Τοπικά

Η κρίση επηρέασε και αύξησε τις συμπεριφορές υψηλού κινδύνου – Νέο φαινόμενο ο ηλεκτρονικός τζόγος

H εξαρτητική συμπεριφορά είναι πολυσύνθετη και πολυπαραγοντική. Η κρίση επηρέασε και αύξησε τις συμπεριφορές υψηλού κινδύνου και εμφανίστηκαν νέες μορφές εξαρτήσεων όπως για παράδειγμα το διαδίκτυο, το κινητό τηλέφωνο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και ο ηλεκτρονικός τζόγος. Αυτά κι άλλα πολλά τονίστηκαν προχθές στην 7η συνάντηση – ομιλία της Ακαδημίας Γονέων.
Η 7η συνάντηση πραγματοποιήθηκε προχθές το απόγευμα στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Τσαλαπάτα και είχε θέμα «Συμπεριφορές υψηλού κινδύνου (αλκοόλ, κάπνισμα, ουσίες, παραβατική συμπεριφορά)» με ομιλητές – εισηγητές τον κ. Ξενοφώντα Σελπεσάκη και την κ. Κλαίρη Κουτρουλή από το ΚΕΘΕΑ Πιλότος.

Η κ. Κλαίρη Κουτρουλή, υπεύθυνη της Μονάδας Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης Εφήβων του ΚΕΘΕΑ Πιλότος, τόνισε ότι η εξαρτητική συμπεριφορά είναι πολυσύνθετη και πολυπαραγοντική και δεν είναι μόνο η χρήση ουσιών, αλλά μία γκάμα συμπεριφορών, η οποία αρχίζει από τα 13-14 χρόνια και κορυφώνεται στα 17-18.
«Η τάση για πειραματισμό σε όλους τους τύπους των εξαρτητικών συμπεριφορών έχει ως αποτέλεσμα την αύξησή τους. Δεν χρειάζεται ούτε πανικός ούτε αγνόηση. Είναι μία πραγματικότητα και πρέπει να τη διαχειριστούμε με ευθύνη» ανέφερε.

Από την πλευρά του ο κ. Ξενοφώντας Σελπεσάκης, υπεύθυνος Εκπαίδευσης και Έρευνας του ΚΕΘΕΑ Πιλότος, επισήμανε ότι η κρίση επηρέασε και αύξησε τις συμπεριφορές υψηλού κινδύνου με τα άτομα να πηγαίνουν σε πιο ακραίες και πιο οικονομικές λύσεις, κατέφυγαν σε νόμιμες ουσίες, όπως το αλκοόλ ή εξαρτήσεις από υπολογιστές, διαδίκτυο κ.λπ.
«Έχουμε νέες μορφές εξαρτήσεων. Το διαδίκτυο, το κινητό τηλέφωνο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, με ό,τι μορφές και ακρότητες υπάρχουν σε κάποια, αλλά και ένα νέο φαινόμενο, ειδικά σε μικρές ηλικίες, που είναι ο ηλεκτρονικός τζόγος. Το ανησυχητικό είναι ότι παιδιά 13 χρόνων μπαίνουν μία – δύο φορές τον μήνα, δαπανούν μία με δύο ώρες, ξοδεύουν 5-10 ευρώ και συνήθως πληρώνουν με την κάρτα του μπαμπά» τόνισε.

Η κ. Κλαίρη Κουτρουλή πρόσθεσε ότι «οι γονείς αποσύρθηκαν μέσα σε ένα κουβούκλιο δυσκολιών και τα παιδιά άρχισαν να το βλέπουν και να το εισπράττουν με διάφορους τρόπους. Η διαχείριση αρχίζει από τη στιγμή που ο γονιός θα σηκώσει μανίκια και θα ξαναφροντίσει πρώτα τον εαυτό του και μετά τη σχέση του με το παιδί του».
Ο κ. Ξενοφώντας Σελπεσάκης σημείωσε πως η τιμωρία δεν έχει αποτελέσματα. «Λύση είναι η μεγαλύτερη εμπλοκή των γονιών, η συζήτηση με τα παιδιά, νέοι κανόνες στην επικοινωνία, με ουσία και με νόημα για να καταλαβαίνει το παιδί, ώστε να νιώθει ότι είναι δίπλα του ο γονιός, να ανοιχτεί και να βγάλει αυτό που το ζορίζει» ανέφερε ο ίδιος για να προσθέσει η κ. Κλαίρη Κουτρουλή ότι το παιδί πρέπει να καταλάβει τις συνέπειες, οι οποίες δεν έρχονται από έναν εξωτερικό τιμωρό. «Εκπαιδεύουμε τους γονείς, να μιλάνε στα παιδιά, αλλά και να θέτουν όρια» δήλωσε η ίδια.

Ο κ. Ξενοφώντας Σελπεσάκης τόνισε ότι το σχολείο είναι ένας πολύ σημαντικός χώρος για τα παιδιά, στον οποίο περνούν πολλές ώρες. «Τα τελευταία 5 χρόνια με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων και την Ένωση Γονέων αρχίσαμε να δημιουργούμε «πυρήνες» σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο, που να διαχειρίζονται τις όποιες δύσκολες καταστάσεις. Πρέπει να υπάρχει μία ομάδα ανθρώπων στο σχολείο από τους καθηγητές και τον διευθυντή, ώστε να είναι εκπαιδευμένοι για να διαχειρίζονται καταστάσεις και να προβαίνουν σε κινήσεις προτού ξεσπάσει η κρίση» επισήμανε για να καταλήξει πως «αυτή τη δουλειά προσπαθούμε να κάνουμε, η οποία έχει αποτελέσματα και έχουμε διαχειριστεί πολλά περιστατικά, τα οποία παραπέμπουν οι καθηγητές».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το