Τοπικά

Η ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου και η ερευνητική ομάδα Διόφαντος συνεργάζονται για την εξοικονόμηση ενέργειας σε σχολικά κτίρια 

Η Ερευνητική Μονάδα Διόφαντος έχει αναπτύξει και συνεχώς επεκτείνει μια υποδομή Internet of Things σε σχολικά κτίρια στην Ευρώπη, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας καθώς και την ανάπτυξη σχετικού διδακτικού περιεχομένου που απευθύνεται σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή,  συντονίζει το ευρωπαϊκό έργο Green Awareness In Action (H2020 GAIA, http://gaiaproject.eu/), στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα, Ιταλία και Σουηδία. Το GAIA στοχεύει στην εξοικονόμηση ενέργειας σε σχολικά κτίρια μέσα από μια ήπια προσέγγιση αλλαγής συμπεριφοράς της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ότι αφορά στην ενεργειακή κατανάλωση, η οποία αξιοποιεί περιβαλλοντικά δεδομένα από σχολικά κτίρια σε πραγματικό χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκινά μια συνεργασία με την ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής, προγραμματισμού και δημιουργικών κατασκευών «TALOS» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, επεκτείνοντας άμεσα την υποδομή του ΙΤΥΕ με αισθητήρες στο κτίριο όπου στεγάζεται η ομάδα (πρώην Γαλλικό Ινστιτούτο) και στο κτίριο του 8ου Γυμνασίου Βόλου. Με την επέκταση αυτή, θα δοθεί πρόσβαση σε περιβαλλοντικά δεδομένα από τους αισθητήρες αυτούς στους ερευνητές της ομάδας του πανεπιστημίου, καθώς και στους μαθητές και καθηγητές, με σκοπό να υλοποιηθούν νέες εκπαιδευτικές δράσεις, βασισμένες σε σύγχρονες ΙοΤ τεχνολογίες. Παράλληλα, θα φέρει σε επαφή τους μαθητές και καθηγητές με τις αντίστοιχες εκπαιδευτικές κοινότητες από 22 σχολεία και 3 χώρες.
Ακόμα ένα πολύ σημαντικό project που εξελίσσεται στο πλαίσιο του Horizon 2020, έρχεται στη περιοχή μας προς όφελος μαθητών και
καθηγητών. Η ομάδα TALOS χωρίς περιττά λόγια και άσκοπη προβολή συνεχίζει αυτό για το οποίο συστάθηκε: καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις για όλους/ες, ανοιχτότητα και διαθεματικότητα προς όφελος
παιδιών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και της ερευνητικής κοινότητας ευρύτερα. Περισσότερες πληροφορίες σύντομα στην ιστοσελίδα μας…
www.talos.uth.gr και στο www.eadp.uth.gr.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το