Πολιτισμός

Η Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα παρουσιάζει την παράσταση «Δεν είναι Παιχνίδι»

Η Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα παρουσιάζει την παράσταση «Δεν είναι Παιχνίδι» – Αληθινά γεγονότα και μαρτυρίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών που έχουν εκτεθεί σε κακοποιητικές συνθήκες στο διαδίκτυο, την Πέμπτη 22 Ιουνίου στις 21.00 στο ανοιχτό θέατρο των εκπαιδευτηρίων «Άξιον εστί» στην Άλλη Μεριά Βόλου
Είσοδος ελεύθερη

Τελικά, ποιος είναι ο θύτης και ποιος το θύμα; Ποιος χάνει και ποιος κερδίζει; Ποιος στο τέλος της ημέρας αναλαμβάνει την ευθύνη; Τι είναι πραγματική ζωή και τι ένα εφήμερο παιχνίδι, που θα τελειώσει και δεν ξέρεις τι πληγές θα αφήσει; Σε ποια σφαίρα τελικά ζούμε, της αλήθειας ή του παιχνιδιού; Και τελικά το παιχνίδι συνεχίζεται;
Η «Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα» υπηρετεί από το 2018 ένα συγκεκριμένο είδος θεάτρου, το θέατρο Ντοκουμέντο. Όλα τα έργα της ομάδας βασίζονται σε μαρτυρίες και σε αληθινά γεγονότα. Παλαιότερες παραστάσεις της ομάδας είναι: Οι «Γυναίκες από Χώμα», έργο βασισμένο στις μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που διαπομπεύτηκαν το 2012, το «Κατανόησέ με ή σε Καταβροχθίζω», περιλάμβανε μαρτυρίες παιδιών απ’ όλον τον κόσμο για την κακοποίησή τους και την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους και το «ΕΜΠΟΡΙΟ» που βασίστηκε σε μαρτυρίες θυμάτων Εμπορίας Ανθρώπων.
Από την εμφάνιση της πανδημίας COVID-19 αυξήθηκε ραγδαία ο χρόνος που περνάμε μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού, κάτι που συχνά οδηγεί σε εθισμό και στην αντιμετώπιση ολοένα και περισσότερων παραβατικών, αντικοινωνικών συμπεριφορών μέσα στο διαδίκτυο.
Έτσι, λοιπόν, η ομάδα «Ανδρομέδα» αποφάσισε μέσα από τη φετινή της παράσταση, με τίτλο «Δεν είναι Παιχνίδι», να καταπιαστεί με τα Ηλεκτρονικά Εγκλήματα. Ένα τεράστιο κοινωνικό φαινόμενο που συνταράσσει τον σύγχρονο κόσμο. Ιστορίες θυμάτων κακοποίησης μέσω του διαδικτύου, γίνανε αφορμή για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου έργου, που σκοπεύει στην ενημέρωση, τον προβληματισμό και τελικά, στη δράση απέναντι σε αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο. Το κείμενο της παράστασης, τη συγγραφή του οποίου έχει επιμεληθεί η ίδια η ομάδα, έχει διαμορφωθεί ύστερα από έρευνα σε αξιόπιστες πηγές, ντοκιμαντέρ, και, κυρίως, μαρτυρίες ανθρώπων. Παραθέτει γεγονότα με ακρίβεια, εστιάζοντας στα ανθρώπινα συναισθήματα και καταδεικνύοντας την ωμή πραγματικότητα του διαδικτύου και όχι μόνο.

Οι μορφές του ηλεκτρονικού εγκλήματος που θίγονται μέσα από την παράσταση είναι: τα έμφυλα διαδικτυακά εγκλήματα που συχνά οδηγούν σε δημόσια διαπόμπευση (sextortion, revenge porn), το διαδικτυακό bullying, τα challenges που οδηγούν σε αυτοκτονίες, οι διάφορες μορφές κακοποίησης που συντελούνται σε chat rooms, dating apps και μέσα κοινωνικής δικτύωσης και, τέλος ο εθισμός στο διαδίκτυο.
Υπόθεση
Τρεις γυναίκες αποφασίζουν να περάσουν ένα βράδυ πίνοντας και συζητώντας. Στο σπίτι μαζί τους βρίσκεται και η ανήλικη αδερφή της οικοδέσποινας. Και οι τέσσερις διαφορετικές μεταξύ τους, διαφορετικές ηλικίες, διαφορετικές καταβολές. Εξομολογούνται ιστορίες στις οποίες έχουν υπάρξει θύματα ή θύτες μέσω του διαδικτύου. Διαδικτυακοί εκβιασμοί, sextortion, revenge porn, bullying, challenges, απάτες και ο εθισμός στο διαδίκτυο. Οι τέσσερις πρωταγωνίστριες αποκαλύπτονται.

Σημείωμα της Ομάδας Ανδρομέδα
«Στόχος μας, μέσω της παράστασης, είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση του κοινού ως προς τα είδη των ηλεκτρονικών εγκλημάτων, καθώς και η παρότρυνση των ανθρώπων να απευθύνονται στις αρχές για την προστασία τους σε περίπτωση που πέσουν θύματα απάτης/κακοποίησης μέσω διαδικτύου. Θεωρούμε σημαντικό οι άνθρωποι- και κυρίως οι έφηβοι- να είναι ενήμεροι για την λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας. Το διαδίκτυο είναι ένας αχανής, ανεξερεύνητος κόσμος, ο οποίος τις περισσότερες φορές αντιμετωπίζεται με άγνοια κινδύνου. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να συζητάμε ανοιχτά για αυτή τη νέα πτυχή της ζωής μας και να γνωρίζουμε όλοι τα δικαιώματά μας και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε.
Η μύηση και η πλήρης απορρόφηση των παιδιών και των εφήβων μέσα σε εικονικούς κόσμους, όταν δεν έχουν άλλους τρόπους διαφυγής από την αβίωτη πραγματικότητα, «δεν είναι παιχνίδι». Όπως παιχνίδι δεν είναι και ο εξευτελισμός της, συνήθως γυναικείας, ανθρώπινης υπόστασης μέσα από το διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα η εκδικητική viral αναμετάδοση προσωπικών στιγμών. Ο στόχος της ομάδας είναι να φωτίζει κοινωνικά θέματα αιχμής μέσω της τέχνης του θεάτρου. Θεωρούμε αναγκαίο να συνεχίσουμε να μιλάμε για αυτά που δεν δικαιούμαστε να αδιαφορούμε!
Η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση, η οποία παίχτηκε στην Αθήνα τη χειμερινή σεζόν 2022-2023, τελεί υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Θεραπευτικού Προγράμματος ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ το οποίο έχει ξεκινήσει να αναπτύσσει υπηρεσίες ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ και παρέχει δωρεάν προγράμματα υποστήριξης για εφήβους/ες και νεαρούς/ες ενήλικες 13-25 ετών, που εκδηλώνουν προβληματική χρήση σε εφαρμογές του διαδικτύου και των video games, καθώς και στις οικογένειές τους.
Η αύξηση της ευαλωτότητας στην κατάχρηση του ιστού, επιβάλλει την προβολή των δράσεων των εξειδικευμένων δομών αντιμετώπισης του φαινομένου, του οποίου οι διογκούμενες διαστάσεις είναι απερίγραπτες.»
Συντελεστές
Συγγραφή έργου/Σύνθεση/Παραγωγή-Έρευνα για την επιμέλεια κειμένων: Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα
Παίζουν: Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα και Αναστασία Τσούτση
Σκηνοθεσία- Φωτισμοί: Παναγιώτης Ι.Ε. Βασιλείου και Αναστασία Τσούτση
Εικαστική Επιμέλεια-Σκηνογραφία: The Krank
Μουσική σύνθεση: Solmeister
Τeaser/ Trailer παράστασης: Βίνα Σέργη
Γραφιστική Επιμέλεια: Νοve Graphics
Sound design: Γιάννης Ανδριτσόπουλος
Φωτογραφίες παράστασης: Χρήστος Κατσιρέας

Διοργάνωση
Δομή Έγκαιρης Παρέμβασης & Φιλοξενίας του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ (ΕΣΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ)
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ»
Σύλλογος Φίλων, Εθελοντών & Οικογένειας του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ
Θεατρική Ομάδα ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ
Κριτικές…
Τέσσερα στατικά, απρόσωπα σώματα -υποτίθεται μια παρέα φίλων, όμως θα μπορούσε να είναι ο καθένας από εμάς σαν ολογράμματα με διαφορετικό φωτισμό, μπλε, πράσινο, κόκκινο και λευκό, συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι που δεν τελειώνει. Όταν τελειώσει ένας γύρος παιχνιδιού, πάντα ο επόμενος είναι ανοιχτός και ακούγεται η δελεαστική παρότρυνση, η πρόταση «συνεχίζουμε;». Και συνεχίζουν, αλλά με ποιο τίμημα και ποιες απώλειες κάθε φορά; Η δυστοπική ατμόσφαιρα που δημιουργείται από το σκηνικό, τους ήχους και τον φωτισμό, τονίζεται από την ακινησία των ηθοποιών, την αυστηρή υπακοή στο δίκτυο, την παρουσία απειλητικών καλωδίων παντού στο χώρο. (Μαρία Μαρή)
Μια παράσταση με ένα ισχυρό μήνυμα, που αποδίδει με απίστευτο ρεαλισμό και συνέπεια την πραγματικότητα. Μια παράσταση βασισμένη σε ένα εξαιρετικό κείμενο, το οποίο είναι δημιουργία της ίδιας της θεατρικής ομάδας Ανδρομέδας. Μια παράσταση με μια ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία που η κάθε κίνηση και δράση των ηθοποιών μετράει. Μια παράσταση αποτελούμενη από ανθρώπους, που δεν φοβούνται να ξεστομίσουν την αλήθεια, από ηθοποιούς με συνέπεια στο έργο, στο σκοπό και στην ουσία. Μια παράσταση που λειτουργεί ως μια κραυγή για όσους έχουν βιώσει κακοποίηση μέσω του διαδικτύου, αλλά και ως ένα μήνυμα – προειδοποίηση για όλους εμάς. (Γιώργος Πανόπουλος)

 

Share

Πρόσφατα άρθρα

Λαμία: 65χρονος έπεσε θύμα ληστείας και ξυλοδαρμού από έναν παλιό γειτονά του

Θύμα ληστείας έπεσε ένας 65χρονος στη Λαμία στο σπίτι του, όπου ένας ληστής εισέβαλε από…

19 Σεπτεμβρίου 2024

Νοτοπούλου: Ενώ ήμουν σε συνέντευξη, ο κ. Κασσελάκης μου ζητούσε να τον εκθειάσω

Η Κατερίνα Νοτοπούλου μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN επέμενε στις καταγγελίες της κατά…

18 Σεπτεμβρίου 2024

Σαν επιστημονική φαντασία: Ανακαλύφθηκε «τρίτη κατάσταση ύπαρξης» ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο

Βιολόγοι ερευνητές έκαναν μια σημαντική ανακάλυψη, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη μιας «τρίτης κατάστασης» που ξεπερνά την…

18 Σεπτεμβρίου 2024

Φαράγγι της Σαμαριάς: Πώς έγινε η τραγωδία με την νεκρή τουρίστρια – Βγήκαν σώοι και οι 1.074 επισκέπτες

Συγκλονισμένη είναι η Κρήτη από τον θανάσιμο τραυματισμό τουρίστριας από πτώση βράχου, στο φαράγγι της…

18 Σεπτεμβρίου 2024

«Δεν έγινε καν προειδοποίηση» – Τι λέει ο πατέρας του πρώτου μαθητή που πήρε αποβολή λόγω κινητού

Ένα 14χρονος μαθητής στη Μαγούλα Αχαΐας βίωσε πρώτος τις συνέπειες της εφαρμογής του κανονισμού για…

18 Σεπτεμβρίου 2024

Κακοκαιρία Boris: Στους 23 οι νεκροί από τις καταστροφικές πλημμύρες στην κεντρική Ευρώπη

Ο απολογισμός των πλημμυρών που προκάλεσε η καταιγίδα Μπόρις στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη αυξήθηκε…

18 Σεπτεμβρίου 2024