Τοπικά

Η ρομποτική κερδίζει τους μαθητές – Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας δημιουργούν ευρηματικές κατασκευές 

Έναν νέο τεχνολογικό κόσμο με επίκεντρο την εκπαιδευτική ρομποτική και τον συνδυασμό της τεχνολογίας, της πληροφορικής, των μαθηματικών και της φυσικής αποκάλυψαν μέσα από τις δημιουργίες τους χθες οι μαθητές Γυμνασίων της Μαγνησίας που εδώ και λίγα χρόνια εντρυφούν σε μια νέα τάση της εκπαίδευσης και της προαγωγής της γνώσης.
«Η ρομποτική στην εκπαίδευση. Μια σχολική δραστηριότητα για το μέλλον» ήταν ο τίτλος της μαθητικής ημερίδας που πραγματοποιήθηκε χθες στο Συνεδριακό Κέντρο, όπου πανεπιστημιακοί και διδάσκοντες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Μακεδονίας μίλησαν σε 300 μαθητές της Α’ Τάξης Γυμνασίου για τις προοπτικές της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Στον αίθριο χώρο του συνεδριακού κέντρου ομάδες ρομποτικής από τα Γυμνάσια Αγριάς, 1ο Αλμυρού, 1ο Νέας Ιωνίας, 1ο, 5ο Βόλου, Ιωλκού και Αλοννήσου παρουσίασαν τα τεχνολογικά τους εκθέματα.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και περιελάμβανε τη βράβευση του καθηγητή πληροφορικής κ. Νίκου Σαμαρά και του διευθυντή του 3ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας κ. Απόστολου Βακρατσά οι οποίοι όντας στο 8ο γυμνάσιο Βόλου εισήγαγαν την ένταξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην τοπική εκπαίδευση.
Από το Γυμνάσιο και τις λυκειακές Τάξεις Αλοννήσου παρουσιάστηκε ο σεισμογράφος και ο δορυφόρος που είναι συνδεδεμένος με τον υπολογιστή. Η μαθήτρια της Β’ Λυκείου Ηρώ Μαμούρα δήλωσε πως της αρέσει η ρομποτική, καθώς το μέλλον ανήκει στην τεχνολογία και θέλει να συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια.


Ένα τμήμα ρομποτικού βραχίονα, μια προσομοίωση της γης με τη βοήθεια του μικροεπεξεργαστρή αρντουίνου, παρουσίασαν οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Βόλου.
«Οι εξελίξεις στη ρομποτική είναι ραγδαίες και ένας νέος τεχνολογικός κόσμος ξετυλίγεται» τόνισε ο καθηγητής φυσικής κ. Δημήτρης Πάτρας, ενώ ο μαθητής του 1ου Γυμνασίου Βόλου Γιώργος Κουτσουνούρης είπε πως «με τη ρομποτική δημιουργούμε πολύ όμορφα πράγματα».

Από Γυμνάσιο Αγριάς οι μαθητές Φωτεινή Μιναρετζοπούλου και Χάρης Βαμβάκος ανέπτυξαν με τους συμμαθητές τους στην πίστα το μικρό ρομπότ που εκτελούσε διάφορες λειτουργίες. Οι ίδιοι είπαν ότι μετά το τέλος του διδακτικού ωραρίου ασχολούνται με τη ρομποτική.
Από το 1ο Γυμνάσιο Αλμυρού ο μαθητής Βασίλης Τσιαμανής τόνισε πως στη χθεσινή ημερίδα παρουσιάστηκε ο μετεωρολογικός σταθμός και το ρομποτάκι με το οποίο διακρίθηκε η ομάδα του σχολείου. «Η εκπαιδευτική ρομποτική μας δίνει γνώσεις για τον προγραμματισμό και μας βοηθά πάρα πολύ. Μάλιστα πολλά παιδιά σήμερα θα ήθελαν να ακολουθήσουν στο μέλλον αυτή την κατεύθυνση» είπε.

Από την ομάδα Talos του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ο κ. Σπύρος Κούριας δήλωσε πως «ξεκινήσαμε το καλοκαίρι του 2016 με 90 συμμετοχές και πλέον έρχονται στα προγράμματά μας 200 μαθητές και πλέον. Έδρα μας είναι το πρώην γαλλικό Ινστιτούτο. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι κάτι που ήρθε δειλά-δειλά και πλέον εξελίσσεται πολύ γοργά».
Ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας δρ Αλέξανδρος Καπανιάρης ανακοίνωσε πως «ο 7ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Θεσσαλίας που οδηγεί στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής η οποία φέτος διεξάγεται στην Ουγγαρία (Νοέμβριος 2019) με τίτλο «Smart Cities» θα γίνει στον Βόλο στις 16 Ιουνίου 2019 στο κλειστό γυμναστήριο Αδαμόπουλου».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το