Οικονομία

Η κρίση στη χώρα ευνοεί την αγορά των… δικύκλων

dikykla
Περαιτέρω άνοδο παρουσίασε ο εγχώριος κλάδος των εισαγωγέων, αντιπροσώπων & εμπόρων μοτοσικλετών, το 2015, όπως προκύπτει από μελέτη της IBHS ΑΕ.

Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, «η οικονομική ύφεση που εκδηλώθηκε από τα τέλη του 2008, περιόρισε δραστικά το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, με συνέπεια αρκετοί υποψήφιοι αγοραστές να αναβάλουν την απόκτηση δικύκλου ή να στραφούν σε αγορά μεταχειρισμένου. Χαρακτηριστικά, οι νέες ταξινομήσεις σημείωσαν συνεχή υποχώρηση από 100.000 το 2008 έως τις 29.536 μοτοσικλέτες το 2013, αριθμός που μεταφράστηκε σε σωρευτική απώλεια 70% του προ πενταετίας όγκου πωλήσεων».

Στη μελέτη αναφέρεται ότι «η ομαλοποίηση των οικονομικών συνθηκών το 2014 ευνόησε τον κλάδο, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 9,3%, στα 32.278 οχήματα. Η ανοδική πορεία εξακολούθησε και το επόμενο έτος, παρά τη βαθμιαία επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών, καθώς οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν περαιτέρω κατά 6,8% (ή κατά 2.207 δίκυκλα), στις 34.485 μοτοσυκλέτες».

Οι κυριότεροι παράμετροι, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, που ώθησαν την ενίσχυση της αγοράς, ήταν η προτίμηση ολοένα και περισσότερων καταναλωτών σε μηχανές μικρού κυβισμού, αλλά και οι σημαντικές πωλήσεις σε εταιρείες ενοικιάσεων δικύκλων στα νησιά.

«Η επιβολή των capital controls τον Ιούλιο ανέκοψε την αυξητική αυτή τάση, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν απότομα κατά 40,8%, γεγονός που μετρίασε την άνοδο του κλάδου στο σύνολο του έτους.

Η SYM το τελευταίο έτος κατέλαβε το μεγαλύτερο μερίδιο με 17%, ακολουθούμενη από τη Yamaha με 14,8%, την Honda με 13,3%, την Piaggio με 10,8% και την KYMCO με 10,4%. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές εμφάνισαν μονοψήφια μερίδια (Daytona: 7,9%, Aprilia: 2,2%, XGJAO: 2,2%, κλπ)», όπως επισημαίνεται στη μελέτη.

Σύμφωνα με την Μαρία Μεταξογένη, διευθύνουσα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «ο τομέας των δικύκλων χαμηλού κυβισμού θα ευνοηθεί περαιτέρω σε περίπτωση που εξακολουθήσει επί μακρόν η τρέχουσα περίοδος οικονομικής αβεβαιότητας, κάτι το οποίο έχει γίνει ήδη εμφανές στην αγορά. Επομένως, ευνοημένες θα αποδειχθούν οι εταιρείες αντιπροσώπευσης και εμπορίας μοντέλων από οίκους με μακροχρόνια παράδοση στα scouter και τα παπιά».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 20 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

-Ο κύκλος εργασιών, το 2014, αυξήθηκε, για πρώτη φορά, μετά την εκδήλωση της ύφεσης κατά 10,7%, στα 115 εκατ. ευρώ.

-Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 82%, στα 6,28 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 3 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 0,43 εκατ. ευρώ, το 2013.

-Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ βελτιώθηκε κατά μία μονάδα στο 3,2%, ενώ, αντιθέτως, το περιθώριο ΚΠΦ υποχώρησε σε μόλις 0,4%.

-Η κεφαλαιακή μόχλευση παρέμεινε στο 1,1 προς 1.

-Το μέσο διάστημα είσπραξης απαιτήσεων διαμορφώθηκε στους 3 περίπου μήνες.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το