Τοπικά

Οι… σιδεριές έβαλαν «φωτιά» στο δημοτικό συμβούλιο Λαρισαίων

201510131523419775-1200x900

Πολύωρη ήταν η διαδικασία συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαρισαίων των παραμέτρων της «Βιοκλιματικής Ανάπλασης» με επίκεντρο την περιοχή του Φρουρίου.

Χαρακτηριστικό του ευρύτερου ενδιαφέροντος, όλες οι θέσεις στην αίθουσα που συνεδριάζει το Σώμα και προορίζονται για πολίτες, εκπροσώπους φορέων κλπ. είναι γεμάτες από Λαρισαίους.

Νωρίτερα, πρώτη τον λόγο έλαβε η διευθύντρια των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Λαρισαίων Λίλη Γιοβρή, η οποία και αναφέρθηκε εκτενώς στο ιστορικό του έργου που έχει ως εκκίνηση την πεζοδρόμηση του Βενιζέλου από το 2006.

Αποφάσεις για την εκκίνηση διαδικασιών που θα προχωρούσαν τη βιοκλιματική ανάπλαση ελήφθησαν στο τέλος του 2011.

«Το έργο αυτό θεωρείται καινοτόμο και σημαντικό» υπογράμμισε η κ. Γιοβρή και εκτίμησε πως μπορεί να αποτελέσει «πόλο έλξης επισκεπτών».

Στη συνέχεια ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Δημήτρης Μαβίδης τόνισε πως «δεν πρέπει να κρίνουμε το έργο από 35 – 40% της υλοποίησής του» και πρόσθεσε πως «διερευνάται οποιαδήποτε μορφή βελτίωσης».

Τον λόγο έλαβε ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης, ο οποίος και δήλωσε πως «ο διάλογος που αναπτύσσεται εσχάτως έχει πάρει και χαρακτηριστικά έντονα που δείχνουν και έλλειψη ψυχραιμίας».

Για ακόμη μία φορά επισήμανε πως «η Δημοτική Αρχή είναι ανοιχτή να ακούσει και άλλες λύσεις επί του θέματος».

Σ’ αυτό το σημείο ο κ. Καλογιάννης έθεσε και το δίλημμα των εξελίξεων επί του θέματος «Ή τινάζουμε το έργο στον αέρα και πληρώνει η πόλη 4 εκατομμύρια ευρώ ή θα δούμε παρεμβάσεις για να γίνει το έργο πιο φιλικό».

Ο δήμαρχος Λαρισαίων συνέχισε επισημαίνοντας πως «και εμένα με ξένισε η υπόθεση με τους σιδερένιους ιστούς» και πρόσθεσε πως «το έργο είναι πρωτοποριακό και μπορεί να γίνει όμορφο μόλις ολοκληρωθεί, ενώ αλλάζει τις κακές ασφαλτοστρώσεις και τα ατελείωτα αυτοκίνητα που υπήρχαν στο Φρούριο».

Παράλληλα, δήλωσε πως «η μελέτη διαψεύδει πως δεν θα υπάρξει πράσινο στο λόφο του Φρουρίου».

Ο κ. Καλογιάννης έκανε ειδική μνεία στη διαφοροποίηση που ήδη έχει προκύψει σε ότι αφορά τον πεζόδρομο της οδού Βενιζέλου. «Στο σημείο αυτό υπήρξε εμπλοκή με τα δίκτυα της ΔΕΥΑΛ» τόνισε ο δήμαρχος, ενώ νωρίτερα είχε γίνει γνωστό πως στον πεζόδρομο αντί για τις σιδερένιες δοκούς και πανιά θα μπουν δέντρα.

Αν υπάρχει δυνατότητα να αποφευχθούν οι σιδερένιοι δοκοί και να μπουν δέντρα, πέργκολες κλπ. και στο υπόλοιπο τμήμα του έργου, στο λόφο του Φρουρίου, ρώτησε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Ρένα Καραλαριώτου, λαμβάνοντας την απάντηση από την κ. Γιοβρή πως «σ” αυτήν την περίπτωση δεν θα υπήρχε το ίδιο βιοκλιματικό αποτέλεσμα στο λόφο».

Ο επικεφαλής της «Ανθρώπινης Πόλης» Έκτορας Νασιώκας ρώτησε γιατί επελέγη η περιοχή του Φρουρίου για την βιοκλιματική ανάπλαση, ενώ το ίδιο και σειρά άλλων ζητημάτων έθεσε ο κ. Διαμάντος.

Τον λόγο, μέχρι αυτήν την ώρα, έλαβαν ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Κώστας Σαπουνάς που έθεσε για μία ακόμη φορά το ζήτημα των σιδερένιων κατασκευών, ενώ ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ Γιώργος Γκόγκος αναφέρθηκε σε «αδυναμίες που έχει το έργο, αν και θα πρέπει να προχωρήσει για να δούμε τι θα γίνει».

Μίλησαν επίσης ο Αστέριος Χλωρός – εκπρόσωπος της «Πράσινης Πόλης», ενώ ο Βασίλης Καλαϊντζίδης που προέρχεται από τους πολίτες που διαφωνούν με το εν εξελίξει βιοκλιματική ανάπλαση ζήτησε να γίνει δημοψήφισμα για να διαπιστωθεί αν οι Λαρισαίοι θέλουν το έργο ή όχι.

H πρώην προϊσταμένη των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Λαρισαίων κα Μίνα Αϊβαλίωτου παίρνοντας τον λόγο υπεραμύνθηκε του έργου, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «εμείς εισηγηθήκαμε το έργο». «Η ιστορία επαναλαμβάνεται», είπε η πρώην διευθύντρια, αναφέροντας το παράδειγμα των πεζοδρομήσεων. «Στην Πανός βγήκαν με τις καραμπίνες, ενώ το θεατράκι στην Πλατεία Ταχυδρομείου το χαρακτήρισαν “χαβούζα”. Είναι κρίμα να υπάρχουν τέτοιου είδους αντιδράσεις», τόνισε χαρακτηριστικά η κα. Αϊβαλιώτου.

Παίρνοντας τον λόγο ο αρχιτέκτονας κ. Τσόκας υποστήριξε πως δεν μελετήθηκαν επαρκώς όλοες οι παράμετροι του έργου, ενώ έθεσε και θέμα νομιμότητας.

Οι δημοτικές παρατάξεις

Στην ανάγκη να «βρεθεί τρόπος με τον οποίο θα αφήσει θετικό αποτύπωμα στην πόλη» το συγκεκριμένο έργο αναφέρθηκε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Λαρισαίων κα Ρένα Καραλαριώτου. Η κα Καραλαριώτου υποστήριξε πως αλλοιώθηκε η αρχική μελέτη, ενώ επεσήμανε πως πλέον είναι απαραίτητη, εκ μέρους της δημοτικής αρχής, η πολιτική βούληση για να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις. «το έργο δεν μπορεί να μείνει και να προχωρήσει ως έχει» τόνισε η κα Καραλαριώτου.

Ο πρώην δήμαρχος κ. Τζανακούλης, όπως ήταν αναμενόμενο, υπεραμύνθηκε των ικανοτήτων των υπηρεσιών του δήμου, αλλά και του συγκεκριμένου έργου, τονίζοντας πως «η διαφορετικότητά του είναι αυτή που θα το αναδείξει». Ο δήμαρχος δεν μπορεί να είναι και αρχιτέκτονας, και οικονομολόγος και γεωπόνος. Ο δήμαρχος είναι ο τεχνοκράτης που θα εμπιστευτεί τις υπηρεσίες του και θα τρέξει να βρει τα λεφτά γι ανα ολοκληρωθούν τα έργα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Να σωθεί το έργο και να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις» πρότεινε ο κ. Νασιώκας, ο οποίος ταυτόχρονα επεσήμανε πως «η εικόνα του έργου τραυματίζει τον χώρο». “Το έργο δεν πρέπει να χαθεί. Αλλάξτε την εικόνα», σημείωσε ο κ. Νασιώκας, ενώ ο κ. Διαμάντος με τη σειρά του επεσήμανε πως «τα σίδερα πρέπει να φύγουν», ενώ έθεσε ζήτημα νομιμότητας του έργου. «Υπάρχει στατική μελέτη χωρίς έγκριση και υπογραφή» τόνισε χαρακτηριστικά και σημείωσε με νόημα, απευθυνόμενος στον δήμαρχο Λαρισαίων πως «η απειλή ότι θα πληρώσει η πόλη επιστρέφεται σε όσους αισθάνονται ανεύθυνοι, ενώ ήταν υπεύθυνοι». Τέλος ο κ. Κρίκης, εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης διαχώρησε και πάλι τη θέση της παράταξής του, υπενθυμίζοντας πως ήταν η μοναδική που δεν υπερψήφισε την συγκεκριμένη κατασκευή και αναρωτήθηκε ποιον τελικά εξυπηρετεί το εν λόγω έργο.

Πηγή www.larissanet.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το