Τοπικά

Η λιμνοδεξαμενή της Σκοπέλου αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία – Είναι αδύνατον να τροφοδοτηθεί με νερό

Ένα έργο που θα κάλυπτε το πρόβλημα υδροδότησης στο νησί της Σκοπέλου σε ποσοστό 40%, αυτό της λιμνοδεξαμενής του Πανόρμου, αρνείται να το παραλάβει ο δήμος Σκοπέλου λόγω των σοβαρών κακοτεχνιών. Πέρασαν οχτώ χρόνια από την έναρξη της κατασκευής για να ολοκληρωθεί ένα μικρό έργο, όπως η λιμνοδεξαμενή και από επτά εκατομμύρια έφτασε τα έντεκα εκατομμύρια ευρώ. Στις αυτοψίες διαπιστώθηκαν σειρά από κακοτεχνίες με σοβαρότερη αυτή που θέλει το ρέμα τροφοδότησης με νερό, να βρίσκεται τρία μέτρα πιο χαμηλά από την είσοδο της λιμνοδεξαμενής.

«Πρόκειται για απερίγραπτη κατάσταση, για παγκόσμια πρωτοτυπία. Μετά από τόσα χρόνια που το έργο είχε αναλάβει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, έφθασε η ώρα να παραδοθεί με τόσες κακοτεχνίες. Εμείς αρνούμαστε να παραλάβουμε αυτό το έργο» δήλωσε στη «Θ» ο δήμαρχος του νησιού κ. Σταμάτης Περίσσης και με την απόφασή του συντάχθηκε σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο.

Κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου «Λιμνοδεξαμενή Πανόρμου» γνωμοδότησε το Δημοτικό Συμβούλιο Σκοπέλου καθώς όπως ανέφερε ο δήμαρχος και οι επικεφαλής των αντιπολιτεύσεων, πρόκειται για ένα έργο με σοβαρά προβλήματα.

Ο φάκελος της Μελέτης έχει σταλεί στη Γραμματεία του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας. Όπως ανέφερε στη συνεδρίαση ο Δήμαρχος Σταμάτης Περίσσης, για τη λιμνοδεξαμενή έχουν εκφραστεί μεγάλες αντιρρήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής της έως σήμερα. «Κάποια πράγματα διορθώθηκαν, κάποια όχι. Ενώ υποσχέθηκαν ότι πριν γίνει η παραλαβή της λιμνοδεξαμενής θα διορθωθούν, εντούτοις δεν έχει τίποτα διορθωθεί» ανέφερε ο κ. Περίσσης.

Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου απέρριψαν τη μελέτη καθώς έλαβαν υπόψη τα τεχνικά θέματα, που παρουσιάστηκαν από τον κ. Περίσση και αφορούν:

Τα σχέδια που συνοδεύουν τη Μελέτη, δεν απεικονίζουν την πραγματική κατάσταση του έργου όπως υλοποιήθηκε καθώς πρόκειται για τα σχέδια που υπήρχαν το 2003, χωρίς τις αλλαγές που έγιναν για να πραγματοποιηθεί το έργο. Επίσης το τεχνικό έργο της τάφρου σύνδεσης με το υδατόρεμα της περιοχής παρουσιάζει υψομετρική διαφορά συν τρία μέτρα.

Δεν συνδέθηκε το τρίτο μικρό ρέμα, που βρίσκεται δεξιά της εισόδου, με αποτέλεσμα όταν αυτό υπερχείλισε, κατέστρεψε το δρόμο και ξήλωσε ένα κομμάτι εσωτερικά της λιμνοδεξαμενής. Ακόμη, κατά την κατασκευή του έργου υπερχείλισης στον Πάνορμο, καταργήθηκαν δύο τεχνικά έργα της επαρχιακής οδού Σκοπέλου-Γλώσσας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η άδεια τομής του οδοστρώματος. Το δεύτερο έργο στην έξοδο του αγωγού, μετά από διαμαρτυρίες κατοίκων αποκαταστάθηκε εν μέρει.

Περιμετρικά στα όρια των απαλλοτριώσεων, τα πρανή κατασκευάστηκαν σχεδόν κάθετα. Το προβλεπόμενο στη μελέτη είναι να κατασκευαστούν με κλίση 45% για να μπορεί ο κόσμος να μπαίνει στα κτήματά του. Τα κτήματα στην περιοχή γύρω από τη λιμνοδεξαμενή είναι κατεστραμμένα, διότι οι ιδιοκτήτες δεν έχουν πρόσβαση, ενώ όταν βρέχει, η κατάσταση γίνει ακόμα πιο δύσκολη, λόγω της πτώσης χωμάτων, που κλείνουν τον δρόμο.

Μάλιστα η κατασκευή ρείθρου από σκυρόδεμα και η τμηματική τοποθέτηση μεταλλικών κιγκλιδωμάτων πάνω στα ρείθρα στην εξωτερική πλευρά του περιμετρικού δρόμου της λιμνοδεξαμενής, εμποδίζει πλήρως την πρόσβαση προς τα ακίνητα που συνορεύουν.

Ο κ. Περίσσης σημείωσε ακόμα ότι η βάνα στη βάση της λιμνοδεξαμενής έχει μείνει ανοιχτή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μαζέψει στο νερό. «Πριν παραλάβουμε το έργο, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι κρατάει το νερό» πρόσθεσε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το