘ, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (ΑΕΑ) και καταγραφή, για πρώτη φορά, των αριθμητικών στοιχείων σχετικά με τους φοιτητές και τα μέλη διδακτικού και διοικητικού
προσωπικού με αναπηρία, την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την πρόοδο στον εμπλουτισμό προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Ενώ, στις κομβικές δράσεις τις επόμενης περιόδου, συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων η δημιουργία Σχεδίου Δράσης αναφορικά με την Έγκαιρη Εκπαιδευτική Παρέμβαση, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης, ο εκσυγχρονισμός του τεχνολογικού εξοπλισμού των ειδικών σχολείων, στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, η επιμόρφωση 35.000 εκπαιδευτικών με ειδίκευση στην ειδική αγωγή και ενταξιακή εκπαίδευση στη χρήση τεχνολογικών εργαλείων και ψηφιακού υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία, η συνέχιση του προγράμματος «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Εκπαιδευτικού Υλικού» με εστίαση για πρώτη φορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η δημιουργία Σχεδίου Δράσης αναφορικά με την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών αξιολόγησης και υποστηρικτικών παρεμβάσεων σε μαθητές με αναπηρία που διατρέχουν κίνδυνο πολλαπλών διακρίσεων”.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το