Τοπικά

Η πανεπιστημιακός Πέπη Ρηγοπούλου αφηγήθηκε σε μαθητές του Βόλου την εμπειρία της από το Πολυτεχνείο

Στον Βόλο βρέθηκε σήμερα η πανεπιστημιακός και συγγραφέας Πέπη Ρηγοπούλου, 45 χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου και αφηγήθηκε για πρώτη φορά σε μαθητές, τα όσα έζησε στις 17 Νοεμβρίου 1974. Η κ. Ρηγοπούλου ήταν εκεί όταν το τανκ γκρέμισε την πύλη του ιδρύματος στην οποία βρισκόταν η ίδια, προκαλώντας της συντριπτικά κατάγματα στα πόδια. Την εκδήλωση πραγματοποίησε το 4ο Λύκειο Βόλου στο Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας και η ανταπόκριση των μαθητών ήταν μεγάλη.

“Έγραψα ένα βιβλίο γιατί θεωρούσα πως τελείωσε μία μεγάλη περίοδος και θα έπρεπε να καταγραφούν κάποια πράγματα. Συγκινήθηκα από τη ευγενική πρόσκληση που μου έγινε από το 4ο Λύκειο Βόλου. Ήρθα γιατί μου είπαν πως τα παιδιά θα διαβάσουν κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο” ανέφερε η κ. Ρηγοπούλου σε δηλώσεις της και τόνισε πως θέλει να προχωράει η ιστορία. ” Δεν πρέπει να είναι υποχρεωτική η διατήρηση της μνήμης. Μόνο με έρωτα και με αγάπη γίνονται τα πράγματα”πρόσθεσε.

Η κ. Ρηγοπουλου χαρακτήρισε τραγική την κατάσταση που βιώνει η Ελλάδα και επισήμανε πως το αίτημα για απελευθέρωση πρέπει να είναι κάτι που θα κρατήσουν τα παιδιά.
“Σήμερα είναι τραγική η κατάσταση. Είναι φρίκη. Η Ελλάδα δεν είναι ελεύθερη. Δεν έχει ψωμί κυριολεκτικά, γιατί τότε ήταν συμβολικό. Η ελευθερία δεν υπάρχει. Η παιδεία, με όλες τις τομές που γίνονται κάθε τόσο, υποφέρει. Δεν μας αφήνουν σε ησυχία οι επιταγές των δανειακών συμβάσεων. Είμαι εδώ γιατί το αίτημα για την απελευθέρωσή μας, πρέπει να γίνει βίωμα μας. Πρέπει να ελευθερωθούμε από αυτόν το ζυγό”.

Ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ κ. Ιωαννίδης ανέφερε πως είναι μια ευτυχής συγκυρία το γεγονός ότι ανταποκρίθηκε η κυρία Ρηγοπούλου στην πρόσκληση του σχολείου, καθώς έχει και την προσωπική τραυματική μνήμη για τα γεγονότα αυτά.
“Σε αυτές τις επετείους από τη μια η μνήμη και η ανάμνηση και από την άλλη η λήθη και η παραχάραξη των γεγονότων. Προσπαθούμε πάντα ως σχολείο με τη βιωματική εμπειρία και με τη σωστή προσέγγιση να δίνουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να έχουν μια σφαιρικότητα αντίληψης και να θέτουν τα ερωτήματα για το σήμερα που σε αυτή την περίπτωση συνεχίζουν να είναι επίκαιρα”.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το