Πολιτισμός

Η όπερα του Ροσίνι “Η κυρία της Λίμνης” το Σάββατο στο Αχίλλειο

Η ΚΥΡΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ

Η όπερα του Ροσσίνι “Η Κυρία της Λίμνης” ανεβαίνει την Κυριακή στο Αχίλλειο σε ζωντανή μετάδοση από τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης.

H Joyce DiDonato και ο Juan Diego Flórez πρωταγωνιστούν στο διαμάντι του μπελκάντο, «Η Κυρά της Λίμνης», στην πρώτη παρουσίασή του στη ΜΕΤ το 2014-15. Πρόκειται για μία υπέροχη ιστορία αγάπης με πολλή μελαγχολία, αλλά και με θαυμάσιο, αισιόδοξο, ευτυχές τέλος, τοποθετημένη στα σκοτσέζικα υψίπεδα την εποχή του Μεσαίωνα και βασισμένη σε ένα αγαπημένο μυθιστόρημα του σερ Walter Scott.  Η DiDonato ερμηνεύει τη Γυναίκα της Λίμνης, την Έλενα, μια νέα γυναίκα που την πολιορκούν δύο άντρες, ενώ ο Flórez ερμηνεύει τον πέμπτο του μπελκάντο ρόλο στο Live in HD σαν Τζιάκομο, ο καλός βασιλιάς της Σκοτίας. Ο Michele Mariotti διευθύνει την παράσταση- ντεμπούτο του Σκοτσέζου σκηνοθέτη Paul Curran, μια συμπαραγωγή με την Όπερα της Σάντα Φε, όπου έκανε πρεμιέρα το 2013. Το καστ περιλαμβάνει ακόμα την Daniella Barcellona στον αντρικό ρόλο του Μάλκολμ, τον John Osborn ως Ροντρίγκο και τον Oren Gradus ως Ντούγκλας.

Ο Τζοακίνο Αντόνιο Ροσσίνι ήταν παγκοσμίως φημισμένος Ιταλός συνθέτης για τις όπερες του, με πιο γνωστές τον Κουρέα της Σεβίλλης, τη Σταχτοπούτα και τον Γουλλιέλμο Τέλλο. Έγραψε ακόμη έργα θρησκευτικής μουσικής, τραγούδια, μουσική δωματίου και άλλα κομμάτια για πιάνο και μικρά σύνολα. Συνήθης πρακτική για τον Ροσσίνι αποτελούσε ο πλαγιαρισμός, η παραβολή δηλαδή μελωδιών και αποσπασμάτων από έργα του, σε άλλα του έργα. Οι περισσότερες από τις όπερές του έπεσαν στη λήθη κατά τη διάρκεια της ζωής του, κάποιες ανασύρθηκαν στην επιφάνεια τα τελευταία 50 χρόνια, χάρη στην αναβίωση του μπελ κάντο, του οποίου και θεωρείται ένας από τους κύριους εκφραστές. Οι μελωδίες του αγαπήθηκαν από πολύ κόσμο, ενώ ενέπνευσε πλήθος συνθετών, χαρίζοντας του το προσωνύμιο “Ο Ιταλός Μότσαρτ”. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ο Ροσσίνι χρημάτισε πρεσβευτής του Ιταλικού Ινστιτούτου και έλαβε αμέτρητες τιμές, με πιο σπουδαίο ίσως το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής. Μετά τον θάνατό του ο Βέρντι πρότεινε τη συλλογική σύνθεση ενός Ρέκβιεμ προς τιμήν του. Η παρουσίαση του έργου, ανήμερα του μνημοσύνου του, εγκαταλείφθηκε. Ωστόσο, ο Βέρντι χρησιμοποίησε ένα μέρος που είχε γράψει, συνθέτοντας το περίφημο πια Ρέκβιεμ του για τον Μαντσόνι. Μόλις το 1989, ο Γερμανός διευθυντής ορχήστρας Χέλμουτ Ρίλλινγκ, παρουσίασε την παγκόσμια πρώτη του αυθεντικού “Ρέκβιεμ για τον Ροσσίνι”.

Ακολουθεί ο δημοφιλής συνδυασμός των δύο έργων του βερισμού με την παράσταση «Καβαλερία Ρουστικάνα / Παλιάτσοι» στις 25 Απριλίου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το